Podkastai – informacijos oazė skubantiems

2019/05/23

Tinklalaides (angl. podcasts) arba podkastus galima palyginti su puodeliu kavos – vartojimas neatitraukia dėmesio nuo svarbių veiklų, o skirtas laikas suteikia nemažai naudų. Įrašų galite klausyti eidami pietauti, važiuodami automobiliu ar net biure atlikdami kelis darbus vienu metu.

Podkastai apima įvairiausias temas – nuo juokelių pripildytų pasakojimų iki rimtų, verčiančių susimąstyti istorijų, nuo muzikos apžvalgų iki nuodugnios nusikaltimų ar aviacijos tragedijų analizės. Tarp tinklalaidžių gausos nesunku rasti ir įkvepiančių istorijų bei motyvuojančių augti pamokų. Svarbiausia tik nuspręsti, kokia informacija save norite praturtinti šiandien.

Svarbu pažymėti, kad tinklalaides galima rasti keliose įrašų platformose – SoundCloud, MixCloud, Spotify, Apple Podcast ir t. t.. Tad išrinkite jūsų įrenginiui tinkamiausią programėlę ir pasinerkite į žinių sūkurį.

Privaloma versliems žmonėms:

The Tim Ferriss Show. Amerikiečių verslininkas ir knygų autorius, išgarsėjo parašęs 4 valandų darbo savaitė – knygą, kurioje pasakojama, kaip pakilti nuo rašomojo stalo, ištrūkti iš rutinos ir laisviau gyventi sėkmingai vystant verslą ir tikslingai planuojant savo laiką. Tokios temos atskleidžiamos ir savaitinėse tinklalaidėse, kur Tim Ferriss su svečiais dalijasi įvairiais patarimais ir patirtimi verslo sektoriuje.

Marketing over coffee. Ši tinklalaidė padės atgaivinti rinkodaros žinias. Dažniausiai apie pusvalandį trunkančiose savaitinėse laidose persipina senosios ir naujosios rinkodaros praktikos, o laidos vedėjas negaili naudingų patarimų tiek pradedantiesiems verslininkams, tiek seniems rinkos vilkams. Svarbu pastebėti, kad laidose reguliariai apžvelgiamos SEO, personalizavimo ir e-komercijos sferos naujienos, tad jeigu valdote el. parduotuvę – ši laida turėtų atrasti vietą jūsų kasdienybėje.

The EntreLeadership Podcast. Jeigu tapimas sėkmingu komandos lyderiu yra jūsų pagrindinis tikslas – jūs privalote užsiprenumeruoti šią tinklalaidę. Karjeros specialisto Ken Coleman vedama laida kartą per savaitę kviečia atkreipti dėmesį į įvairius vadybos aspektus – nuo sėkmingo bendradarbiavimo su komanda ir įmonės finansų valdymo iki asmeninio augimo paslapčių.

Growth Everywhere. Įdomios laidos, kurių dėmesio centre – verslo ir asmeninio augimo temos. Pirmadieniais pasirodančiuose epizoduose kalbinami įvairūs verslininkai ir rinkodaros specialistai, kurie atvirai diskutuoja apie naujausias e. rinkodaros ir verslo plėtros madas. Kitas darbo savaitės dienas klausytojams pateikiami trumpesni, į konkrečias temas fokusuoti įrašai: pavyzdžiui, ko galite pasimokyti iš rekordus mušančio filmo Avengers: Endgame rinkodaros strategijos, kaip padindinti puslapio lankomumą, kaip įveikti prokrastinaciją ir t. t.

Entrepreneurs On Fire. Tai – viena pirmųjų tinklalaidžių verslumo tematika. Per ilgą laidos gyvavimo istoriją vedėjai pakalbino daugiau nei 2000 įvairių verslininkų ir influencerių, iš kurių daugelis savo kelią rinkoje apibūdino kaip sunkų, bet po ilgo įdirbio atnešusį norimus rezultatus. Dalindamiesi savo istorijomis, laidų herojai atskleidžia savo sėkmės receptus, padėjusius jiems sėkmingai vystyti pardavimus ir augti. Laidose taip pat daug kalbama apie verslo strategijų kūrimo subtilybes ir būdus, kaip mažas verslas gali pavirsti į didelius, sėkmingus projektus.

Smalsioms galvoms:

The Week Unwrapped. Kiekvieną penktadienį pasirodančioje laidoje aptariamos pasaulio aktualijos, kurios retai atsiduria tarp pagrindinių internetinės žiniasklaidos naujienų, bet turi nemenką įtaką mūsų gyvenimams. Temų spektras tikrai platus – tinklalaidės vedėjai apžvelgia mokslą, politiką, kultūrą, gamtą ir kt. Jeigu pabodo klausyti naujienų apie D. Trump‘o sprendimus ar Brexit scenarijus, The Week Unwrapped – puikus pasirinkimas.

99 % Invisible. Kiekvienas aplink mus esantis ne gamtinės kilmės objektas anksčiau ar vėliau buvo sukurtas žmogaus. Nuo miestuose suformuotų žaliųjų erdvių ir infrastruktūros iki įvairių architektūrinių šedevrų, į atmintis įsirėžiančių tiek gerosiomis, tiek blogosiomis prasmėmis. 99 % Invisible tikslas – supažindinti žmones su nematoma dizaino ir architektūros puse.

You Are Not So Smart. Jeigu pasitikite savo žiniomis, ši tinklalaidė gali kaip reikiant sujaukti jūsų protą. Visas dėmesys šioje laidoje skiriamas psichologijai ir žmogaus proto kvestionavimui. Laidos vedėjas nagrinėja perdėtą pasitikėjimą savimi, iracionalumą ir klausimus, kurie yra fundamentalūs žmogaus egzistavimui, tačiau dažnai kenkia mūsų tobulėjimui.

TED Talks Daily. Labai didelė tikimybė, jog jau esate girdėję ar matę bent kelias kasmetinės konferencijos TED kalbas. Dažniausiai į mūsų akiračius jos papuola vaizdo įrašų peržiūrų platformose, tačiau didelę dalį galima ir tiesiog klausyti – būtent tokios kalbos kiekvieną darbo dieną nugula į TED Talks Daily archyvą.

No Such Thing As A Fish. Jei ieškote įrašų, kurie leis sužinoti įdomią informaciją, tačiau nebus sausi ir moksliški – ši tinklalaidė kaip tik jums. Kiekvieną savaitę laidos vedėjai pasidalija savo atradimais ir temos, kurios atsiduria diskusijų centre, dažnai būna neįprastos. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad varlės pagal savo gyvenamąją vietą turi kvarkimo akcentus?

Lietuviški žinių šaltiniai:

Nyla. Žurnalistinius, dokumentinius bei kūrybinius projektus apjungiančios šiuolaikinės medijų agentūros Nanook komanda teigia, kad jų laidos skirtos ieškantiems atsakymų moderniame pasaulyje. Kas savaitę pasirodančiuose epizoduose aptariamos su asmens tapatumu ir šalies aktualijomis susijusios temos – nuo klausimų apie dvigubą pilietybę iki asmenybės perdegimo.

LaisvėsTV podcastai. Geriausi nepriklausomos televizijos LaisvėsTV pokalbiai nugula į podcastų platformas. Čia – ir žurnalisto Andriaus Tapino vedamos laidos Laikykitės Ten epizodai bei interviu su svečiais, ir laidos Karštosios kėdės diskusijos, bei kitos Lietuvos aktualijos.

Žinių Radijas. Bene pagrindinis tinklalaidžių ir radijo laidų skirtumas – klausymo laikas. Radijo laidos yra transliuojamos tiesiogiai, o podcastus galima klausyti bet kada. Žinių radijas suderina abiejų pasaulių privalumus ir radijo laidas po jų premjeros talpina į tinklalaidžių klausymo platformas. Reguliariai atnaujindami savo archyvą įvairiose platformose, radijo komanda dalijasi įvairiais interviu bei giluminiais diskusiniais reportažais.

Tuzinas. Dar viena radijo laida, dėl savo didelio populiarumo nugulusi į tinklalaidžių platformas. Žurnalistikos grandas Giedrius Masalskis į savaitinius pokalbius su plataus spektro pašnekovais įsuka ir skaičių 12 – siūlo tuziną vietų Lietuvoje, kurias reikia aplankyti diskutuodamas su Keliauk Lietuvoje atstovais, pristato tuziną atlikėjų, pakeitusių Lietuvos popmuziką, kalbėdamas su Ramūnu Zilniu ir t. t. Pašnekovus ir temas diktuoja šalies ir pasaulio aktualijos.

15min programėlė „Klausyk“. Tai – ne viena laida, o atskira platforma, lengvai pasiekiama tiek kompiuteriu, tiek parsisiuntus mobiliąją programėlę. Šioje platformoje susibūrę įvairūs lietuvių kūrėjai, tad ir temų spektras yra tikrai platus – čia galėsite sužinoti ir apie geopolitiką (Terra cognita), ir šalies aktualijas (Mes ne prieš, bet...), ir sporto naujienas (Ginčas, Skrieja kamuolys, urBONUSas), ir tiesiog atsipalaiduoti klausant pokalbių apie gyvenimo būdą ar laisvalaikį.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti