Kartų rinkodara: kodėl nevalia pamiršti X kartos?

2020/09/24

Rinkodara kiekvienai kartai gali būti kebli, tad X karta nėra išimtis. Kaip pasiekti šią, atrodytų, užmirštą kartą ir paversti juos lojaliais klientais – klausimas, kurį sau turėtų išsikelti kiekvienas verslas.
 

Kas yra X karta?

Nors specialistai ir ginčijasi dėl tikslių šios kartos ribų, tai žmonės gimę 1965–1980 m., taigi šiuo metu jiems maždaug 40-55 metai. Jiems patinka suprasti naująsias ir vis stipriau įsigalinčias technologijas, svarbu leisti laiką su šeima, tačiau išlaikyti nepriklausomybę. Tai, ypač Lietuvoje, lėmė jų jaunystėje patirta sovietmečio priespauda.

Vertinant X kartą iš rinkodaros pusės, specialistai išskiria kelis svarbius niuansus.

Jiems svarbi aplinkinių nuomonė apie prekės ženklą. RevLocal duomenimis, net 72 % kartos atstovų prieš įsigydami prekę ar paslaugą, aktyviai ieško informacijos apie šią internete.

Aktyvūs socialinių tinklų naudotojai. Nors daugelis yra linkęs socialinių tinklų rinkodarą nurašyti jaunesniems asmenims, Nielsen 2019 m. paskelbto tyrimo duomenys byloja kitokią tiesą – anot tyrimo, net 88 % asmenų tarp 35-54 metų aktyviai naudoja Facebook (tam skirdami vidutiniškai 54 minutes per parą), o beveik 46 % reguliariai apsilanko Instagram.

Lojaliausi klientai. Įvairūs prekių ženklai skelbia, kad būtent šios kartos atstovai yra patys ištikimiausi. O lojalūs klientai, kaip dar metų pradžioje skelbė Smile.io, nors ir sudarė vos 8 % visų klientų, verslams JAV 2019 m. atnešė apie 40 % pajamų. Tačiau, kaip pažymi ekspertai, lojalumas tęsiasi iki pirmo prekės ženklo slystelėjimo – vos tik sulaukia nemalonios patirties ar pastebi susikirtimą su vertybėmis, šie klientai yra linkę ieškoti labiau jų įsitikinimus atitinkančio verslo.

Jaučiasi pamiršti. PRDaily skelbia, kad net 54 % šios kartos atstovų puikiai supranta, kad dažnai yra ignoruojami prekių ženklų – jie nesulaukia reklamų, kurios būtų skirtos jiems, nesijaučia vertinami kaip klientai ir pan.

Daugelis prekių ženklų praeityje nepaisė rinkodaros X kartai vien dėl to, kad jai priklausantys žmonės yra tarp dviejų didelių – prarastosios ir Y – kartų. Šios turi drastiškai skirtingas vertybes, tad reikalauja itin rimtos analizės ir didelio dėmesingumo tam, kad būtų patrauktos į prekės ženklo pusę. Tačiau X karta neturėtų būti ignoruojama – anot specialistų, tai žmonės, kurie pasižymi ne tik lojalumu, bet ir didele perkamąja galia.
 

Kaip surasti savo klientą X kartoje?

Specialistai, rekomenduojantys nenusigręžti nuo potencialių ir esamų X kartos klientų, pateikia ir pluoštą būdų, kaip su jais reikėtų bendrauti.

Facebook

Nors ir yra pakankamai technologiškai išprusę, tradiciniai internetinės bei socialinių tinklų rinkodaros metodai vis tiek efektyviai veikia šią amžiaus grupę. Jie dažniau reaguoja į reklamą įvairiose socialinėse platformose, tokiose kaip Facebook (kuris yra ypač patrauklus šaltinis dėl anksčiau tekste pateiktos statistikos). Aktyviai skelbkite įrašus, kelkite diskusijas – X kartos atstovai, susidomėję jūsų prekėmis ar paslaugomis, atsilieps.

Lojalumo nuolaidos, kuponai

Kai buvo paaugliai, Lietuvoje gyvenę X kartos atstovai matė visų prekių sovietmečio stygių. Vos pradėjus mėgautis vakarietiškomis laisvėmis ir stabilizuotis darbo rinkoje, smogė 2008-ųjų krizė. Taip X karta išmoko būti nuolat susiveržusi diržus, tad net ir dabar jiems itin svarbi galimybė sutaupyti. Drąsiai siūlykite savo klientams kuponus – gal tai bus nuolaida pirmajam apsipirkimui, nuolaida viršijus tam tikrą krepšelio sumą – spręsti jums. Specialistai pažymi, kad dėl to, jog šiems klientams patinka būti lojaliems pasirinktiems prekių ženklams, X kartą pamalonins ir įvairios lojalumo programos. Galite sukurti atlygio (ang. reward) programą, kad paskatintumėte pakartotinus apsipirkimus (pvz. atlikus tam tikrą užsakymų skaičių, dovanotumėte įvairius prekių pavyzdžius, nemokamą pristatymą ar nemokamai suteiktumėte paslaugą).

Personalizuoti el. laiškai

El. pašto rinkodara efektyviai veikia X kartoje, kadangi šie žmonės nuolat tikrina el. paštą (tai daro ir darbe, ir namuose, o ir patikrinti gali per įvairius įrenginius – telefoną, kompiuterį). Anot specialistų, X kartos atstovus taip pat labai pradžiuginsite į savo el. laišką įtraukdami personalizuotą elementą. Daugiau, kodėl personalizacija yra svarbi kiekvienam klientui, galite rasti šiame mūsų įraše. (https://www.siuskpigiau.lt/blogas/personalizavimas-raktas-i-kliento-sirdi )

Skatinkite apžvalgų kūrimą

Kaip ir minėjome teksto pradžioje, šios kartos asmenims itin svarbi kitų nuomonė apie prekės ženklą, tad būtinai savo el. svetainę ar prekybos platformą praturtinkite kitų pirkėjų atsiliepimais. Leiskite potencialiam klientui susikurti kiek įmanoma objektyvesnę nuomonę apie jus. Jeigu pavyko pritraukti klientą, paskatinkite ir jį palikti atsiliepimą – taip pabrėšite, kad ir jums yra svarbu, ką pastarasis galvoja.

Saugumas, asmeniškumas, nostalgija

Tai, anot specialistų, yra bene svarbiausi aspektai, kurie turėtų dominuoti X kartos asmeniui adresuotoje reklaminėje kampanijoje. Personalizacijos pagalba leiskite jiems pajausti, kad reklama skirta būtent jiems. Užtikrinkite saugumo jausmą, kad pirkėjai galėtų pasitikėti jūsų prekės ženklu – akcentuokite visas sąlygas, kurios užtikrins, kad klientas arba gaus jam reikalingą prekę ar paslaugą, arba susigrąžins visus sumokėtus pinigus. Įpinkite nostalgiškus elementus – jeigu jau kurį laiką veikiate rinkoje, pabrėžkite savo prekės ženklo ilgaamžiškumą,  kvieskite dalintis prisiminimais iš jaunystės laikų, už tai pasiūlydami kokį nors prizą ar kitą naudą – kaip pažymi rinkodaros specialistai, tokia akcija itin patiks būtent X kartai.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti