Svetainės monetizavimas – kaip uždirbti neparduodant prekių ar paslaugų

2021/06/28

Praeityje laikai, kai uždirbti internete buvo galima tik parduodant prekes ir paslaugas. Dabar galima parduoti savo laiką, žinias, turinį ar net svetainės lankytojus. Tiesa, kaip pažymi el. komercijos ekspertai – lengvo kelio nėra ir pradedant svetainės monetizavimą reikia investuoti nemažai resursų. Visgi, sunkus darbas galiausiai atsiperka. Šiame įraše supažindiname su populiariausiais būdais, leidžiančiais uždirbti iš internetinės svetainės.
 

Tinklaraščio plėtra

SemRush Blog duomenimis, tinklaraštis vis dar išlieka populiariausia ir efektyviausia priemone turinio skelbimui, o daugiau nei 84 % tyrime dalyvavusių įmonių yra sukūrusios turinio rinkodaros strategijas, kurių dalis – tinklaraščio pildymas.

Svarbu pastebėti, jog tinklaraščio turinys turi skirtis nuo naujienų srauto apie jūsų įmonę. Nors ir gali atrodyti, kad abiejų skilčių tikslas – tas pats (turinio rinkodaros vystymas), pastebima, jog sėkmingi ir lankytojų dėmesio susilaukiantys įrašai ne visada susiję su konkrečia įmone. Rekomenduojama kurti pridėtinę vertę tinklalapio lankytojams turintį turinį – dalintis su jūsų veiklos sritimi susijusiais patarimais, prekių/paslaugų apžvalgomis, rinkos tendencijomis. Tikslingas įrašų išnaudojimas (pavyzdžiui praturtinimas SEO raktažodžiais) į jūsų svetainę gali atvesti klientus, kurie jūsų prekės ženklo iki šiol nežinojo.

Sėkmingai išvysčius tinklaraštį pirmiausia kaip lankytojų srautą didinantį SEO įrankį, vėliau galima monetizuoti kuriamą turinį. Pavyzdžiui, jeigu esate įmonė, prekiaujanti smulkiąja elektronika ir savo tinklaraštyje keliate įvairių produktų apžvalgas, galite pabandyti susisiekti su vienu ar kitu prekės ženklu: galbūt juos domintų galimybė skelbti atsiliepimus apie jų įmonės gaminamus įrenginius. Tiesa, ekspertai visada siūlo likti ištikimiems ir nuoširdiems su savo svetainės lankytojais ir aklai negirti produktų, kurių nesate bandę.
 

Partnerystės rinkodara (ang. affiliate marketing)

Partnerystės rinkodara paremta bendradarbiavimu, kai partnerio tinklalapyje skelbiama vienokia ar kitokia prekės/paslaugos reklama, tačiau iš jos uždirba ne tik paslaugos užsakovas, bet ir turinį paskelbęs partneris. Nuo įprasto, apmokamo įrašo (apie kurį rašome šiek tiek aukščiau) skiriasi tuo, jog čia uždarbis nėra fiksuotas, o priklauso nuo realaus sugeneruoto lankytojų srauto ir/ar konversijų skaičiaus. Dažniausiai rezultatai vertinami sukuriant specialią partnerystės nuorodą (kuri leidžia identifikuoti, kiek realių lankytojų atėjo, konversijų įvyko iš vienos ar kitos svetainės).

Yra išskiriami trys pagrindiniai šios rinkodaros tipai, kurių pavadinimai atskleidžia ir apmokestinimo principus. Pirmasis – mokestis už pardavimą (ang. cost per sale). Šio sandorio atveju, partneriui, įkėlusiam nuorodą, sumokamas komisinis mokestis už kiekvieną parduotą prekę/paslaugą. Kitas principas – mokestis už paspaudimą (ang. cost per click). Šiam susitarimui konversijos įtakos neturi, svarbu tai, kiek žmonių paspaudė aktyvią nuorodą. Galiausiai, galima rinktis mokesčio už veiksmą (ang. cost per lead) variantą, kai sumokama už kiekvieną registraciją ar kitu būdu paliktus kontaktinius duomenis.

Tiesa, vėl svarbu paminėti, kad šis bendradarbiavimo ir monetizavimo modelis turi nešti jūsų svetainei ne tik piniginę naudą. Ekspertai pažymi, kad bet kokia partnerystė turi būti grįsta naudingu ir informatyviu turiniu. O turinio formų yra įvairių – galite dalintis prekių/produktų apžvalgomis, kurti įvairius mokomuosius įrašus (ang. tutorials), kalbėti apie tiesiog jūsų mėgstamus dalykus (pvz. pasidalinti skaitomais tinklaraščiais, tinklalaidėmis ir pan.) ir juose įkomponuoti partnerystės nuorodas (aktyvių nuorodų (ang. hyperlink) ir reklamjuosčių (ang. banner) pagalba).

Prisiminkite, jog partnerystės taip pat turi sietis tematiškai. Grįžkime prie elektronikos parduotuvės pavyzdžio. Jeigu ši pasirinks bendradarbiauti su telefonų gamintojais ar el. komercijos, siuntų siuntimo platformomis – partneriai tikrai atras bendrus sąlyčio taškus ir galės pasidalinti svetainės lankytojais. Tačiau jeigu ši parduotuvė staiga įkeltų makiažo priemonių ar buitinės chemijos prekių rekomendaciją – greičiausiai sulauktų ne tik kreivų žvilgsnių iš svetainės lankytojų, bet ir kitų partnerių klausimų.
 

Apmokestintas turinys

Dar vienas būdas uždirbti iš savo internetinės svetainės – apmokestinti turinio prieinamumą arba sukurti atskirą, mokamą platformą. Tiesa, iš pradžių jūsų lankytojams tai gali pasirodyti kaip įžūlus būdas pasipinigauti, tad ekspertai siūlo visiškai neatsiriboti nuo nemokamo turinio. Taip pat svarbu, kad turinys, kurį apmokestinate, būtų vertas jūsų klientų dėmesio – galbūt tai išskirtiniai pokalbiai su iškiliais ir žinomais jūsų veiklos srities ekspertais arba ilgai trukę ir daug kainavę tyrimai. Galiausiai, lankytojai turi teisę žinoti, apie ką yra jūsų apmokestintas turinys, tad rekomenduojama pasidalinti ne tik pavadinimu, bet ir įrašo esmę atskleidžiančia santrauka arba įrašo įžanga.

Yra trys rekomenduojami apmokestinamo turinio modeliai:

• Prenumerata. Lankytojas už prieigą susimoka fiksuotą mėnesio/metų ar kito laikotarpio mokestį.
• 
Vienkartinis mokestis. Lankytojas susimoka tik už konkrečius apmokestintus įrašus.
• Pamatuotas (ang. metered). Turinio kūrėjas nustato ribas, kurių neperžengus už turinį mokėti nereikia (pvz. registruotas vartotojas per 48 val. gali nemokamai peržiūrėti vieną apmokestintą įrašą arba perskaityti pirmuosius 300 įrašo žodžių).


Apmokestinti dalį turinio tampa populiaru ir Lietuvoje. Pavyzdžiui, nuo 2019 m. rugsėjo Delfi.lt pristatė monetizuoto turinio skiltį „Delfi Plius“. Už prieigą prie publikacijų lankytojai yra kviečiami susimokėti mėnesinį arba metinį mokestį, o nemokamai galima perskaityti tik kelias pirmąsias pastraipas. Analogišku pavyzdžiu tų pačių metų gruodį pasekė ir 15min.lt, sukūręs platformą „15MAX“. Atskirą platformą apmokestintam turiniui šių metų pradžioje pristatė ir BC Kauno „Žalgiris“. Jų platformoje Žalgiris Insider už kelių lygių mėnesinį mokestį prenumeratoriai gali stebėti išskirtinius interviu, dalyvauti privačiuose renginiuose, laimėti prizus ir pan.
 

Reklaminio ploto pardavimas

Iki šiol tekste aptarėme būdus, kaip monetizuoti turinį, tačiau svarbu pažymėti, jog yra būdas uždirbti iš el. svetainės jo nekuriant. Dažnai svetainių architektūra būna tokia, kad yra galimybė įterpti reklaminį lauką. Tam, kad šis plotas nebūtų tik jūsų pačių savireklama, jį galima realizuoti ir iš to uždirbti.

Vienas iš būdų – Google AdSense. Ši sistema leidžia Google internetinėje svetainėje įterpti potencialiems lankytojams aktualias reklamas. Bene didžiausias privalumas – itin paprastas sistemos paleidimas. Užsiregistravus į svetainę bus įterpta nuoroda, kuri identifikuos jūsų turinio temas ir netrukus pagal tai bus pradėtos rodyti aktualios reklamos. Pavyzdžiui, jeigu jūsų svetainė skirta grožio salono veiklai, Google jūsų lankytojams gali reklamuoti grožio seminarus, parduotuves, kuriose galima įsigyti reikalingų priemonių ir pan. Jūsų uždarbis tiesiogiai priklauso nuo paspaudimų skaičiaus, tad jeigu turite daug lankytojų, o algoritmas taikliai parinks asociatyvias reklamas, uždarbis gali būti tikrai nemenkas.

Jeigu norite kontroliuoti tai, ką mato jūsų lankytojai, galite patys parduoti reklaminį plotą. Reklamos gali būti pateikiamos kaip nuoroda puslapio apačioje, šoninės reklamjuostės arba nedideli iššokantys langai. Kiekvienos pozicijos kaina gali skirtis. Siūlydami reklamos paslaugą taip pat nusistatykite, ar uždirbsite pagal paspaudimų (CPC) ar pagal parodymų (ang. cost per mille arba CPM trumpiau) skaičių. Dažnai pasirenkamas CPM modelis lemia, kad pavykus sugeneruoti didesnį lankytojų srautą (pvz. aktyvavus akciją), reklamos kaina gali užaugti kelis ar netgi keliolika kartų. Žinoma, svarbu pastebėti, jog reklaminio ploto pardavimas jums gali kainuoti daugiau laiko sąnaudų (nes teks patiems ieškoti reklamos užsakovų).

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti