Naujas B2B rinkos žaidėjas – Ankorstore

2022/07/12

Kiekvienam iš mūsų, kaip eiliniam vartotojui, naujų prekių įsigijimui yra daugybė pasirinkimų. Pradedant mažomis parduotuvėlėmis gimtojo miesto gatvėse, baigiant el. prekybos milžinais Amazon ar Ebay, kuriuose savo asortimentą siūlo milijonai pardavėjų. Bet ar kada susimąstėte, kaip tiekėjus atranda verslai? Pvz. kaip jūsų mėgstamas butikas atranda unikalias apyrankes? Čia ir įžengia šiandienos herojus – 2019 m. prancūzų verslininkų įkurtas Ankorstore.
 

Minėtoji platforma sujungia nepriklausomus prekių ženklus bei dizainerius su sistemoje registruotais mažmenininkais, floristais, kavinėmis ir kitomis mažomis parduotuvėmis visoje Europoje. Šiuo metu prie Ankorstore gali prisijungti vartotojai iš 25 valstybių, tarp kurių yra ir Lietuva.

Kad Ankorstore buvo reikalingi B2B (ang. business to business) sektoriui, įrodo statistika. Inovacijų tinklaraščio TechCrunch duomenimis, 2022 m. pradžioje platforma apjungė jau 200 tūkst. įvairių pardavėjų ir per 15 tūkst. produktų kūrėjų. Lyginant su 2021 m. viduriu, šie skaičiai atitinkamai buvo 50 tūkst. ir 5 tūkst., tad akivaizdu, jog nauji vartotojai prisijungia kasdien. O ir sėkme nesiskundžiama – vos per tris metus nuo įkūrimo, 2022 m. pradžioje Ankorstore tapo antruoju Prancūzijos startuoliu vienaragiu – įmonės vertė viršijo 1 mlrd. eurų.
 

Verslas – verslui

Naudos gauna tiek pirkėjai, tiek pardavėjai. Kūrėjai savo produktus gali pasiūlyti plačiam klientų ratui visame žemyne, platforma padeda spręsti visus pristatymo ir atsiskaitymo klausimus, bet palieka galimybę užsakymų detales derinti tiesiogiai su pirkėjais. Prekybininkai gali atrasti visiškai naujus tiekėjus ir savo el. parduotuvėse pasiūlyti nematytus produktus, pasinaudoti 60 dienų mokėjimo atidėjimu, išbandyti produktus juos įsigydami mažais kiekiais (pvz. vos už 100 Eur) bei naudotis kitais, nuolat tobulinamais platformos įrankiais.

Veikiausiai pagrindinis kylantis klausimas – o kuo gi ši platforma skiriasi nuo mūsų jau minėtų Ebay, Amazon ar AliExpress? Bene pagrindinis skirtumas – čia prekių nepavyks įsigyti įprastiems vartotojams. Kadangi Ankorstore orientuota į verslas-verslui nišą, registruoti pirkėjai turi įrodyti, jog užsiima prekyba ir turi arba fizinę, arba el. parduotuvę. Taigi, čia neįsigysite dovanų savo įmonei, negalėsite pirkinių perpardavinėti Facebook skelbimų lentose arba jau minėtose prekybos platformose (Amazon ir t.t.).

Tiesa, aukšti reikalavimai keliami ne tik prekybininkams – tam tikrus standartus turi atitikti ir kūrėjai. Pirmiausia, įmonė turi būti registruota ir privalo turėti licenciją prekybai. Taip pat produktai turi patekti į vieną iš penkių kategorijų – maistas, namai ir gyvenimo būdas, vaikų prekės, mados aksesuarai arba papuošalai. Galiausiai, pardavėjai turi būti pasiruošę didmeninei prekybai – prekės privalo būti kokybiškos ir parduodamos ne tik mažais, bet ir dideliais kiekiais, o kainos turi būti įkandamos. Kadangi pardavėjai siūlo rekomenduojamą pardavimo kainą, suma, už kurią prekes galima įsigyti prekybininkams, turi būti pakankamai žema.
 

Nuo ko pradėti pirkėjams?

Pirmas dalykas, kurį reikėtų įsidėmėti pradedant savo kelionę Ankorstore vandenyse, yra tas, kad platforma atrenka mažmenininkus, kurie gali užsiregistruoti ir įsigyti produktus. Kiekvienas prekybininkas turi pristatyti savo parduotuvės koncepciją – taip Ankorstore gali garantuoti, kad franšizės ar dideli tarptautiniai prekių ženklai negautų prieigos, kaip nutinka kitose prekyvietėse. Tiesą sakant, atrankos procese laukiami nauji prekių ženklai, kurie nėra gerai žinomi tarptautiniu mastu, tad jeigu įkūrėte naują parduotuvę – būkite ramūs, yra didelė tikimybė, jog atranką praeisite be didesnio vargo.

Didmeninės prekybos kainos vartotojams yra parodomos tik tuomet, kai įmonė yra patvirtinama, tad visas reikalingas anketas pildykite atsakingai ir nenustebkite, jei būsite paprašyti pateikti papildomus dokumentus. O kai jau matote kainas, daugiau nieko nereikia – galite pradėti.

Susiradus norimus produktus, juos galite įsigyti ir pasinaudoti įvairiomis naudomis. Viena jų – nemokamas produktų pristatymas užsakymams, kurių suma viršija 300 svarų. Taip pat jau minėti sąskaitų atidėjimai iki 60 dienų bei tęstiniai užsakymai nedideliais kiekiais. Galiausiai, pardavėjai gali jums siūlyti specialius kainos pasiūlymus net ir platformos ribose. Tiesa, jeigu nuspręstumėte su pardavėju toliau bendradarbiauti už platformos ribų, vienas geras dalykas tiek pirkėjams, tiek pardavėjams – prisijungimas prie Ankorstore nereiškia, jog negalite vykdyti prekybos kitais kanalais.
 

Nuo ko pradėti pardavėjams?

Siekiant parduoti, kelionė prasideda panašiai – reikia susikurti paskyrą ir paskelbti savo siūlomus produktus. Jie turi atitikti jau anksčiau minėtus reikalavimus – patekti į vieną iš penkių kategorijų, būti parduodami su pakankama marža prekeiviams bei dideliais kiekiais. Kitas reikalavimas – kokybiškos nuotraukos bei aukštus standartus atitinkantis klientų aptarnavimas tam, kad sandoriai vyktų sklandžiai.

Nepamirškite ir išsamių produktų aprašymų – suteikdami reikiamą informaciją potencialiems pirkėjams, galite juos palenkti į savo pusę. Jeigu jūsų tikslas – pasiekti platesnę tarptautinę rinką, rekomenduojama tekstus išversti į įvairias Europos kalbas, pvz. ne tik anglų, bet ir prancūzų, vokiečių ir t.t.

Ankorstore gali būti ypač naudinga naujai susikūrusiems arba mažesnės apyvartos prekių ženklams. Vienas pagrindinių platformos privalumų – jau minėti padengiami pristatymo kaštai.  Įmonė taip pat apdovanoja efektyviausiai dirbančius prekių ženklus, pvz. pardavėjų, galinčių išsiųsti užsakymus per mažiau nei 48 valandas ir į platformą pritraukti naujų pirkėjų, produktai gauna geresnį pozicionavimą svetainėje. Taip jų gaminiai yra geriau matomi potencialių pirkėjų. Be to, platforma vykdo savo rinkodaros kampanijas, skirtas prekybininkų produktų pozicionavimui. Ankorstore reklamuoja įvairius produktus savo socialiniuose tinkluose ir naujienlaiškiuose, o tai taip pat naudinga prekių ženklams, kurie vartotojams yra mažiau pažįstami.

Žinoma, nepavyks išvengti mokesčių platformai, tačiau patirtys rodo, jog prekių ženklai to neįvardija kaip reikšmingo Ankorstore trūkumo. Prekyvietėje nėra fiksuotų mėnesinių prekės ženklo ir produktų registracijos mokesčių – komisinis mokestis yra taikomas tik pardavimams. Paprasčiau tariant – jeigu prekių neparduodate, mokėti nereikia. Mokesčio procentas siekia 20 % už pirmąjį pardavimą ir 10 % už vėlesnį pardavimą, tačiau pardavėjams netaikomi jokie papildomi rinkodaros ir kt. mokesčiai, kitaip nei pvz. Amazon.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti