Geriausias darbdavys: kaip užtikrinti darbuotojų pasitenkinimą

2021/07/27

Talent Now 2018 m. atlikto tyrimo duomenimis, ieškodami darbo, net 84 % ieškančiųjų įvertina įmonės reputaciją ir pagal tai priima galutinį sprendimą, o net 50 % darbuotojų nesirinktų dirbti bendrovėje su prastu įvaizdžiu ir negatyviomis kitų darbuotojų patirtimis, net jei ta įmonė siūlytų didesnį atlygį nei konkurentas.

Dažnai galime matyti, jog viena ar kita įmonė pelnė geriausio darbdavio titulą. Pvz. Geidžiamiausių darbdavių dvidešimtuku kasmet dalijasi Verslo žinios (šiam reitingui apskaičiuoti vertinamas darbo vietos stabilumas, mokamas atlyginimas ir viešoji nuomonė). CVBankas.lt metų pradžioje skelbė, jog patraukliausias darbdavys Lietuvoje – prekybos tinklas Lidl (anot reitingo sudarytojų, šios įmonės darbo skelbimai sulaukdavo daugiausiai ieškančiųjų dėmesio).

Akivaizdu, kad tokios darbdavių varžytuvės vyksta ne vienoje šalyje ir turi skirtingus kriterijus, tačiau kas iš tikrųjų darbuotojus skatina mėgti savo darbovietę? Kviečiame susipažinti su dažniausiai minimais patrauklaus darbdavio bruožais.
 

Įkvepianti lyderystė

Vis dar yra įmonių, kuriose vadovas – baimę kelianti kone mistinė būtybė, skaitanti metinius pranešimus kolektyvui ir su darbuotojais bendraujanti tik verčiančių drebėti metinių pokalbių metu. Tai – visiška priešingybė to, koks turėtų būti geras lyderis.

Anot ekspertų, puikus yra toks vadovas, kuris nuolat palaiko kontaktą su savo kolektyvu, pasiūlo jam grįžtamąjį ryšį ir skatina tobulėti, nebijo bendrauti ir sau netaiko dvigubų standartų. Aiškiai deklaruojamos vertybės taip pat svarbu – TopWorkplaces.com skelbia, jog 83 % darbuotojų, dirbančių įmonėse, kurios patenka į pasaulinį Fortune 500 Geriausių darbdavių sąrašą, ieško vadovo, kurio vertybės sutaptų su jų pačių. Galiausiai,  organizacijoje vadovybė turėtų būti įsipareigojusi skatinti kolektyvo įsitraukimą bei reaguoti į darbuotojų atsiliepimus ir rūpesčius.
 

Karjeros perspektyva

Tikriausiai vienas paprasčiausių būdų sužinoti, kaip įmonė vertina savo darbuotojus – paklausti, kokius planus jiems yra numačiusi ateityje. Kai įmonė nori lyderiauti sektoriuje, ji neišvengiamai turi plėstis ir tobulėti, o augimui reikia žmonių, kurie jau turi patirties įmonėje, žino jos vertybes ir pan.

Teigiamai vertinami darbdaviai kiekvienam savo kolektyvo nariui suteiks galimybes tobulėti ir užimti aukštesnes pareigas. Dalis įmonių siūlo savo darbuotojams mokymus, kursus ir panašias jų įgūdžius tiek teoriškai, tiek praktiškai tobulinančias veiklas. Galimybė tobulėti yra labai svarbi ir darbuotojams – Gallup skelbia, jog net 87 % tūkstantmečio (Y) kartos atstovų karjeros galimybė yra vienas iš svarbiausių faktorių renkantis darbą.
 

Motyvuojantis atlygis

Patrauklios įmonės suvokia,  kaip svarbu darbuotojui turėti stabilų pragyvenimo šaltinį ir atlyginti už verslui sukuriamą pridėtinę vertę.

Kai darbuotojams mokama per mažai, jie gali tai suprasti kaip neigiamą savo pastangų įvertinimą. Tai atsispindės jų požiūryje apie įmonę (manys, kad yra nuvertinami), tačiau poveikis gali būti ir platesnio masto. Yra mokslinių tyrimų, įrodančių, jog mažas darbo užmokestis yra susijęs su didesniais asmeninio streso lygiais ir išaugusiu ligų skaičiumi, o šie abu faktoriai gali itin neigiamai paveikti darbo našumą ir efektyvumą.

Galiausiai, be pagrindinio darbo užmokesčio, geri darbdaviai siūlo skatinimo programas. Pvz. darbuotojai, kurių veikla (pvz. pardavimai) gerokai viršija mėnesio lūkesčius, sulaukia priedo prie atlyginimo ar kitų naudų. Tai motyvuoja siekti aukštesnių tikslų.
 

Papildomos naudos

Nors atlyginimas yra svarbus, tačiau ne vienintelis faktorius renkantis darbovietę. Darbuotojai, be kita ko, vertina ir kitas naudas – apmokamas motinystės atostogas, vaiko priežiūros laisvadienius, galimybę pigiau įsigyti įmonės produkciją ar net tapti įmonės dalininkais įsigyjant jos akcijų.

Pvz. Google yra pagarsėjusi kaip darbuotojų naudų karalienė. Ši įmonė savo darbuotojams siūlo nemokamus pietus bei užkandžius, apmokamas kineziterapeutų, masažistų, psichologų paslaugas, apmokamas keliones į ir iš darbo. Taip pat sudaromos galimybės darbe (ir po jo) atsipalaiduoti – nemokamai lankytis sporto salėse, baseinuose, kiekviename biure yra įrengtos pramogų pripildytos laisvalaikio zonos.
 

Komunikacijai teikiamas prioritetas

Komunikacija yra sąrašo svarbių dalykų, norint tapti patraukliu darbdaviu, viršuje. Atviras ir savalaikis bendravimas sukuria skaidrumą ir abipusį pasitikėjimą, taip pat skatina bendrumo jausmą ir mažina atskirtį tarp lyderių ir likusių darbuotojų.

Tiesa, svarbu ne tik kalbėti, bet ir klausyti. Geri darbdaviai, pasak ekspertų, supranta ir gerbia skirtingas darbuotojų nuomones, įsiklauso į jų idėjas iškart jų neatmesdami. Tai padeda užmegzti teigiamus santykius ir pasitikėjimą, nes darbuotojai nori būti išklausyti. Salesforce tyrimas parodė, jog kai darbuotojai įmonėje jaučiasi svarbūs ir girdimi, tikimybė, jog pagerės jų darbo rezultatai, išauga 4,6 karto.

Kiekvienos įmonės vadovybė turėtų rasti laiko bendravimui su likusiu kolektyvu – darbuotojai turi jausti, kad bet kada gali susitikti su vadovais, išsakyti savo nuomonę ir į ją bus atsižvelgta. Įgalinti tokį bendravimą galima ir visai paprastu keliu – reguliariai prašykite darbuotojų užpildyti apklausas apie savo pasitenkinimą darbu, klauskite jų idėjų bei būdų, kaip pagerinti organizacijos mikroklimatą, kokių poreikių darbovietėje jie turi. Svarbiausia – būtinai atsižvelkite į tokių apklausų rezultatus ir parodykite, kad girdite savo komandą.
 

Lankstumo galimybė

Retas mūsų gyvena vien darbu. Glassdoor duomenimis, net 87 % darbuotojų viliasi, jog darbdavys sudarys galimybę derinti darbo grafiką su asmeninio gyvenimo poreikiais. Šios sąlygos įgyvendinimas suteikia daugiau laisvės, o tai augina pasitenkinimą darbu.

Covid-19 pandemija ir pasikeitęs gyvenimo ritmas taip pat parodė, kiek daug organizacijų gali sėkmingai funkcionuoti net jų darbuotojams dirbant nuotoliniu būdu. Darbas iš namų taip pat turi ir daug privalumų – FlexJobs pažymi tokio darbo naudą aplinkai (sumažėja tarša), taip pat asmens laiko planavimui, galima daugiau matytis su šeima ir pan. Juk puikūs darbdaviai pakankamai pasitiki savo komanda, kad žinotų, jog ši gali atlikti savo užduotis iš bet kur.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti