Pardavimų skatinimas be reklamos biudžeto

2022/05/30

Dažnai atrodo, jog vienintelis būdas padidinti pardavimų skaičių yra investavimas į įvairių formų reklamą. Pavyzdžiui, užsakyti reklaminį straipsnį didžiausiame naujienų portale ar įrašo reklamą socialiniuose tinkluose.

Realybė ir ilgametė praktika atskleidžia, jog pardavimus galima didinti ir neturint didelio reklamos biudžeto. Šiame tinklaraščio įraše išskiriame penkis būdus, kaip galite savo prekės ženklui atnešti daugiau pardavimų.


Turinio rinkodara

Tai sritis, kuri nuolat aidi el. komercijos specialistų patarimuose. Ir ne be reikalo – Hubspot duomenimis, net 90 % įmonių, 2021 m. plėtojusių turinio rinkodara pagrįstas strategijas, tą ketina daryti ir šiemet. Nuolatinis kokybiško turinio rašymas yra veiksmingas būdas laikui bėgant ne tik padidinti pajamas, bet ir sustiprinti prekės ženklo autoritetą tam tikroje sferoje. Taip pat toks turinys labai naudingas SEO tikslams įgyvendinti.

Vienas iš rekomenduojamų metodų – tinklaraščio kūrimas. Ši sfera yra puikus būdas pasiekti auditoriją ir sukurti natūralų srautą į svetainę. Be to, šią erdvę galite naudoti norėdami atsakyti į klientų klausimus, naudingos informacijos sklaidai. Ilgi tinklaraščio tekstai gali būti suskaidomi ir naudojami jūsų socialinių tinklų įrašams – taip ne tik pareklamuosite tinklaraštį, bet ir naudinga informacija praturtinsite platesnei auditorijai prieinamas paskyras.

Nepamirškite galimybės turiniu dalintis – bendraukite su kitomis įmonėmis, kurios glaudžiai susijusios su jūsų sritimi. Galbūt jūsų rinkodaros skyrius gali paruošti pranešimą jų tinklaraščiui ir atvirkščiai? Tai – dar vienas efektyvus būdas organiškai praplėsti auditoriją.


Nuostolių baimės (ang. loss aversion) rinkodara

Natūralu, kad žmonėms nepatinka praradimai. Jau net nekalbame apie rimtas netektis, kaip darbo vieta – užtenka ir smulkesnių praradimų, susijusių su, pvz., pirkiniais. Šis fenomenas dažnai pristatomas kaip nuostolių vengimas (ang. loss aversion) – žmonės dažniau stengiasi išvengti praradimų nei siekia gauti naudos. Tyrimai rodo, jog psichologiškai nenoras prarasti yra dvigubai stipresnis nei noras kažką įgyti.

Šį fenomeną, anot el. komercijos ekspertų, lengva išnaudoti siekiant padidinti savo pardavimus. Veikiausiai Jums jau yra tekę matyti antraštes „Kiekis ribotas!“, „Liko vos 5 vnt.!“, „24 valandų išpardavimas!“ ir pan. Kiekvieną dieną prekybininkų esame kviečiami, spaudžiami ir įtikinami apsipirkti, ne tik dėl atsiradusio poreikio, bet ir dėl kuriamo laikinumo įspūdžio ir baimės. Šios spaudimo taktikos sukuria tai, ką rinkodaros specialistai vadina „skubumu“ (ang. urgency).

Kaip šią taktiką įgalinti savo labui, specialistai siūlo kelis metodus. Prie akcijų galite pridėti atgalinį laikmatį, žymintį, kiek liko laiko iki pasiūlymo pabaigos. Naujienlaiškyje pateikite vos 12 ar 24 val. galiojantį nuolaidos kodą. Naudokite jau minėtus akį traukiančius šūkius. Bet svarbiausia – nepersistenkite. Nors veiksmingumas yra akivaizdus, šis kelias neturėtų būti naudojamas kaip atskira rinkodaros strategija. Jei nuolat siūlysite išpardavimus, pirkėjai įpras ir pirks tik jų metu. Arba dar blogiau – nuolatinis „riboto laiko“ pasiūlymų ir „išskirtinių“ nuolaidų antplūdis gali priversti klientus jaustis apgaudinėjamais ir manipuliuojamais. Naudokite šią taktiką saikingai, kad pasiektumėte maksimalų efektą.


Klientų kuriamas turinys ir atsiliepimai

Kiekvieną kartą, kai klientas įsigyja jūsų prekę ar paslaugą, jūsų verslas „atrakina“ dar vieną progą nemokamai prekės ženklo sklaidai. Tai – atsiliepimai ir pačių pirkėjų kuriamas turinys (ang. user generated content) socialiniuose tinkluose.

Viena iš pagrindinių tokio turinio naudų – galimybė kiekvienam klientui būti daugiau nei pasyviu stebėtoju. Tai daro didelę įtaką lojalumui, nes žmonės džiaugiasi galėdami būti bendruomenės dalimi, o pasidalijimas įrašu ar atsiliepimu padeda tokio santykio kūrimui. Taip pat tai pagrindas dialogui tarp verslo ir auditorijos, kadangi gaudami atsiliepimus ir į juos kreipdami dėmesį, galite tobulinti savo prekės ženklą.

Galiausiai, pasidalijimas vartotojų kurtu turiniu didina pasitikėjimą jumis. Rinkodaros naujienų portalas AdWeek skelbia, jog net 50 % Y kartos atstovų savo sprendimą pirkti prekę ar paslaugą grindžia šeimos, draugų ar kitų asmenų rekomendacijomis, tad viešas neišgalvotų atsiliepimų skelbimas gali padėti Jums palenkti dvejojančius potencialius klientus į savo pusę.

Pasistenkite savo naudai išnaudoti šią nišą – skatinkite klientus kurti ir kalbėti apie jus. Vienas iš būdų, kaip tai padaryti – už viešai paskelbtą atsiliepimą ar nuomonę soc. medijose, atsitiktiniu būdu pasirinktų įrašų autoriams padovanokite savo prekių ar išskirtinių pasiūlymų. Svarbiausia, prieš dalindamiesi paprašykite įrašo autoriaus leidimo.


El. laiškai – ir naujienoms, ir priminimams

El. pašto rinkodara yra vienas didžiausių ir efektyviausių pardavimo kanalų, nes Litmus duomenimis, vidutinė investicijų grąža (ang. return of investment arba ROI) yra 37-42 kartai. Kitaip tariant, už kiekvieną išleistą eurą, kurį įmonė investuoja į rinkodarą el. paštu, galima uždirbti 37-42 eurus pelno.

El. laiškų gali būti įvairių rūšių, pavyzdžiui, „Pasveikinimo el. laiškai“, siunčiami, kai kas nors tampa jūsų bendruomenės nariu (pvz. įsigyja prekes pirmą kartą arba užsiprenumeruoja naujienlaiškį), turi didelį potencialą sudominti klientą. Taip yra todėl, kad, remiantis GetResponse, vidutinis tokių el. laiškų atidarymo rodiklis siekia net 86 %. Tokie el. laiškai taip pat yra puikus įsitraukimo veiksnys, nes nuorodų juose paspaudimo rodiklis yra maždaug 25 %, kaip teigiama tame pačiame tyrime. Kita naudinga laiškų rūšis – apleisto krepšelio (ang. cart abandonment) laiškai. Jeigu klientas susidėjo produktus į krepšelį, tačiau pirkimo taip ir neatliko, kažkas nutiko. O tokių klientų, anot Barilliance, yra net 75 %. Tad proga susigrąžinti net tris ketvirtadalius neapsisprendusių pirkėjų skamba tikrai gerai.

Jei niekada nebandėte rinkodaros el. paštu, ji gali atrodyti baisi ir sudėtinga. Tačiau tai nebėra taip sunku, kai rinkoje pasirodė daug galingų įrankių. Tereikia surinkti pirmuosius kontaktus, o tokie įrankiai kaip Mailchimp leidžia visiškai nemokamai valdyti duomenų bazes iki 2000 kontaktų. Tokiu būdu galite nustatyti el. pašto automatizavimo seką ir praktiškai generuoti pardavimus autopilotu.


Socialiniai tinklai – jūsų draugai

Socialinės medijos ir toliau išlieka populiariausiu rinkodaros kanalu įvairiems verslams. Tiesą sakant, tai yra vienas iš pagrindinių būdų, kaip Z kartos atstovai sužino apie naujus produktus. Be to, juose pradėti ir kurti savo internetinę bendruomenę galite visiškai nemokamai.

Priklausomai nuo jūsų verslo, yra daug būdų, kaip padidinti savo kanalų auditoriją. Tačiau specialistai sutaria dėl vieno – reikia kurti aktualų, unikalų ir naudingą turinį, kuris skatintų įsitraukimą ir diskusijas. Kaip jau minėjome, galite naudoti vartotojų kuriamą turinį, informaciją iš savo tinklaraščių, dalintis jūsų verslui aktualiomis naujienomis. Turinio kanalų ir formų yra dešimtys, tad išsirinkite labiausiai jūsų prekės ženklui tinkamą, o patarimų, kaip tai padaryti, rasite čia.

Siekdami padidinti savo auditoriją taip pat galite pasinaudoti esamomis grupėmis ir bendruomenėmis. Pradėję savo verslą, dirbkite su kitais kanalais ir prekių ženklais, jau turinčiais didesnes bendruomenes – taip tikrai būsite pastebėti, o didelių investicijų reklamai nereikės.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti