6 patarimai produktyviam darbui iš namų

2020/10/23

Review42 skelbia, jog šiandien net 55 % darboviečių visame pasaulyje siūlo darbuotojams nuotolinį darbą. Anot FlexJobs specialistų, darbas namuose turi daug privalumų: galima sutaupyti laiko, kurį švaistytume važiuodami į bei iš darbovietės, jis ir tvaresnis  – biurams nenaudojama energija, o ryškiai padidėjus dirbančiųjų iš namų skaičiui sumažėja eismo spūstys, tarša.

Tiesa, tie patys ekspertai pažymi, jog nuotolinis darbas turi ir nemažai trūkumų – gali būti sunku susisiekti su kolegomis bei palaikyti reikiamą darbinę atmosferą, iškyla duomenų saugumo problemų (nes darbuotojai kartais dirba naudodamiesi asmeniniais įrenginiais). Visgi dažniausiai pabrėžiama problema – sumažėjęs darbuotojų produktyvumas ir atskaitomybė. Tam, kad galėtumėte naudotis darbo namuose privalumais ir išlikti produktyviais, specialistai turi patarimų.
 

Pasiruoškite įprastai darbo dienai

Nors dirbant iš namų gali pasirodyti įprasta iš lovos dar su pižama lėkti prie kompiuterio, rekomenduojama to nedaryti. Tiesa, pižama ar minkštas chalatas suteikia komforto, tačiau kenčia jūsų produktyvumas. Rekomenduojama išlaikyti ryto rutiną: keltis, keliauti į dušą, pasiruošti pusryčius bei persirengti ir tik tada kibti į darbus. Svarbu pažymėti, jog nebūtina apsirengti pilną darbo aprangą arba įsisprausti į nepatogiausius drabužius, tačiau vien persirengimo veiksmas mūsų smegenims signalizuoja – keičiame režimą, dabar – dirbsime. Galiausiai, kartais darbo dienos eigoje prireikia vaizdo skambučio, tad toks pasiruošimas užtikrins, kad visuomet atrodysite reprezentatyviai.
 

Namuose susikurkite darbinę aplinką

Darbingai turite atrodyti ne tik jūs, bet ir jus supanti aplinka. Namuose pabandykite rasti atskirą darbo vietą, į kurią galėtumėte įsitaisyti pradėdami darbus, ir nuo kurios atsitrauktumėte, kai visi darbai bus baigti (taigi sofa priešais televizorių ar lova tikriausiai netiks). Išsirinkite šviesiausią namų vietą, joje  įsitaisykite patogų stalą bei kėdę ir laikykite visas darbui reikalingas priemones.
 

Planuokite darbus ir fiksuokite jų įvykdymą

Neturėdami tradicinės darbo vietos struktūros ir grafiko – turite daugiau laisvės, tačiau ir daugiau atsakomybės už darbų įvykdymo terminus. Specialistai rekomenduoja kiekvieną dieną (arba savaitę, jeigu darbas yra orientuotas į ilgesnes užduotis) susidaryti užduočių sąrašą ir kiekvienai užduočiai priskirti kuo tikslesnį atlikimo terminą. Tiksliai žinodami, ką turite nuveikti per darbo dieną, galite pasirinkti atlikti daugiau susitelkimo reikalaujančias užduotis savo produktyviausiomis valandomis. Taip pat toks darbo dienos planas leis racionaliau įvertinti savo užimtumą – galbūt turite pakankamai užduočių ir negalite sutikti su kolegos prašymu jam padėti arba anksčiau palikti darbo vietos. Galite kurti ir komandines darbų planuotes – taip ir kiti kolegos matys, kokiais darbais užsiimate ir kiek laiko trunkate juos atlikdami. Kelios komandinio darbo organizavimui skirtos programos – Monday.com, Ayoa, Todoist.
 

Darykite pertraukas

Review24 duomenimis, 37 % apklaustų dirbančiųjų iš namų pranešė, kad geriausias būdas padidinti produktyvumą – daryti reguliarias pertraukas. Tačiau pertraukos turi turėti aiškiai apibrėžtas taisykles – anot specialistų, namuose galime jausti, jog dirbame laisviau ir dėl to pamesti tiek darbo, tiek pertraukų ribas. Rekomenduojama aiškiai apibrėžti pertraukas laike (pvz., 15 min. pertrauka kas dvi valandas) ir jas išnaudoti iš tikrųjų atsitraukiant nuo darbo – pavalgyti, išeiti pasivaikščioti (jeigu turite galimybę), prasimankštinti atliekant elementarius pratimus, paklausyti muzikos ir pan. Siūloma namuose susikurti „zoną be streso“ (ang. stress free zone) – tai atsvara namų biurui ir vieta, kurioje atsipalaiduojate ir negalvojate apie užduotis. Tam, kad nepražiopsotumėte pertraukos pradžios bei pabaigos, naudokite laikmatį.
 

Investuokite į geresnius įrenginius bei interneto ryšį

Darbas iš namų gali apkarsti ir tapti nemalonia ar net susierzinimą keliančia patirtimi, jeigu neturite tinkamų priemonių. Jei jūsų asmeninis kompiuteris užstringa atidarius jums reikiamas programas arba interneto greitis neleidžia operatyviai naudotis naršykle, investuokite į pokyčius. Geras interneto ryšys yra pagrindinis nuotolinių darbuotojų įrankis. Tačiau norint pasirinkti tinkamiausią paslaugų tiekėją patartina atlikti specifikacijų, greičio ir kainos tyrimus. Taip pat ir su įrenginiais – gali tekti keisti maršrutizatorių, kompiuterio programinę įrangą ar net patį kompiuterį. Jei atsinaujinimui neturite galimybės, pasikalbėkite su darbdaviu – galbūt rasite būdą reikalingą įrangą perkelti iš įprastos darbo vietos į jūsų namų biurą.
 

Reguliariai bendraukite su kolektyvu

Įprastoje darbo vietoje dažniausiai būname apsupti kolegų – žmonių, kurie puikiai supranta, kokius darbus atliekame, kokie šių atlikimo terminai, kokioje proceso stadijoje esame. Namuose, deja, kolegų nėra, visi dirba skirtingais tempais (nuo komandos draugų iki vadovų), todėl operatyviai dalintis informacija ir visiems kartu bendrauti dažnai tampa iššūkiu. Todėl rekomenduojama bent kartą per savaitę susisiekti su kolektyvu ir aptarti svarbiausias užduotis. Vienas iš būdų, kaip palaikyti ryšį su komanda – vaizdo skambučiai. Žiūrėkite į juos kaip į darbo susirinkimus, kartu sutarkite konkretų laiką (pvz. skambučius organizuokite kiekvieną penktadienį 14 val.), nustatykite preliminarią trukmę, aptarkite ne tik darbus, bet ir pasidalinkite darbo iš namų patirtimi. Programos, kurios padės sklandžiai komunikuoti su kolegomis – Microsoft Teams, Zoom, Google Hangout. Jeigu vaizdo skambučiai jūsų kolektyvui nepriimtini, išbandykite pokalbių kambarius Slack, Microsoft Teams pokalbio funkciją, Google Chat, MatterMost.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti