Kurjeris – žodis, kurį daugelis vartojame kasdienėje kalboje. Tačiau jei pasigilintume į žodžio kilmę ir istoriją, suprastume, kaip ilgai žmonija gyvena naudodamasi šios profesijos atstovų paslaugomis. Jau XIV a. šaltiniuose randamas žodis courier, apibūdinantis žmogų, pristatantį laiškus arba naujienas. Tačiau jeigu į istorijos nagrinėjimus įtrauktume ir pasiuntinius, šių egzistavimą galima atsekti net iki senovės Egipto dar 2400 m. pr. Kr.
Jeigu be siuntinių, laiškų ar žinučių perdavimu užsiimančio žmogaus negalėjo gyventi faraonai, sunku pagalvoti, kad galėtume mes. Įvairios siuntų bendrovės kasdien pristato tūkstančius siuntinių, kurie kartais keliauja vos iš vieno namo į netoliese esantį kitą, o kartais – siuntinys gabenamas už jūrų marių. Tačiau šįkart pakalbėkime apie ne tokių tolimų siuntų pristatymą. Šiandien mūsų dėmesys – dažniausiai kylantiems klausimams apie siuntinių gabenimą Europoje.
Jūsų siuntinio kelionės galutinė stotelė visiškai priklauso nuo poreikio. Šiuo metu valstybių pašto įmonės bei įvairios kurjerių tarnybos yra pakankamai išvysčiusios savo veiklą, tad sėkmingai siuntinius gali pristatyti į įvairius žemyno kampelius. Įvairūs Vokietijos regionai, Prancūzijos regionai, ar Skandinavijos valstybių fjordai – svarbiausia yra turėti tikslų pristatymo adresą ir kitus kontaktinius gavėjo duomenis.
Tiesa, prieš ruošdami siuntinį kelionei, pasidomėkite geopolitine situacija. Pavyzdžiui, šiuo metu dalis kurjerių tarnybų yra apribojusios siuntinių pristatymą į Ukrainą, kiti – negabena jų į Rusiją.
Svarbiausia – teisingai nurodyti gavėjo kontaktinę informaciją. Tai apima adresato vardą, pavardę, telefono numerį (geriausia – vietinį), kai kuriais atvejais ir elektroninio pašto adresą. Žinoma, daugiausiai dėmesio turite skirti tiksliam adreso nurodymui. Nepamirškite įvardinti ne tik gatvės, bet ir namo, buto numerio. Jeigu pastatas turi kokį nors pavadinimą, paminėkite ir jį. Kuo daugiau tikslios informacijos suteiksite kurjeriams, tuo mažesnė tikimybė, kad siunta bus paklaidinta.
Tačiau reikėtų nepamiršti ir savo tikslių duomenų. Viskas galioja taip pat – telefono numeris, el. paštas būtų reikalingi tuo atveju, jeigu bet kuriai siuntą administruojančiai organizacijai (pvz. muitinei ar kurjeriams) iškiltų klausimų dėl siuntinio turinio ar gavėjo duomenų.
Svarbus niuansas – Europa (žemynas) ir Europos Sąjunga – nėra vienas ir tas pats. Europos Sąjungoje yra 27 valstybės, tarp kurių – Danija, Vokietija, Prancūzija, Švedija ir kitos tautiečių pamėgtos kryptys. Siuntos į šias valstybes gali būti siunčiamos be jokių stabdymų muitinėje, tad ir papildomų dokumentų pateikti nereikia.
Tačiau Europos žemyne, pagal Jungtinių Tautų duomenis, yra 44 valstybės. Tad lieka dar 17 valstybių, tarp kurių – neseniai iš Europos Sąjungos pasitraukusi Jungtinė Karalystė, Norvegija, Šveicarija, Islandija. Pasirinkus siuntos pristatymą į šias valstybes, turėsite papildomai pateikti dokumentus muitinei. Jų nepateikus, siuntinys gali būti sulaikomas arba iškart grąžinamas siuntėjui.
Svarbiausia – pateikti išsamią ir detalią sąskaitą. Šiame dokumente turi būti informatyvus siuntos turinio aprašymas bei eksporto priežastis (pvz. dovana, prekės pavyzdys, prekės, skirtos parduoti ir pan.). Jeigu atliekant siuntinio inspekciją yra nustatoma, jog siunčiami kiti, nei deklaruojama, daiktai arba neteisingai nurodyta eksportavimo priežastis, gali būti pritaikytas papildomas mokestis arba siuntinys gali būti grąžinamas siuntėjui.
Prieš užsakydami siuntinio pristatymą į ne ES valstybę, visuomet pasidomėkite, ar jam būtų taikomas muito mokestis bei nuo ko jis priklauso (pvz. siuntinio vertės, dydžio ir pan.).
Galiausiai, prisiminkite, jog yra išimčių, kuomet siuntinys, gabenamas į Trečiąsias Šalis nebūtų muitinamas. Vienas iš tokių atvejų – kai siuntoje yra tik dokumentai.
Kiekvieno siuntinio vertinimas yra atliekamas individualiai, kadangi galutinę pristatymo kainą lemia daug faktorių. Tarp jų – siuntos dydis, svoris, tūris, pristatymo adresas, pageidaujama siuntimo trukmė. Mažavertėms, nedidelėms siuntoms įmonės dažniausiai turi fiksuotas pristatymo kainas, tačiau didėjant siuntinio dydžiui, augs ir kaina.
Vienas iš aspektų, kuris visuomet padės sutaupyti, tai tinkamai parinkta siuntos pakuotė. Jeigu ji bus per maža – daiktai nebus apsaugoti, kadangi įpakavimas nebus sandarus. Tačiau ir per didelė dėžė ar maišelis nėra naudinga, nes apskaičiuodami siuntos kainą, kurjeriai dažniausiai vertina ne tik faktinį, bet ir tūrinį svorį, ir išlaidas įvertina pagal didesnįjį matmenį. Tad rinkitės optimalų pakuotės dydį, lengvas pakavimo medžiagas ir tikrai sutaupysite. O dagiau naudingų patarimų, kaip siunčiamus daiktus paruošti kelionei ir nepermokėti už netinkamą įpakavimą rasite mūsų tinklaraščio įraše.
Tikslų siuntinio gabenimo laiką galima pasakyti tik kai žinoma galutinė kelionės stotelė. Tačiau laiką galima paprognozuoti. Naudojantis įprastu siuntinio pristatymu, šis siunčiamas apie 5-7 darbo dienas. Jeigu reikia greitesnio pristatymo, didžioji dalis kurjerių siūlo Express paslaugą, kuria siuntos gabenimo trukmė yra sumažinama iki 3, o kartais net ir 1 darbo dienos.
Apmaudu, tačiau net ir sumokant už greitesnį siuntimą šis gali prailgti, jeigu siuntinio pristatymo reikia į atokią vietovę. Tai reiškia, kad siuntinio pristatymui kyla papildomos kliūtys. Puikus pavyzdys Lietuvoje – Kuršių Nerija. Dažnai net ir siunčiant siuntinį Lietuvoje, pristatymas į pusiasalį bus ir brangesnis, ir šiek tiek ilgesnis, kadangi prisideda keltų kaštai, priklausomybė nuo jų tvarkaraščio, kiti faktoriai.
Siuntimo trukmę gali prailginti ir nenumatytos problemos. Viena jų – oro sąlygos. Pavyzdžiui, žiemą pristatymas gali prailgti dėl užpustytų kelių, vasarą – dėl stiprių audrų, liūčių. Kita tokia situacija – darbuotojų streikai.
Galiausiai, siuntinio pristatymas prailgėja bent diena, kai nepavyksta jo pristatyti iš pirmo karto. Pavyzdžiui, gavėjas nėra randamas nurodytu adresu, o susisiekti su juo nepavyksta. Kurjeriai tokiu atveju siuntinio pristatymą atideda kitai artimiausiai darbo dienai, o atlikus kelis nesėkmingus bandymus pristatyti, siunta automatiškai grąžinama siuntėjui.
Kiekviena šalis turi savo draudžiamų siųsti daiktų sąrašą, tad dėl konkrečių sąlygų ir išlygų reikėtų konsultuotis su pristatymo paslaugas teikiančios įmonės konsultantais. Tačiau yra ir prekės, kurių draudimas siųsti veikia praktiškai universaliai. Su išsamiu sąrašu galite susipažinti čia, tačiau dalinamės keliais dažniausiai siuntose randamais pavyzdžiais.
Kiti įrašai
„Siųsk pigiau“ – išskirtinė įmonė, teikianti pigias siuntų pristatymo paslaugas visoje Lietuvoje ir tarptautiniu mastu. Bendradarbiaudami su geriausią reputaciją turinčiomis ir pasaulyje pripažintomis kurjerių kompanijomis, tokiomis kaip DHL, TNT, DPD, FEDEX, LP EXPRESS, VENIPAK, ITELLA, GLS, OMNIVA, SST ir DEUTSCHE POST, siuntų tarnyba „Siųsk pigiau“ gali padėti išsiųsti siuntą į daugiau nei 220 pasaulio šalių.
„Siųsk pigiau“ partneriai - greitieji kurjeriai, kurie Jūsų siuntas pristatys patikimai nuo durų iki durų, todėl Jūsų siuntiniai visada bus saugūs. Skaičiuokite ir gaukite geriausius siuntos kainos pasiūlymus, kurie neabejotinai atitiks tiek Jūsų individualius, tiek Jūsų įmonės siuntų siuntimo poreikius bei biudžetą.
Skubūs pristatymai pagrindiniuose Europos bei JAV ir Kanados miestuose. Siuntų tarnyba "Siųsk pigiau" pristatys siuntas per vid. 1-3 d.d.
Apsilankykite kainos skaičiuoklėje ir gaukite geriausius kainų pasiūlymus.
Siuntas iš užsienio bei persiuntimą tarp kitų kelių šalių užsisakykite paprastai ir be jokių sutarčių.