Dažniausios klaidos, trukdančios el. parduotuvės sėkmei

2019/05/10

Atidaryti el. parduotuvę – gana paprasta, tačiau tai dar nereiškia, kad sėkmė aplankys iškart. Sėkmingam verslui internetinėse platformose reikia nuoseklaus įdirbio ir aiškios strategijos. Ir normalu, jog pradėjus veiklą naujoje srityje, gali pasitaikyti klaidų. Šįkart siūlome pasimokyti iš kitų nesėkmių – įraše aptarsime dažniausiai pasitaikančias el. parduotuvių vystymo klaidas.

1. Jūsų el. parduotuvė – nepatraukli ir nepatogi.

Sakoma, jog žmonės myli akimis – ir tame yra tiesos. Šio teiginio turite nepamiršti ir kurdami savo el. parduotuvę. Jei jūsų svetainės lankytojus pasitiks sudėtingas ir nefunkcionalus valdymas, neaktyvios nuorodos, visos egzistuojančios spektro spalvos ir nekokybiškos nuotraukos, atrodysite kaip mėgėjai arba internetiniai sukčiai, o žmonės platformoje praleis daugiausiai kelias sekundes. Todėl itin svarbu skirti dėmesį tiek el. parduotuvės funkcionalumui, tiek vizualiajai jos pusei.

Pirmiausia, įgalinkite funkcionalumą pasirinkę tinkamą valdymo sistemą. Nors yra daugybė el. parduotuvių rūšių, tačiau yra du pagrindiniai tipai:

  1. Specializuotos el. prekybos platformos, dar žinomos kaip pirkinių vežimėliai (angl. shopping carts). Čia visas dėmesys sutelkiamas į prekių ir atsargų valdymą. Ši specializacija yra naudinga pradedantiesiems, nes platformoje įdiegtos visos e-komercijos vystymui reikalingos funkcijos. Pagrindinis trūkumas – informacijos pateikimo ribotumas, kadangi pasirinkę šio tipo platformas negalėsite talpinti informacijos masyvų – plačių aprašymų, blogų įrašų ir t. t. Sistemų pavyzdžiai – Magento, PrestaShop, OpenCart.
  2. Turinio valdymo sistemos (TVS) (angl. content management system – CMS) su įdiegtomis pardavimo funkcijomis. Skirtingai nuo e-komercijos platformų, kuriose pirkinių krepšelio funkcija yra svarbiausias dalykas, TVS įgalina kitas galimybes – iškart galite talpinti įvairaus pobūdžio turinį, geriau išnaudoti SEO galimybes ir praturtinti savo platformą naudinga informacija. Tiesa, laiko atims e-komercijos funkcijų įdiegimas. Populiariausi TVS pavyzdžiai – Wordpress, Joomla, Drupal.

Taip pat svarbu savo el. parduotuvę pritaikyti mobiliesiems įrenginiams. Anot bendrovės OuterBox, 79 % išmaniųjų telefonų turėtojų per pastaruosius 6 mėnesius bent kartą įsigijo prekę internetu, naudodamiesi išmaniuoju įrenginiu. Įsitikinkite, jog visus mygtukus ir nuorodas galima aktyvuoti bakstelėjus į telefono ekraną (angl. tap friendly).

Galiausiai – be svetainės valdymo, svarbus ir pats platformos dizainas. Tvarkinga, estetiška, aiškiai išplanuota ir suprantama klientams, įgalinanti aukštos kokybės vizualus – tokia turi būti jūsų el. parduotuvė. Svarbu pažymėti, jog minimalistinės svetainės nuolat vertinamos kaip vizualiai patrauklesnės ir patikimesnės nei sudėtingos, spalvomis ir informacija perkrautos. Pateikite aukštos kokybės produktų nuotraukas, išlaikykite spalvines dermes ir supaprastinkite savo svetainės meniu – trys paprasti žingsniai, kurie gali stipriai pagerinti jūsų el. parduotuvės lankytojų patirtis.

2. Nenaudojate socialinių tinklų bei turinio rinkodaros.

Tikrai neišnaudojate viso interneto suteikiamo potencialo, jei apsiribojate tik svetainės vystymu ir tobulinimu – kad ir kokia funkcionali ir patraukli bus jūsų el. parduotuvė, konversijų nesulauksite, jei nepritrauksite lankytojų. Bene lengviausias būdas pasiekti tikslinę auditoriją ir padidinti jos įsitraukimą – komunikavimas soc. tinkluose. Anot bendrovės Prima Software, 2017 m. net 95 % suaugusiųjų, priklausančių 18-34 m. amžiaus grupei, yra linkę sekti jiems patinkančio prekės ženklo ar įmonės socialinių tinklų paskyras. Taip pat pažymima, kad 55 % klientų prekės įsigijo po jų atradimo soc. tinkluose.

Tačiau pastangos bus bergždžios, jei aklai pasinersite į soc. medijas ir bandysite užkariauti visus įmanomus kanalus. Įvertinkite savo auditoriją ir atitinkamai pasirinkite jums naudingas platformas. Jeigu jums svarbi vizualinė el. parduotuvės raiška – nesirinkite Twitter, jeigu neplanuojate investuoti į vaizdo įrašų kūrimą – nereikia ir YouTube paskyros, jeigu orientuojatės į vyresnę auditoriją – prašausite naudodami tik Instagram.

Daugiausiai aktyvių vartotojų turi Facebook, kuriame galite dalintis įvairiu turiniu, Instagram – jaunimo mėgstama nuotraukų dalijimosi platforma, taip pat šios auditorijos itin vertinama vaizdo įrašų platforma YouTube. Būtent per šias soc. medijas dažniausiai ir yra įgalinama turinio rinkodara (angl. content marketing) – strateginis rinkodaros metodas, orientuotas į vertingo ir nuoseklaus turinio kūrimą ir platinimą. Soc. tinklų paskyrose skelbkite ne tik reklaminius pasiūlymus, bet ir naudingą informaciją apie prekes ir paslaugas – tai skatins jūsų auditoriją pasilikti ir toliau jumis domėtis.

Socialiniai tinklai naudingi ne tik tuo, kad turi didelį kiekį vartotojų, kuriuos galite lengvai nukreipti prie siūlomos prekės ar paslaugos ar jiems pateikti patrauklius pasiūlymus. Būtent šių platformų dėka galite glaudžiau bendrauti su auditorija, sukurti artumo, bendruomenės jausmą. Galite užduoti klausimus ir į juos sulaukti tiesioginio atsakymo ir atvirkščiai – auditorija turi galimybę susisiekti su jumis. Šie komponentai padeda stiprinti lojalumą prekės ženklui. Tad nekelkite į savo soc. tinklų paskyras neįdomios, vien į pardavimus orientuotos informacijos – įtraukite savo auditoriją į prekės ženklo gyvavimą, diskusijas ir stebėkite, kaip jūsų el. parduotuvė klesti.

3. Neišnaudojate SEO.

Pagalvokite, kiek kartų per dieną naudojatės „Google“ ar kita paieškų sistema, ir kaip dažnai pasirenkate aplankyti portalus, kurie yra pirmajame sistemos puslapyje. Tam, kad jūsų el. parduotuvė atsirastų tarp populiariausių paieškos rezultatų, svarbu įgalinti SEO (angl. Search engine optimization).

Būtent SEO vystymas gali stipriai prisidėti prie jūsų el. parduotuvės sėkmės ir pardavimų augimo. Agentūros SEO Tribunal duomenimis, paieškos sistemos sukuria net 93 % visų internetinių svetainių lankytojų srauto, tad tikrai klystate, jei neskiriate dėmesio tam, kad būtent jūsų el. parduotuvė atsidurtų pirmuose paieškos sistemų puslapiuose. Tuo jau įsitikino ir 61 % kitų įmonių, kurios 2018 m. nurodė SEO plėtrą kaip vieną iš svarbiausių veiklos krypčių.

Privalu suvokti, jog SEO – ilgo ir tikslingo darbo reikalaujantis procesas. Daugiau apie SEO svarbą ir kaip sėkmingai tai vystyti, rasite čia.

4. Nesate atviri.

Įsivaizduokite, jog radote naują, dar nematytą jums svetainę, joje yra prekė, kurios norite ir nerandate niekur kitur. Tačiau negalite rasti el. parduotuvės rekvizitų. Įsidėjus prekę į pirkinių krepšelį ir pasiruošus apmokėti, jus pasitinka papildomi mokesčiai ir negirdėti kurjeriai. Norėdami spręsti problemą, nerandate būdų, kaip būtų galima susisiekti su platformos administratoriais. Ar vis dar pirksite prekę? Jeigu atsakėte taip, esate tarp mažumos – tarptautinės audito ir mokesčių konsultavimo bendrovės KPMG duomenis, 51 % pirkėjų nepabaigs apmokėjimo, jei svetainė sukels abejonių ir nebus galimybės susisiekti su platformos administracija.

Sąžiningumu ir atvirumu besivadovaujančios įmonės pritraukia daugiau klientų, taip pat prekių platintojai ir mažmenininkai palankiai vertina geros reputacijos prekinius ženklus. Svarbu pažymėti, kad skaidrumas (angl. transparency) yra bene lengviausiai užtikrinamas patikimumo rodiklis – keli paprasti žingsniai ir tiek savo auditorijai, tiek potencialiems verslo partneriams nepaliksite jokių dvejonių.

Vienas lengviausių būdų garantuoti skaidrumą – viešai pateikite savo kontaktus. Svetainės lankytojai turėtų lengvai rasti jūsų el. paštą bei telefono numerį kiekviename svetainės puslapyje (dažniausiai – puslapio apačioje). Taip pat rekomenduojama sukurti specialias formas, kurias užpildę klientai gali pateikti užklausas. Tokiu būdu klientai žinos, kaip gali susisiekti su jumis (ir kad esate realus, funkcionuojantis verslas, o ne apgaulė (angl. scam)).

5. Brangus ir ilgai trunkantis pristatymas.

Net ir geriausia prekė, išskirtinis kainos pasiūlymas bei kruopštus kliento aptarnavimas gali tapti nesvarbus, jei nebūsite apgalvoję sklandaus prekės pristatymo. Jei šis užtruks kelias savaites, o apmokėjimo skiltyje klientą pasitiks anksčiau neminėti papildomi mokesčiai – didelė tikimybė, jog svetainės lankytojas paliks neapmokėta pirkinių krepšelį. Tą patvirtina ir statistika – PayPal užsakyto tyrimo duomenimis, 43 % pirkėjų nepabaigia apmokėjimo proceso dėl aukštų pristatymo mokesčių ir netenkinančių sąlygų.

Patyrę el. parduotuvių administratoriai rekomenduoja apie pristatymo sąlygas ir mokesčius pranešti dar prieš klientui pradedant apmokėjimo procesą. Tam, kad svetainės lankytojui būtų aiškiau, galima įdiegti preliminarios kainos skaičiuoklę pagal pristatymo adreso pašto kodą. Taip pat naudinga nurodyti apytikslį laukimo laiką, paslaugas teikiančius kurjerius ir greitesnio pristatymo variantus.

Taip pat rekomenduojama įvertinti galimybę pasiūlyti klientui nemokamą pristatymą, kai pasiekiama tam tikra apsipirkimo suma. Pitney Bowes Global eCommerce tyrimas parodė, jog net 91 % pirkėjų bus linkę neįsigyti prekių, jei jiems nebus pasiūlyta nemokamo prekės atgabenimo į namus galimybė ir 52 % vartotojų įsigis daugiau prekių tik tam, kad galėtų pasinaudoti nemokamu pristatymu.

Galiausiai, pasirinkite geriausius ir patikimiausius kurjerius. Svarbu pasirinkti greitą, saugią ir patikimą paslaugą garantuojančią įmonę, kuri leis klientams sekti savo pirkinius ir padės spręsti iškilusias problemas.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti