Memai ne tik juokams – kaip panaudoti humorą verslo plėtrai?

2020/06/11

Neseniai blogo įraše aptarėme, kodėl svarbu įgalinti įvairius socialinius tinklus verslui. Pradėjus veiklą įvairiose platformose, svarbu pritraukti naujus sekėjus, o tam reikia turinio, kuris lengvai plistų ir keltų susidomėjimą. Būtent tokia turinio forma yra laikomi memai (ang. memes).

Nors dabar šis terminas plačiai naudojamas kasdieniame gyvenime, ironiška, kad jį pirmiausia išplatino mokslininkas – biologas Richard Dawking. 8-ajame dešimtmetyje savo knygoje Savanaudis genas (ang. The Selfish Gene) panaudojęs graikišką žodį mimeme, reiškusį panaudoti, imituoti ir jį sutrumpinęs, jis sukūrė terminą, kuris, anot autoriaus apibrėžia idėją, elgesį ar stilių, plintantį tarp žmonių. O memai tikrai plinta – Google trends galima matyti, kad memų žmonės ieško dažniau, negu laimės (lyginant angliškų raktažodžių memes ir happiness populiarumą).

Kodėl verta naudoti?

Lengvai plinta. Kaip ir pastebėjo R. Dawking, memai yra tiesiog sukurti plisti. Dažniausiai pasižymintys nuotaikingumu ir paprastumu, jie tampa turiniu, kurį norisi nusiųsti kitam žmogui arba tiesiog pasidalinti savo naujienų sraute. Kuo daugiau pasidalijimų sulaukia memas, tuo didesnį įsitraukimą į jūsų turinį jis generuos – tai lengvai gali baigtis naujų sekėjų surinkimu ar netgi konversijomis.

Pigu. Dažnai memai yra sukuriami kitų asmenų – jums lieka pritaikyti šabloną savo tikslams ir skleisti norimą žinutę. Autorinės teisės čia taip pat neegzistuoja – didžioji dalis memų pirmą kartą būna patalpinami anonimiškai, tad šabloną, autoriui nereiškiant pretenzijų, gali naudoti kiekvienas. Nereikia patiems fotografuoti, filmuoti, apdirbti kadrų, todėl taip susitaupo daug laiko ir finansinių išteklių. Viskas, ko reikia – idėja, atitinkanti tiek memo formatą, tiek jūsų prekės ženklo filosofiją.

Interneto mados. Dar viena priežastis, dėl kurios būtent toks turinys suveikia –  memai glaudžiai susiję su greitai plintančiomis interneto tendencijomis (ang. trends). Šios dažnai būna susijusios su įvairiausiais pasaulio įvykiais ir atspindi tai, kas aktualu visuomenei, todėl turinys sulaukia didesnio susidomėjimo. Kartais net patys memai tampa tendencija. Specialistai pastebi, kad reagavimas į internete plintančius įvykius rodo prekės ženklo žmogiškumą, modernumą, prieinamumą – tai skatina susidomėjimą, socialinių tinklų vartotojų įsitraukimą.

Patarimai pradedantiesiems

Gali pasirodyti, jog savo komunikaciją socialiniuose tinkluose praturtinti memais yra itin paprasta – susiradus dominančią temą, populiarią konkrečiame kanale ir pasirinkus memo šabloną, jau galima pradėti darbus. Tačiau prieš tai turite atkreipti dėmesį į kelis aspektus.

Visų pirma, komunikacija turi būti vientisa ir atspindinti jūsų prekės ženklo filosofiją. Nors galite instinktyviai jausti, kurie memai patiks jūsų auditorijai, verta tiksliai apibrėžti, kokie juokeliai ir humoras yra priimtini prekės ženklui. Jeigu įprastai komunikacija yra itin formali, juokelis gali visiškai iškristi iš jūsų prekės ženklo įvaizdžio konteksto. Taip pat memai gali būti įžeidžiantys, pašiepiantys, tad jeigu jums įprastas švelnus, pozityvus komunikacijos tonas – auditorijai memais tikriausiai neįtiksite.

Specialistai pažymi, kad memai pasižymi trumpa „gyvavimo trukme“ – kadangi jie yra lengvai kuriami ir greitai plintantys, susidomėjimais konkrečiu juokelio formatu taip pat greitai gali ir išblėsti. Turite atidžiai stebėti, kokie šablonai yra populiarūs būtent šiuo metu, o jų naudojimas ir padės jūsų memui greičiau išplisti. Jeigu pasirinksite kelių metų senumo formatą, gali pasirodyti, jog nesidomite interneto naujienomis, o ir pats įrašas tikriausiai nesulauks didelio susidomėjimo.

Galiausiai, nepamirškite, jog patys galite kurti memus. Originalūs juokeliai sulaukia dar daugiau pasidalijimų nei šablonų sekimas. Taip pat tokiu būdu tapsite memo autoriais, o jūsų sukurtą formatą panaudos kiti.

Jie tai darė teisingai

Daugybė garsių tarptautinių prekių ženklų naudojo memus tam, kad praplėstų savo sekėjų gretas, o su esamais užmegztų artimą ryšį, paskatindami šiuos nusišypsoti. Taip pat tai buvo puiki turinio reklama.
Netflix Bird box. Dažnai giriami dėl efektyvios komunikacijos, Netflix šiuo metu turi daugiau nei 8 mln. Twitter sekėjų  ir 66 mln. sekėjų Facebook platformoje. Bet tai netrukdo jiems dar labiau plėsti auditoriją naudojant memus. 2018 m. išleidę filmą Bird Box, žinomumą šiam atnešė socialiniuose tinkluose pažėrę juokelių bei naudodami filmo kadrus. Memai greitai paplito internete ir jais dalijosi net ir tie, kurie nematė filmo.

Gucci. Prabangusis mados prekės ženklas, pasižymintis rafinuotu įvaizdžiu, ėmėsi rizikingo žingsnio, kuris atsipirko. 2017 m. socialiniuose tinkluose Gucci  pristatė kampaniją #TFWGucci ir nusprendė sugriauti visas išankstines nuostatas apie savo prekės ženklą. Memais jie parodė jaunesnei auditorijai, kad gali būti jaunatviški ir šmaikštūs.

Barkbox. Niujorke įsikūrusi kompanija jau beveik dešimtmetį siūlo prenumeratų dėžutes šunims ir kas mėnesį pradžiugina per pusę milijono augintinių ir jų šeimininkų. Meilė šunims vienija visus šio prekės ženklo sekėjus socialiniuose tinkluose. Atsižvelgdamas į tai, medijose prekės ženklas dalijasi ne produktų reklamomis, o komiškais memais, kurie ne tik pradžiugina sekėjus, bet ir skatina susidomėjimą tų, kurie įrašus pastebi atsitiktinai.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti