5 patarimai padėsiantys atpažinti netikrą el. parduotuvę

2018/10/17

Milijonai žmonių kasdien apsiperka internetinėse parduotuvėse, jose ieškodami geriausio kokybės ir kainos santykio. Pasirinkimo tikrai netrūksta – daugybė mažmenininkų siūlo produktus, į kurių gundančius pasiūlymus dažnai neriame stačia galva, net nesusimąstydami, jog galime tapti netikrų internetinių parduotuvių aukomis. Dalinamės 5 patarimais, kurie gali padėti apsisaugoti.

1. Saugumo duomenys

Perkant internetinėse parduotuvėse tenka suvesti savo duomenis, tokius kaip: kredito kortelės numeris, namų adresas ar kita kontaktinė informacija. Prieš juos pateikdami, visuomet įsitikinkite, kad jie yra šifruojami remiantis duomenų kodavimo sistemos sertifikatu – SSL (angl. Secure Sockets Layer). Saugios svetainės turėtų prasidėti taip: https://, o interneto naršyklėje prie adreso laukelio turėtų būti žalios spynelės ikona. 

2. Detali informacija

Užsukę į svetainę pasidomėkite pardavėjo rekvizitais: susiraskite jo kontaktinius duomenis. Jeigu naudojama hotmail.com  arba gmail.com paskyra, telefono numeris – tik tarptautinis, nėra aiškus svetainės savininkas (nėra įmonės rekvizitų), reiktų tai laikyti įspėjamaisiais signalais tokia parduotuve nepasitikėti.

Taip pat atkreipkite dėmesį, ar svetainėje pateikiama informacija apie privatumo bei prekių grąžinimo politiką. Jos pateikimas privalomas remiantis įstatymais.

Apžvelkite, kokius produktus siūlo pardavėjas. Jeigu internetinės parduotuvės tinklapyje yra pateikiamos nekokybiškos ir nerealistiškos nuotraukos, nėra aprašymų ir pan., tuomet vertėtų suabejoti. Prieš svarstydami, ar pirkti prekę, pabandykite susisiekti su pardavėju ir pasiteirauti jo apie produktus, užduokite jam papildomų klausimų. Jeigu atsakymas abstraktus, netikslus arba jo visai nėra, tuomet verčiau nerizikuoti.

3. Neįtikėtinai mažos kainos

Dažniausiai fiktyviose internetinėse parduotuvėse pirkėjams siūlomi garsių prekės ženklų produktai už neįtikėtinai žemas kainas. Pavyzdžiui, „Ray-Ban“ akiniai arba „Timberland“ prekės ženklo batai parduodami už 15-20 eurų, nors įprastai šių produktų kaina siekia triženklę sumą. Kartais aprašant prekes teigiama, kad tai išskirtiniai, vienetiniai produktai ir, kad jų kiekis ribotas, beveik visoms prekės daromos 80-90 proc. nuolaidos. Kad ir kaip viliojančiai atrodytų toks pasiūlymas, tačiau nerti stačia galva nepatariame.

4. Atsiskaitymo būdas

Prieš įsigydami prekę, atidžiai išanalizuokite el. parduotuvės siūlomus atsiskaitymo būdus. Jeigu dvejojate dėl pardavėjo patikimumo, o el. parduotuvėje yra galimybė už prekę sumokėti jos pristatymo metu, tuomet rinkitės šį variantą - jis kur kas mažiau rizikingas, nei pinigus pervesti iš karto. Na, o jeigu tokios galimybės nėra, tuomet patikrinkite, ar puslapyje naudojamos saugumo sistemos. Jeigu jos yra, tikriausiai rasite ir ženkliukus „Verified by VISA“ arba „MasterCard SecureCode“ ir pan.

Lietuvos el. parduotuvėse dažnai įmokos surenkamos naudojantis „Paysera“ platforma, kuri, prieš suteikdama prieigą prie savo sistemos, stengiasi užsitikrinti, kad pardavėjas patikimas.

Atsiskaitymas „PayPal“ – dar vienas saugiklis, nes prekės negavimo atveju galite kreiptis tiesiogiai į šią platformą, ir pardavėjui neįrodžius, kad prekę jums tikrai išsiuntė, pinigai jums bus grąžinti.

Venkite išankstinio susitarimo su pardavėju, kuris reikalauja atsiskaityti išimtinai tik elektronine valiuta „Bitcoin“.

5. Nuomonės internete

Komentarai internete gali labai padėti siekiant atpažinti netikras internetines parduotuves. Žinoma, apgauti siekiantys prekybininkai gali sukurti netikrus atsiliepimus, tačiau yra tokių svetainių, kaip „Web of Trust“ , kurioje svetainės yra reitinguojamos pagal patikimumą, pardavėjo elgesį, privatumą ir pan. Vertinga pažiūrėti, kaip tokia parduotuvė vertinama „Google Play“ ar „App Store“ programose.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti