Dropshipping – verslas su minimaliomis investicijomis?

2022/03/10

Neriantiems į el. komercijos vandenis, dropshipping terminas turėtų būti pažįstamas, kadangi, kaip pastebi ekspertai, ši prekybos rūšis nereikalauja didelio pradinio kapitalo. Užtenka turėti internetą, kompiuterį ir noro užsidirbti. O kol dar ieškoma lietuviško atitikmens angliškam žodžiui dropshipping, šis terminas apibrėžia mažmeninės prekybos metodą, kai pardavėjas fiziškai neturi prekių, o jas iš gamintojo siunčia tiesiai klientui.

Šioje prekybos schemoje dalyvauja trys šalys:

1. Gamintojas/platintojas. Tai šalis, kuri fiziškai turi reikalingą produktą. Tai gali būti tiek didmeninės, tiek mažmeninės prekybos atstovas.

2. Pardavėjas. Šis asmuo rūpinasi prekybos organizavimu, prekių paieška, reklama.

3. Pirkėjas. Akivaizdu – tai šalis, kuriai  reikalinga prekė iš gamintojo ar platintojo, tačiau dėl kažkokių priežasčių jos negali įsigyti tiesiai iš gamintojo.

Svarbu pastebėti, jog dažnai dropshipping yra maišomas su kompleksine logistika (ang. third party logistics arba 3PL). Esminis šių veiklų skirtumas – norėdami naudotis 3PL paslaugomis, jūs vis tiek turite įsigyti atsargas, apgalvoti pakavimo niuansus. Šiuo atveju už atitinkamą mokestį, jūs tiesiog pasirinktai įmonei perleidžiate dalį darbo. Dropshipping atveju, nereikia jokių investicijų į prekių atsargas, nereikia ir mokėti tiekėjui už sandėliavimą.

Jeigu toptelėjo klausimas, ar perpardavinėti kitų gaminamas prekes yra legalu, el. komercijos ekspertai gali patvirtinti – taip, šis prekybos metodas atitinka visus teisės aktus. Tačiau rekomenduojama būti skaidriems ir su pasirinktais tiekėjais/gamintojais ir informuoti juos apie vykdoma veiklą.

 

Dropshipping privalumai

Kaip vieną pagrindinių šio prekybos metodo naudų ekspertai išskiria mažą rizikingumą, tačiau pliusų yra ir daugiau. Taip pat išskiriami šie privalumai:

Reikalingos minimalios piniginės investicijos. Dropshipping gali drastiškai sumažinti pradines internetinio verslo kūrimo išlaidas. Taip yra dėl to, kad nereikia investuoti į atsargų įsigijimą – o būtent šie kaštai mažiems verslams veiklos vystymo pradžioje būna „skausmingiausi“. Fizinis atsargų neturėjimas taip pat reiškia, kad neįšaldote savo pajamų įsigydami produktus, kurie turi mažo likvidumo riziką. Mažiau išlaidų pareikalaus ir faktas, jog neturint prekių, Jums nereikia mokėti už sandėlį, pakavimo medžiagas ir pan.

Nesate pririšti prie fizinio adreso ar darbo laiko. Savo veiklą šiame sektoriuje galite vykdyti neturėdami ne tik sandėlio, bet ir fizinio biuro. Tai ne tik dar labiau sumažina išlaidas, bet ir suteikia Jums lankstumo galimybę – sklandžiam darbui Jums reikalingas tik greitas interneto ryšys. Taip pat galite pasirinkti darbo laiką – kadangi veiklą vykdysite patys, nebus nustatytų konkrečių darbo valandų. Tiesa, turėkite omenyje, jog tiek klientai – atsakymų, tiek tiekėjai – užklausų, veikiausiai tikėsis įprastiniu verslų darbo metu, tačiau niekas neseks, ar lygiai 8 val. ryte jau pateiksite pirmuosius užsakymus.

Platus prekių pasirinkimas. Kadangi jums nereikia investuoti į atsargų įsigijimą, galite neatsilikti nuo tendencijų ir greitai papildyti savo puslapį naujais produktais. Taip pat greitai galite iš katalogo pašalinti prekes, kurios nesusilaukia klientų susidomėjimo – nereikia organizuoti sandėlio išpardavimų, daryti nuolaidų ir mažinti savo uždarbio.

Daugiau užsakymų nebūtinai reikš daugiau darbo. Net ir reikšmingai išaugus užsakymų kiekiui, Jums nebūtinai reikės praleisti daugiau laiko dirbant (pvz. ruošiant siuntas siuntimui) – daugiau darbo bus tik pasirinktam tiekėjui, kuriam teikiate užsakymus. Žinoma, užsakymų pateikimas reikalaus daugiau laiko, bet lyginant su tiesiogine mažmenine  prekyba, kaštai bus mažesni.

 

Bus ir iššūkių

Atrodytų, privalumų skaičius ir svoris gali motyvuoti kiekvieną imtis dropshipping prekybos. Tačiau nėra verslų be sunkumų – tą pastebi ne tik el. komercijos specialistai, bet ir šios prekybos srities atstovai.

Nedidelės maržos. Mažos maržos yra vienas didžiausių trūkumų dirbant labai konkurencingoje rinkoje.  Kadangi pradėti verslą yra itin paprasta, o papildomos (pvz. patalpų nuomos, atlyginimų ir t.t.) išlaidos yra minimalios arba neegzistuojančios, daugelis konkuruojančių pardavėjų prekes gali pardavinėti už itin mažą kainą, prie savikainos pridėdami vos kelis centus, taip siekdami pritraukti kiek įmanoma daugiau klientų. Dažniausiai šie prekiautojai neinvestuoja ir į svetainės išvaizdą ar klientų aptarnavimą, bet klientai visuomet lygins ir kainas, tad jūsų nustatyta pardavimo kaina neturėtų reikšmingai išsiskirti iš rinkos.

Mažai kontrolės ir personalizavimo. Pirmiausia, jūs praktiškai neturite jokios kontrolės pakavimo ir siuntimo procese. Viskas, ką galite padaryti – tikėtis, jog pasirinktas gamintojas Jūsų klientų užsakymus išsiųs greitai ir tvarkingai. Tačiau pardavėjo įtaka šiame procese minimali – jūs nesirenkate pakavimo medžiagų, būdų, pristatymo paslaugas teikiančios įmonės. Galiausiai, to, kad prekę pardavėte būtent jūs gali nesimatyti nei ant pakuotės, nei siuntos dokumentuose, tad prarandate svarbų personalizavimo elementą ir prekės ženklo stiprinimo būdą.

Sudėtingesnis klientų aptarnavimas. Įprastai, kai užsakymo įgyvendinimu rūpinasi ta pati įmonė, jie klientui gali atsakyti į visus iškylančius klausimus – nuo sandėlio likučių, prekių sudėties, iki pristatymo terminų. Tačiau užsiimant dropshipping¸ dažnai tikslius atsakymus žino tik gamintojas, o šis ne visuomet bus pasiekiamas, į klausimus ne visuomet atsakys operatyviai. Taip pat apmaudus aspektas – probleminės situacijos. Jeigu siunta klientą pasieks apgadinta arba dėl įvairių priežasčių bus nepristatyta visai, jūs turėsite prisiimti kaltę, nors gabenimo procesui neturėjote jokios įtakos.

Asortimento priežiūra. Vykdant standartinę mažmeninę prekybą, daug lengviau stebėti prekių likučius. Jūs galite užsipirkti prekių, kai gamintojas šioms paskelbia akciją, planuoti kainodarą atsižvelgiant į įvairius kaštus. Dropshipping procese šiuo aspektu taip pat trūks kontrolės. Jūs turite nuolat stebėti, ar tiekėjas/gamintojas turi prekę, ar keitėsi jos kaina ir atitinkamai koreguoti savo katalogą.

 

Noriu veikti, nuo ko pradėti?

Jeigu įvertinote, kad potencialios naudos atsveria rizikas ir norite imtis dropshipping prekybos, turite apsvarstyti ir pasiruošti.

Idėja + planas

Visos veiklos dažniausiai prasideda nuo užkabinančios idėjos, ne išimtis turėtų būti ir šis prekybos metodas. Tačiau tik idėjos nepakanka, ji turi virsti realiu kūnu – jūsų planais, kaip vykdysite veiklą. Tad pradėkite būtent nuo to – susikurkite bent jau preliminarų verslo planą, išsikelkite aiškius tikslus. O tada atlikite išsamią rinkos analizę – atsižvelgdami į prekes, kuriomis prekiausite, ieškokite potencialių tiekėjų, konkurentų, apsvarstykite visas grėsmes ir galimybes.

Asortimentas

Savo asortimentą turite sudaryti atsakingai – reikėtų vengti labai tolimų kategorijų pasirinkimų (pvz. labai keistai atrodys, jeigu pardavinėsite ir papuošalus, ir dviračių dalis). Rekomenduojama rinktis konkrečias kategorijas tam, kad jūsų veiklos vykdymo platforma galėtų išlaikyti tematinį vientisumą. Ir nepamirškite – pradėti galite su keliais produktais, o asortimentą pagal klientų poreikius ir tiekėjų galimybes plėsti procese.

Tiekėjas/gamintojas

Tinkamai pasirinktas tiekėjas yra sėkmingos verslo pradžios garantas. Veiklą plėtojant dropshipping principu, šiam žingsniui turite skirti ypatingai daug dėmesio – visgi tiekėjas ne tik tieks produktą, bet ir rūpinsis prekių pakavimu, pristatymu. Taip pat turėkite omenyje, jog idealiausia būtų prekes pirkti tiesiai iš gamintojo – kiekvienas papildomas prekybos grandinės narys reiškia aukštesnę produkto kainą. Kai jau išsirinkote tiekėją, išsiaiškinkite, kokia minimali užsakymo suma, kaip bus vykdomi atsiskaitymai (pvz. ar kiekvieną pateiktą užsakymą apmokėsite iš karto, ar sąskaita už pateiktus užsakymus bus atsiųsta mėnesio pabaigoje), kaip bus pakuojami užsakymai. O dar geriau – investuokite į kelis testinius užsakymus. Taip ne tik patikrinsite prekės kokybę, bet ir galėsite įvertinti užsakymo įvykdymo greitį bei sklandumą. Galiausiai, nesirinkite daug skirtingų tiekėjų – taip bus dar sunkiau kontroliuoti prekių kokybę ir pristatymo terminus.

Veiklos vystymo platforma + domenas

Apsisprendę dėl produktų ir potencialių gamintojų, galite kurti svetainę. Kaip pasirinkti tinkamiausią platformą, daug praktinių patarimų rasite ankstesniame tinklaraščio įraše . Nepamirškite, jog svetainė turi būti patogi ne tik Jums, bet ir kiekvienam klientui. Dizainas turėtų traukti akį, tačiau venkite elementų, kurie ilgintų svetainės užkrovimo laiką. Visi mygtukai turėtų būti funkcionalūs, o informacija – lengvai randama. Taip pat investuokite į domeną – plačiai naudojami domenai (pvz. .lt, jei verslas bus vystomas tik Lietuvoje arba .com, .shop, jei prekyba bus tarptautinė) potencialiems klientams atrodys patikimiau, taip pat parduotuvę bus lengviau rasti internete.

Reklama

Valio, turite veikiančią el. prekybos platformą. Tačiau iš jos bus mažai naudos, jeigu nepritrauksite klientų. Žinoma, geriausia, jeigu susidomėjimo sulauksite organiškais būdas – pvz. sukursite įtraukiančią soc. tinklų kampaniją, tinkamai įgalinti SEO  tekstai parduotuvę iškels tarp populiariausių rezultatų naršyklėse arba pirmieji klientai pasidalins rekomendacijomis. Tačiau nebijokite ir investuoti – GoogleAds, nuomonės formuotojų įrašai socialiniuose tinkluose ar kiti reklamos kanalai, aktualūs jūsų tikslinei auditorijai, gali būti reikalingi tam, kad įsivažiuotumėte.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti