Svarbiausios 2021-ųjų B2B rinkodaros sektoriaus tendencijos

2021/02/11

Per pastaruosius 5–10 metų B2B (ang. business to business) sektorius ir jo rinkodara labai pasikeitė. Srities specialistai iškeitė klasikines partnerių pritraukimo priemones (rekomendacijos ir skambučiai potencialiems klientams) į skaitmeninio turinio rinkodaros strategijas ir paieškos sistemų optimizavimą (SEO). Ekspertai pažymi, jog 2021 m. sektoriaus rinkodara toliau technologiškai tobulės, tačiau specialistai taip pat bus kviečiami prisiminti klientų lojalumo svarbą bei sėkmingus praeities projektus.
 

Svarbiausios 2021-ųjų B2B rinkodaros tendencijos

Išlaikymo rinkodara (ang. retention marketing)
Šios strategijos tikslas – esamų klientų išsaugojimas. Juk daug lengviau (ir statistiškai 2-5 kartus pigiau) užmegzti ilgalaikius santykius, tapti partneriais ir žinoti, jog šie sugrįš su vis naujais užsakymais, nei kas kartą ieškoti naujų, vienkartinių klientų. Tokią naudą įrodo ir tyrimai – anot Harvard Business Review, 5 % išsaugotų lojalių klientų gali atnešti 95 % pelno augimą.


Apibendrinant galima pasakyti, kad pastovi ir ištikima klientų bazė yra vertinga bet kurio verslo dalis. Jos pasitenkinimas visada turėtų būti sėkmingos B2B įmonės siekiamybė, kurią įgyvendinti – net keliolika skirtingų būdų. Specialistai kaip svarbiausius išskiria šiuos: pastovi komunikacija, apklausos ir grįžtamojo ryšio (ang. feedback) skatinimas, lojalumo programos bei proaktyvūs pasiūlymai (kai pagal apsipirkimo istoriją klientui siūlote panašias prekes/paslaugas).

Nostalgijos rinkodara
Po visą pasaulį 2020-aisias supurčiusios pandemijos, net ir įžengus į naujus metus, lieka kaip niekada daug neužtikrintumo ateitimi. Kai ateitis – neaiški ir netgi, regis, nesaugi, visada smagu sugrįžti į praeitį ir gerus prisiminimus. Būtent dėl šios priežasties ekspertai rekomenduoja įgalinti nostalgijos rinkodarą.


Vienas didžiausių nostalgijos rinkodaros privalumų – galimybė prekę susieti su mėgstamu ir daugeliui žinomu kontekstu. Galbūt žinote produktą, kuris prieš 10-15 metų buvo itin pamėgtas tiek jūsų verslo partnerių, tiek jų klientų? Specialistai teigia, jog būtent dabar yra puikus laikas tokius produktus prikelti antram gyvenimui.

Dirbtinis intelektas ir pokalbių robotai (ang. chatbots)
Operacijų automatizavimas, pokalbių robotai ir dirbtinis intelektas vis labiau įsitvirtina rinkodaros srityje. Adobe skelbia, jog 2020 m. 62 % B2B srityje dirbančių rinkodaros specialistų didino investicijas į automatizuotą duomenų valdymą. Tai rodo, jog vis daugiau darbo perduodama dirbtiniam intelektui. Apjungus vis tobulėjančias technologijas bei įmonės komandos narių kūrybiškumą, anot specialistų, galima pasiekti itin gerų rezultatų.

Klestėjimo etapą toliau išgyvens ir pokalbių robotai. Invesp skelbia, jog per pastaruosius metus 67 % įmonių visame pasaulyje skelbė juos naudojančios. Daugelis klientų (tiek B2B, tiek B2C sektoriuose) pradeda tikėtis greitų atsakymų į klausimus ir visą parą dirbančio klientų aptarnavimo skyriaus. Būtent pokalbių robotai gali padėti jums atsakyti į visas užklausas greičiau. Dėl šios funkcijos, anot Marketing Insider Group, įmonėse gali išaugti vartotojų įsitraukimas, verslo ryšių kiekis ir bendras klientų pasitenkinimas. 


Longform turinys
Nors gali pasirodyti, jog šiuolaikiniams klientams įdomus vien tik vizualinis turinys, rinkodaros specialistai pastebi, jog tinklaraščiai 2021 m. išgyvens aukso amžių. Longform turiniu laikomi įrašai, kurie yra ilgesni nei 700-1000 žodžių. Ypač didelis šio formato populiarumas prognozuojamas būtent B2B sektoriuje. Jeigu turite ką pasakyti savo sektoriaus kolegoms, tačiau tinklaraščio skilties svetainėje dar nėra, dabar pats laikas ją kurti.

Semrush duomenimis, angliški tinklaraštininkų įrašai, kuriuos sudaro daugiau nei 3 tūkst. žodžių, sulaukia tris kartus didesnio nei įprastai peržiūrų skaičiaus bei keturis kartus daugiau pasidalijimų. Taip pat toks turinys puikiai pasitarnauja SEO tikslais, nes galite panaudoti įvairius raktinius žodžius, padėsiančius paieškos sistemose lengviau (ir dažniau) pamatyti jūsų įmonę. Norėdami dar geriau išnaudoti šį įrankį, skirkite šiek tiek dėmesio su jūsų veiklos sritimi siejamiems Google Adwords raktažodžiams. Tačiau nepamirškite, jog tinklaraštyje skelbiamas turinys neturi būti savireklama – jis turi būti įdomus ir naudingas.

LinkedIn svarba
Prieš 18 metų sukurtas socialinis tinklas – itin populiarus tarp įvairių verslo subjektų – LinkedIn Econimic Graph skelbia, jog šiuo metu socialiniu tinklu naudojasi 55 mln. įmonių. Lietuvoje naudojimasis LinkedIn drastiškai augo pirmojo karantino 2020 m. kovą metu (kovą lyginant su vasario mėnesiu, naršymui šiame socialiniame tinkle išnaudota 680 % daugiau Bitės vartotojų interneto duomenų). Toks platformos populiarumas (ypač tarp verslo subjektų) lemia, jog svetainė nuolat tobulinama, kad būtų dar patogesnė B2B sektoriui. Tai įrodo ir 2020 m. pristatytos naujos funkcijos – produktų skilties (ang. product pages) funkcija, kurioje įmonės gali talpinti savo produktų aprašymus, atsiliepimus apie juos ir CTA (call to action) nuorodas bei LinkedIn Events – platformos dalis, padedanti išryškinti įmonių organizuojamus renginius.

Įmonių specialistams, kuriems B2B sektorius – nauja veiklos sritis, bei kurie nežino, kaip įdarbinti LinkedIn siekiant didesnio pelno ir sėkmės, socialinis tinklas gali pasiūlyti ir mokamas rinkodaros programas.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti