Kas yra SMS rinkodara ir kaip šį kanalą išnaudoti efektyviam klientų pasiekimui?

2022/01/28

El. prekyba sparčiai auga – ypač mobilioji ar kartais specialistų vadinama m. komercija (ang. mcommerce, termino mobile commerce trumpinys). Nors pasiekti klientą el. paštu jau seniai yra vienas iš populiariausių rinkodaros specialistų naudojamų būdų, SMS rinkodara taip pat įgauna reikšmingą vietą įmonių komunikacijos strategijose. Kodėl? Anot specialistų, SMS žinutė gali prasiskverbti per informacinį triukšmą pakankamai sėkmingai.
 

SMS rinkodaros terminas yra pakankamai akivaizdžiai paaiškinamas – tai būdas, kai prekės ženklas bendrauja su klientais tekstiniais pranešimais. Kaip ir komunikavimas el. laiškais, taip ir SMS yra visiškai jums priklausantis (ang. owned) kanalas. Tai reiškia, kad jūs visiškai kontroliuojate, kas gaus SMS žinutę, kokį turinį bendrinsite ir kokiu paros metu jį išsiųsite (pvz. soc. tinkluose negalite kontroliuoti, kuriuos konkrečiai asmenis įrašas pasieks, o kartais ir pats kanalas koreguoja turinio pateikimo formatą).
 

SMS rinkodaros naudos

Renkantis naują komunikacijos kanalą, visuomet kyla klausimai – ar naudinga investuoti laiką ir žmogiškuosius resursus. Rinkodaros specialistai išskiria pagrindines naudas, galinčias padėti apsispręsti:

1. Telefonų naudojimo bei m. komercijos augimas. SellCell 2021 m. vasarį publikuotas tyrimas atskleidė, jog savo malonumui apklaustieji telefoną naudoja vidutiniškai apie 5-6 val. kasdien. O Business Wire duomenimis, 2021 m. beveik 54 % visų el. komercijos pardavimų vyksta naudojantis telefonu. Ši statistika ir laikas, kurį praleidžiame naudodami savo mobiliuosius įrenginius, atskleidžia būtinybę ieškoti būtų, kaip pasiekti savo klientą būtent tiesiogiai telefonu.

2. Didesnė perskaitymo ir įsitraukimo galimybė. Klaviyo pateikiama statistika tikrai iškalbinga – 98 % išsiųstų SMS rinkodaros pranešimų būna perskaityti. Nors šis skaičius gali atrodyti tikrai žavintis, atminkite, kad dalis vartotojų pranešimą atidarys tik tam, kad jį ištrintų. Štai kodėl svarbu labiau vertinti įsitraukimo rodmenis, pvz., nuorodų paspaudimus arba konversijas. O šie rodikliai taip pat atrodo pozityviai (ir geriau už el. laiškų statistiką) – pvz. GhostBed pažymi, jog beveik trečdalis SMS gavėjų atidaro ir pasidalintas nuorodas.

3. Maži kaštai. Įmonei SMS išsiuntimas atsieina sąlyginai nebrangiai. Net ir nusprendus pranešimų siuntimui naudoti programinę įrangą, dažniausiai tai kainuoja pigiau, lyginant su kitomis rinkodaros galimybėmis, pvz. Facebook reklamos pirkimu. Dėl to SMS rinkodara yra naudinga dar tik besiplečiančioms įmonėms – pirmiesiems pranešimams nereikia investuoti didelės sumos.
 

Pranešimų tipai

Nusprendę klientus pasiekti SMS žinutėmis, taip pat turite nuspręsti, ką jomis norėsite pasakyti. Ekspertai išskiria kelis žinučių tipus.

Apklausos. Šios žinutės puikiai tinka po vienokio ar kitokio kontakto su jūsų prekės ženklu. Žmogus įsigijo prekę ar paslaugą? Paklauskite jo nuomonės, paprašykite palikti atsiliepimą. Klientas bendravo su jūsų aptarnavimo specialistu? Pasiteiraukite, ką jis mano apie darbuotojo elgesį, galbūt turi kokių pastabų. Tokios žinutės ne tik skatina įsitraukimą, bet ir parodo, jog Jums rūpi kiekvieno kliento nuomonė.

Reklamos. Ši kategorija pakankamai plati ir gali apimti įvairius pasiūlymus. Reklaminiais pranešimais galite skelbti informaciją apie konkrečius produktus (pvz. pristatyti naują prekę ar paslaugą, pranešti, jog vėl papildytas anksčiau išparduoto produkto likutis ir pan.), taip pat informuoti apie momentines, laikui jautrias (ang. time sensitive) akcijas bei pasiūlymus. Svarbu, kad reklaminė informacija būtų tikrai naudinga (pvz. prekės siūlomos atsižvelgiant į kliento apsipirkimo įpročius). Galite skelbti ir kitą reikšmingą informaciją – galbūt atsidarėte naują fizinę parduotuvę?

Personalizuoti pranešimai. Į šią kategoriją patenka pranešimai, kurių neišeis siųsti masiškai. Pvz. žinutes galite išsiųsti klientui apleidus apsipirkimo krepšelį arba po apsipirkimo suteiktas nuolaidas, sukauptą lojalumo taškų kiekį, prekės pristatymo informaciją. Jeigu teikiate paslaugas ir asmuo užsiregistruoja vizitui, galite priminti apie jo laiką (pvz. likus 24 val.) bei pasiteirauti, ar klientas tikrai ruošiasi atvykti.
 

Svarbiausi patarimai 

Nusprendę išbandyti SMS rinkodarą, anot ekspertų, atkreipti dėmesį turėtumėte į dar kelis aspektus. Vienas pagrindinių – privalote įsitikinti, jog turite kliento sutikimą rinkodaros tikslais naudoti tel. numerį. Gauti telefono numerį juk pakankamai lengva – pvz. įsigyjant prekes, jų pristatymui telefono numeris būtinas. Tačiau jeigu norite jį naudoti tam, kad vėliau klientui pateiktumėte su užsakymu nesusijusią informaciją – turite gauti jo sutikimą, kitaip pažeisite Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR). Daugiau patarimų apie asmens duomenų tvarkymą galite rasti šiame tinklaraščio įraše.
 

Praktikoje pasitaiko atvejų, kai įmonės sukuria idealų ir įtraukiantį pranešimą, tačiau pamiršta vieną reikšmingą detalę – prisistatyti. Prisiminkite, jog tikrai ne visi vartotojai įsives Jūsų mobilųjį numerį, o jeigu rašote pirmą žinutę – prisistatyti yra tiesiog būtina. Geriausia tai padaryti pačioje žinutės pradžioje arba pabaigoje. Kitas paprastas savęs identifikavimo būdas – galimybė nustatyti siuntėjo ID (ang. sender ID). Tokiu atveju jūsų prekės ženklo pavadinimas bus rodomas vietoj telefono numerio. Pasirinkę šį būdą bent kelis kartus patikrinkite visus parametrus – naudojant šią parinktį klientas ne visada gali atsakyti į atsiųstus pranešimus.
 

Bet kokiai rinkodaros žinutei svarbu taktiškai pasirinkti geriausią laiką. Tačiau SMS žinučių išsiuntimo laiko parinkimui turite skirti ypatingą dėmesį. Taip yra todėl, kad žmonės labiau linkę įjungti pranešimus (ang. notifications) teksto žinutėms. Ir nors kai kurie žmonės savo telefonuose įjungia netrukdymo (ang. do not disturb) režimą, kai nenori būti blaškomi (pvz. eidami miegoti), tačiau ne visi taip elgiasi. Venkite informacinių žinučių siuntimo ramybės laikotarpiu (dažniausiai nuo 22 val. iki 7 val.) bei savaitgaliais. Jeigu jūsų klientai pasiskirstę keliose laiko juostose, tinkamai laiką galima parinkti atsižvelgiant į tel. numerio kodą (+370 identifikuoja Lietuvą, o pvz. +44 – Jungtinę Karalystę). Taip pat atkreipkite dėmesį į pranešimų siuntimo dažnį – pertekliniai pranešimai gali būti kenksmingi jūsų rinkodaros strategijai ir sukelti kliento nepasitenkinimą.
 

Galiausiai, kiekvienoje savo žinutėje turėtumėte įtraukti informaciją apie prenumeratos atsisakymo būdus. Net jeigu siunčiate pranešimus apie užsakymo būsenos pakeitimus – galbūt asmuo nenori gauti šios informacijos būtent SMS žinutės formatu. Kadangi teksto pranešimų atidarymo procentas yra gerokai didesnis nei el. pašto, neišsigąskite, jog SMS pranešimų atsisakys taip pat didesnis kiekis klientų. Šis skaičius, anot specialistų, gali šoktelti po kiekvieno pranešimo išsiuntimo, tačiau jis taip pat gali būti įgalinimas rinkodaros strategijos tobulinimo tikslams. Nusistatykite, koks yra vidutinis žinučių atsisakymo procentas po pranešimo išplatinimo ir stebėkite, ar jis didesnis arba mažesnis nei įprastai.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti