Nemokamas įrankis SEO gerinimui – Google My Business

2021/05/10

Tinklaraštyje jau ne kartą esame akcentavę paieškos sistemų optimizavimo (ang. search engine optimization arba SEO) reikšmę kiekvienam verslui – visuomet svarbu būti tarp pirmųjų paieškos rezultatų, ypač pačioje didžiausioje ir plačiausiai naudojamoje Google. Tiesa, atsidurti rezultatų viršuje gali būti tikrai sudėtinga – Internetlivestats duomenimis, šioje sistemoje yra pateikiama daugiau nei 3,5 mlrd. užklausų kasdien.

Natūralu, kad į kiekvieną užklausą jūsų raktiniai žodžiai atsakymais nebus, bet Google sukūrė įrankį, padedantį paieškos sistemoje smulkiesiems bei vidutiniams verslams konkuruoti su populiariausiais ir didžiausiais prekių ženklais – tai Google My Business (GMB). Šis įrankis pakoreguoja paieškos sistemos rezultatų rodymą ir prie mokamų skelbimų bei populiariausių nuorodų yra pateikiamos lokaliai aktualios nuorodos. Pavyzdžiui – suvedus žodį batai yra rodomas ne tik Wikipedia avalynės aprašymas, bet ir arti esančios batų parduotuvės, avalynės taisyklos ir pan. Tokie lokalūs rezultatai yra išties svarbūs – Today‘s local media skelbia, jog net 46 % visų paieškų Google yra susijusios su vietine paieška (kai aktualūs su raktažodžiu susiję verslai, įsikūrę netoliese).

GMB (anksčiau dar vadintas Google places bei Google local) – yra nemokamas įrankis,  naudojantis sistemos verslo profilius ir juos pateikiantis kaip aktualią informaciją pagal paieškos sistemos vartotojo preliminarią vietovę. GMB leidžia verslams lengvai pateikti vartotojams svarbiausią informaciją – įmonės adresą, kontaktus, darbo laiką, nuotraukas ir kt.
 

Kodėl naudinga?

Geriausias būdas pristatyti GMB – papasakoti, kuo šis įrankis naudingas:

Matomumo padidinimas

Kaip jau akcentavome teksto pradžioje, GMB buvo sukurtas kaip įrankis SEO gerinimui ir galimybei mažesnėms įmonėms konkuruoti su jau žinomais prekių ženklais. Apklausos atskleidžia, kad konkuruoti dėl geresnės pozicijos paieškos sistemoje tikrai verta – Microsoft Dynamics pažymi, jog net 90 % vartotojų ieškodami prekės ar paslaugos, nėra iškart apsisprendę, kurį prekės ženklą rinksis. Tai reiškia, kad jūsų verslas turi būti matomas paieškos metu tam, kad pritrauktų ieškančiųjų dėmesį ir išsiskirtų iš konkurentų. Taip pat GMB jūsų verslą tiesiogine prasme pažymi kaip taškelį žemėlapyje – taip jūsų nurodytas adresas rodomas ir programoje Google Maps ir yra matomas tiesiog žemėlapiu besinaudojantiems asmenims.

Informacijos valdymas

Įdomus niuansas – pirminę GMB paskyrą verslui gali sukurti bet kuris Google vartotojas. Taip rizikuojama, kad ieškantiesiems bus pateikiama netiksli arba ne visa reikalinga informacija. Bright Local duomenimis, 68 % vietinio verslo klientų gali nustoti pirkti prekės ženklo prekes ar paslaugas, jeigu internete randa klaidinančios informacijos (pvz. nurodytą blogą darbo laiką arba netikslų adresą). Google verslo profilis leidžia visiškai kontroliuoti GMB skelbiamą turinį, jį reguliariai atnaujinti, pridėti paskatinimo veikti (ang. call to action) mygtukus.

Vartotojų pasitikėjimas

Svarbu suprasti, jog be pasitikėjimo – nebus ir konversijų. Google 2019 m. duomenimis, 70 % sistemos vartotojų yra linkę rinktis verslus, kurie yra matomi GMB pagalba. Kitas tyrimas atskleidė, jog verslai, pateikę išsamią informaciją paieškos sistemoje, yra dvigubai dažniau linkę užsitarnauti vartotojų pasitikėjimą. Taip pat GMB profiliuose galima palikti atsiliepimus, tad potencialūs klientai lengvai ras prekes ar paslaugas jau įsigijusių asmenų nuomones. Jomis, anot Think with Google, net 88 % apklaustųjų pasitiki taip pat kaip ir pažįstamų asmenų rekomendacijomis. Galiausiai, jūs galite reaguoti ir atsakyti į atsiliepimus, o atsiradus neigiamam atsiliepimui – padaryti viską, kad jis pasitarnautų jums. Daugiau informacijos apie tai rasite čia

Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad GMB skirtas tik fizinėms parduotuvėms ar verslams, priimantiems klientus konkrečiais adresais (anglų kalboje dažnai naudojamas terminas Brick & Mortar), iš tiesų jis pasitarnaus bet kuriai įmonei ar paslaugas/prekes teikiančiam asmeniui, kuris veikia tam tikroje vietoje (ang. Service Area business).
 

Kaip susikurti profilį?

1. Susikurkite Google paskyrą verslui

Kiekvienas verslas turi turėti būtent prekės ženklo administravimui sukurtą verslo profilį.  Tuomet tiesiog nurodykite pagrindinę informaciją.














2. Verslo profilio sukūrimas

Kai jau turite paskyrą, keliaukite į google.com/business ir spauskite „Tvarkyti dabar“ (ang. Manage now) mygtuką. Būtent tada būsite paprašyti nurodyti savo įmonės pavadinimą. Tai – GMB nuorodos sukūrimo pradžia.

3. Adreso nurodymas

Kitame žingsnyje būsite paprašyti nurodyti savo adresą. Jeigu esate įprasta fizinė parduotuvė ar teikiate paslaugas  konkrečioje vietoje, viskas pakankamai paprasta – reikia nurodyti tikslų adresą, vietą pažymėti žemėlapyje ir patvirtinti savo pasirinkimą. Šiek tiek sudėtingiau yra verslams, kurie neaptarnauja žmonių nurodytu adresu ir siunčia prekes/vyksta pas klientus patys. Tokiu atveju reikia nurodyti teritoriją (ang. Service area), kurioje teikiate prekes ar paslaugas (pvz. nurodyti miestus, rajonus, apylinkes arba netgi valstybes). Šis nustatymas taip pat atrakina funkciją, leidžiančią paslėpti tikslų jūsų adresą (pvz., jeigu įmonė registruota jūsų namuose). Pasirinkus šį variantą, ieškančiajam tiesiog nurodoma, jog teikiate prekes/paslaugas tam tikroje teritorijoje, bet joks adresas ir konkretus taškelis žemėlapyje nėra pridedamas (tačiau jūsų verslas vis tiek iškeliamas tarp lokalių rezultatų).

4. Kategorijos pasirinkimas

Tai labai svarbus niuansas, paveiksiantis ne tik raktažodžius, kurie bus siejami su jūsų verslu, bet ir tai, kas bus rašoma jūsų GMB profilyje. Nors ir turėsite galimybę koreguoti pasirinkimą prieš patvirtindami paskyrą, rekomenduojama iškart atlikti konkurentų bei raktažodžių analizę ir pasirinkti tiksliausią raktažodį (pvz. vietoj lakoniško „parduotuvės“ termino, rekomenduojama iškart nurodyti konkrečią sritį – sporto prekių parduotuvė, vaikų prekių parduotuvė ir pan.).

5. Pridėkite kontaktus

Nurodykite visus būdus, kuriais potencialūs klientai gali su jumis susisiekti – tel. numerį, el. paštą, svetainės adresą (jeigu tokią turite). Kelis kartus patikrinkite, kad nurodyti kontaktai būtų teisingi – potencialūs klientai tikrai nebus patenkinti, jeigu nesulauks jokio atsakymo arba bandydami prisiskambinti išgirs, jog numeris neegzistuoja.

6. Patvirtinkite paskyrą

Gausite tris pasirinkimus – gauti laišką nurodytu adresu, gauti pranešimą į el. paštą ar gauti informaciją nurodytu telefono numeriu. Visais atvejais jums bus atsiųstas paskyros aktyvavimo kodas. Svarbu pastebėti, jog dažniausiai verslams yra galimas tik pirmasis autentifikavimo būdas. Išsamesnė informacija apie GMB paskyros patvirtinimą pateikiama šiame vaizdo įraše.

Aktyvavę paskyrą, galėsite kelti nuotraukas, vaizdo įrašus, pridėti parduotuvės darbo laiką arba valandas, kuriomis teikiate paslaugas, naudoti kitus verslo paskyros įrankius, leidžiančius būti dar arčiau klientų (pvz. atsakyti į visus iškilusius klausimus naudojantis GMB Q&As arba kurti GMB įrašus, kuriuose skelbsite aktualiausią informaciją, spec. pasiūlymus ir kt.)

Pastebėję, jog jau yra sukurtas, tačiau jūsų neadministruojamas GMB profilis, visuomet galite susisiekti su Google administracija ir pasikartojančią informaciją pašalinti. Kaip susitvarkyti su kitomis paskyromis, galite sužinoti čia.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti