Cross-border verslo plėtra – kai verslas perauga vietinę rinką

2021/07/12

Ecommerce News duomenimis, 2020 metais 25,5 % visų internetinių apsipirkimų buvo tarpvalstybiniai (ang. cross-border). Palyginimui – 2018 m. šis skaičius siekė 22,8 %, tad akivaizdu, jog pamažu vis daugiau įmonių nusprendžia ieškoti klientų ne tik savo šalyje. Tad jeigu jau ne vienerius metus sukatės el. prekyboje, o savo klientus pažįstate taip pat gerai, kaip artimuosius, specialistai rekomenduoja apsvarstyti plėtrą į tarpvalstybinės el. komercijos vandenis.

Šiame įraše aptarsime tarpvalstybinės el. prekybos privalumus ir trumpai apžvelgsime pagrindinius pasiruošimo tokiai plėtrai etapus.
 

Pagrindinė nauda – raktas į plėtrą

Kalbant apie tarpvalstybinį verslą, reikia pažymėti – didžioji dalis įmonių nepradėjo verslo plėtoti keliose šalyse iškart, nes viskas prasideda nuo vietinės rinkos supratimo. Net ir didžiausiai šios srities įmonei Ikea (su 53 mlrd. eurų per metus siekiančiais pardavimais) XX a. prireikė 20 metų, kad atidarytų pirmąją parduotuvę užsienio valstybėje. Šiandien prekybos baldais milžinė yra atidariusi parduotuves jau daugiau nei 50 šalių. Čia ir atsiskleidžia bene pagrindinė tarpvalstybinės prekybos nauda – žinomumas ir galimybė plėstis.

Kuo dažniau skambės jūsų vardas, tuo daugiau ir klientų galėsite pritraukti (žinoma, jeigu jūsų vardas skambės teigiamame kontekste). Su klientų skaičiumi natūraliai augs ir konversijų skaičius, tad bus paklotos visos galimybės įmonei uždirbti daugiau pelno. Tiesa, pastebima, jog tarpvalstybinė prekyba taip pat didina klientų pasitikėjimą prekės ženklu, todėl taip sukuriamas verslui patogus užburtas ratas – klientai jumis pasitiki ir kalba apie jus, rekomenduoja kitiems, sulaukiate naujų pirkėjų, uždirbate, plečiatės ir klientai jumis dar labiau pasitiki.

Galiausiai, tarpvalstybinė rinka jums, kaip prekės ženklui, suteikia daugiau kūrybinės laisvės. Dirbant tik su vietiniais klientais lengviau pažinti jų skonį, pamatyti, kas patinka auditorijai. Platesnėje rinkoje visuomet egzistuoja nuostabos elementas: produktai, kurie populiariausi jūsų vietinėje rinkoje, tarptautiniuose vandenyse gali „paskęsti“, o nišinės ir retai namuose įdomios prekės gali tapti keliu į naujų auditorijų širdis. Pavyzdžiui, apsilankydami H&M internetinėje parduotuvėje bei pasirinkdami dvi tiek geografiškai, tiek kultūriškai nutolusias valstybes (pvz. Lietuvą ir Kuveitą), pamatysite ir skirtingas reklamuojamas prekes. Tiesa, svarbu pažymėti, jog jūsų asortimentui įtakos turės ne tik jūsų kūrybiniai sprendimai, bet ir skirtingi kultūriniai kontekstai. Žinoma, tokia plati ir daug sudedamųjų kultūrų turinti auditorija turi savas rizikas, kurias įvertinti prireiks laiko.
 

Cross-border strategija: nuoseklumas ir atidumas

Patarlė „devynis kartus pamatuok, dešimtą – kirpk“ puikiai apibūdina atsakingo verslininko požiūrį į reikšmingus įmonės pokyčius. Tarpvalstybinės prekybos atveju situacija – lygiai tokia pati. Specialistai ragina verslininkus aklai nenerti į svetimą teritoriją. Tam, kad jūsų veikla būtų sėkminga, reikalingas atsakingas pasiruošimas.

Įvertinkite naują rinką ir potencialią auditoriją

Pirmiausia ieškokite tokių besivystančių rinkų, kurios atitiktų jūsų produktus ir auditoriją. Įsivardinkite šalis, kurios, jūsų manymu, labiausiai tiktų – pradėkite nuo rinkos, kurią užkariauti būtų lengviausia. Specialistai rekomenduoja plėstis į vieną naują šalį ar regioną, o ne iškart bandyti parduoti visur. Šios analizės metu būtina išskirti pagrindinius jūsų konkurentus naujoje rinkoje – įvertinkite jų kainas, asortimentą, prekybos kanalus ir darykite viską, kad potencialiam klientui pasiūlytumėte didesnę naudą.

Įvertinkite savo asortimentą

Po išorinės analizės, metas atsigręžti į save ir nuodugniai patikrinti savo asortimentą – vienas dažniausiai pamirštamų niuansų yra tas, kad ne viską galima importuoti į kitas valstybes. Žinoma, apsilankę bet kurio kurjerio svetainėje rasite draudžiamų siųsti prekių sąrašą (ginklai, aerozoliai, įvairių rūšių vaistai ir pan.) – dažniausiai tokie sąrašai apibrėžia prekes/produktus, kurių negalima siųsti įprastomis siuntomis. Tačiau svarbu nepamiršti, kad kiekviena valstybė turi savo taisykles, kurių nenumato bendrieji sąrašai. Pavyzdžiui, galite sulaukti solidžių baudų už kramtomosios gumos pardavimą Singapūre arba Kinder Surprise platinimą JAV, o Alžyras neleis jums įvežti dantų pastos. Kartais mums visiškai nekaltos prekės yra kitų valstybių juodajame sąraše, tad jau geriau iškart užbėkite įvykiams už akių ir nuodugniai peržvelkite konkrečios valstybės draudžiamų importuoti prekių sąrašus.

Susipažinkite su valstybės mokesčių bei logistikos sistemomis

Tolimesnei analizei jums puikiai padės viešai prieinami valstybių komercijos gidai  – nors jie ir yra kurti iš JAV perspektyvos, tačiau vis tiek rasite svarbiausią informaciją apie prekybos valstybėje niuansus – reikalingus importo/eksporto mokesčius, darbo užmokesčius ir pan. Visi šie aspektai gali daryti tiesioginę įtaką jūsų siūlomos prekės kainai (pvz. galbūt jai taikomas aukštesnis importo mokestis). Taip pat nepamirškite, kad raktas į kliento širdį – tikslumas ir aiškumas, tad ateidami į naująją rinką, anot ekspertų, kainas potencialiems klientams privalote pateikti vietine valiuta. Shopify duomenimis, net 92 % pirkėjų pirmenybę teikia el. parduotuvėms, kuriose kainos nurodytos jų naudojama valiuta.

Paruoškite svetainę – nuo kalbos iki atsiskaitymo už prekes

Kai visos analizės jau atliktos, laikas ambicijas paversti realybe ir užsiimti realia jūsų rinkos plėtra. Pirmiausia nuspręskite, ar kursite visiškai naują svetainę kitoms rinkoms (angliškai ši strategija vadinama localize) ir naudosite vietinius populiarius domenus, ar tik išversite savo svetainę į naujosios rinkos kalbą(ang. single-site). Pastaruoju atveju yra naudojami įvairūs įskiepiai, kurie pagal naršytojo lokaciją tinklalapį išverčia į vietinę kalbą. Šis sprendimas tinka verslams, kuriems reikia greito svetainės krovimo ir kurie nesegmentuoja auditorijų, o visiems siūlo tas pačias prekes. Visgi, ekspertai siūlo rinktis localize principą – jis pareikalaus daugiau darbo, nes reikės administruoti kelias svetaines, tačiau pateikiama informacija bus autentiškesnė ir tikslesnė, taip pat galėsite koreguoti savo asortimentą atitinkamai rinkai. Įvertinkite ir pristatymo niuansus – galbūt pradžioje bus lengviau rinktis trečiųjų šalių logistikos (3PL)  paslaugas ir pristatymą patikėti vietiniams verslams? Galiausiai, paruoškite valstybėje populiarų ir patikinimą atsiskaitymo būdą (pvz., ne visur mėgstamas atsiskaitymas kreditinėmis kortelėmis).

Nesustokite vietoje – kasdien ieškokite būdų tobulėti

Geriausia, ką galite padaryti, kai el. parduotuvė sulaukia pirmųjų klientų – neužmigti ant laurų. Įsigilinkite į kiekvieno kliento norą – pirmieji trys mėnesiai yra tas laikas, kai kiekviena kilusi krizė gali būti lemtinga. Stebėkite viešąją nuomonę apie save ir kiekvienoje situacijoje ieškokite būdų, kaip galėtumėte pagerinti vartotojo patirtį . Galbūt, kad būtumėte arčiau klientų, apsimoka atsidaryti ir fizinį biurą naujoje valstybėje?

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti