Patarimai efektyvioms Instagram grotažymėms

2022/04/26

Atrodytų, jog plečiantis socialinių tinklų asortimentui, rinkoje dominuojantys kanalai yra pasmerkti pasitraukti į antrąjį planą. Taip 2011 m. atsisveikinome su MySpace (kai rinką visiškai užvaldė Facebook), o 2016 m. nustojo veikti Vine (kūrėjams pasigedus turinio monetizavimo galimybės). Tačiau Instagram yra puikus pavyzdys, jog neprarasti populiarumo ir augti – tikrai įmanoma.

Kaip praneša CNBC, 2021 m. gale Instagram pasiekė 2 mlrd. aktyvinių mėnesinių vartotojų ribą. Tiesa, būtent praėjusių metų pabaiga buvo tikrai sėkminga soc. tinklo augimui – paskutinįjį metų ketvirtį programėlė buvo dažniausiai atsisiunčiama iš mobiliųjų aplikacijų parduotuvės. Tad akivaizdu, kad nuo 2010 m. vystoma platforma vis dar išlieka tarp soc. tinklų favoričių ir kasdien atranda naujus vartotojus.

Instagram yra ir neatsiejamas įrankis kiekvieno verslininko arsenale. Apie jį jau keletą kartų kalbėjome ir tinklaraštyje – nuo patarimų pradedantiesiems iki būdų, kaip platformą savo verslo auginimui gali įgalinti jau patyrę verslo rykliai. Tačiau el. komercijos specialistai pastebi, kad socialinis tinklas vis dar turi vieną elementą, kurio naudojimui yra skiriama per mažai dėmesio. Tai – Instagram grotažymės (ang. hashtag).


Kas, kaip ir kodėl?

Grotažymės pavadinimas puikiai paaiškina, apie ką kalbame – tai žymos socialiniuose tinkluose, prasidedančios grotelių simbolių (#) ir sudarytos iš raidžių, skaičių bei kitų simbolių. Grotažymės pabaigą indikuoja tarpas. Pagrindinė šio darinio funkcija – turinio suskirstymas į kategorijas. Šie elementai veikia kaip aktyviosios nuorodos – jas galima spustelėti ir pamatyti daugiau įrašų, pažymėtų ta pačia grotažyme.

Anot ekspertų, žymų naudojimas yra efektyvus būdas išplėsti Instagram auditoriją ir padidinti įrašų pasiekiamumą. Kai naudojate grotažymę, jūsų įrašas automatiškai rodomas tos žymos polapyje. Svarbu pažymėti, jog žymas galite naudoti ne tik įrašams, bet ir istorijoms (ang. stories). Tai atneša naudos, kadangi platformos vartotojai taip pat gali pasirinkti sekti grotažymes, o tai reiškia – matyti jūsų įrašą savo sklaidos kanale, net jei jūsų (dar) neseka.

Grotelinės žymės gali būti puikus būdas bendruomenės internete sukūrimui, vartotojų motyvacijai bendrauti su jūsų prekės ženklu stiprinimui. Geras pavyzdys: 2020 m. prasidėjus pandemijai ir žmonėms užsidarius savo būstuose, Los Andželo „Nike“ (paskyra @nikela) naudojo #playinside grotažymę, kad paskatintų sekėjus dalintis savo sporto rutinomis namuose.

Svarbu nepamiršti, jog šią Instagram funkciją galite išnaudoti ir konkurentų analizei. Tikėtina, kad turėsite persidengiančias grotažymes, ypač jei konkuruojate ne tik produktu, bet ir veikiate toje pačioje teritorijoje. Peržiūrėdami įrašus su atitinkamomis žymomis, galite pasisemti įkvėpimo ir idėjų, kaip gerinti komunikaciją, išsiaiškinti sferas, kuriose konkurentai jus lenkia.


Grotažymių tipai

Yra keletas skirtingų grotelinių žymų tipų, apie kuriuos kiekvienas Instagram paskyrą administruojantis prekės ženklas turėtų žinoti. Kiekvienas iš jų turi savo privalumus ir pritaikymo aspektus.

• Prekės ženklas (ang. branded) bei produktas. Ilgesnį laiką valdant Instagram paskyrą verslui, tikėtina, kad jūsų prekės ženklo grotažymės versija jau egzistuoja, nesvarbu, ar jūs ją sugalvojote, ar ne. Verslo žymomis dažniausiai tampa prekės ženklo pavadinimas, šūkis arba produktai, paslaugos, susijusios su prekės bendruomene. Pastarasis būna itin platus (pvz. #kava arba angliškas #coffee soc. tinkluose tikrai turi įrašų bei tiktų bet kuriems kavos namams ar parduotuvėms, prekiaujančioms kava). Konkretesnes žymas, kuriose atsispindėtų pavadinimas, turite susikurti patys. Įprastai jose derinami verslo ir produkto ar paslaugos pavadinimai.

• Reklaminė kampanija (ang. campaign). Kampanijos grotelinės žymos yra būdingos konkretiems rinkodaros projektams. Paprastai tai reiškia, kad prekės ženklas vykdo reklaminę kampaniją ir prie jos prideda žymą, kviesdamas sekėjus kurti įrašus ir pridėti minėtąjį raktažodį.

• Bendruomenė (ang. community). Šios žymos puikiai tinka norint geriau matyti kitus Instagram naudotojus (arba būti geriau matomiems jų tarpe), kurie daro tai, ką darote jūs. Pvz. prekiaujantiems odos priežiūros priemonėmis ar besidalijantiems grožio rutinomis, atsiliepimais apie produktus, rekomenduojama naudoti anglišką žymą #skincarecommunity (lt. odos priežiūros bendruomenė).

• Vietovė (ang. location). Vietos grotažymės yra itin paprastos – daugelis prekių ženklų turi fizines parduotuves ar biurus arba bent jau veikia lokaliai, pvz. prekes pristato į tam tikrus regionus. Atitinkamos vietos grotažymės gali apimti miestą, valstybę ir su jais susijusias aktualias žymas, pvz. prekybos centro, kuriame esate, pavadinimą.

Žinoma, yra ir daugiau įvairiausių grotažymių rūšių, pvz. šventinės žymos, skirtos Kalėdoms, Valentino dienai ar kitoms šventėms, kultūrinės žymos (pvz. #LGBT). Svarbu būti kūrybingiems ir ieškoti būdų pasibelsti į tikslinės auditorijos širdis. Tačiau privalu pažymėti, jog egzistuoja ir uždraustos (ang. banned) grotažymės. Nuolat atnaujinamas žymų sąrašas, kurias naudojant nebus generuojami paieškos rezultatai. Jos dažniausiai priskiriamos prie šlamšto (ang. spam) arba įžeidžiančių išsireiškimų. Dalį draudžiamų grotažymių galite rasti Social Buddy įraše.


Svarbiausi patarimai

Praėjo laikai, kai grotažymės vis dar buvo naujovė, o prekės ženklai galėjo naudoti bet kokias populiarias sugalvotas žymas, nepaisant jų aktualumo. Nėra vieno teisingo būdo, kaip naudoti raktažodžius Instagram platformoje, tačiau tikrai yra keletas aspektų, kuriuos turite apgalvoti.

Pirmiausia, atraskite grotažymes, kurios geriausiai atspindi jūsų prekės ženklą. Anot specialistų, greičiausias ir lengviausias būdas tai padaryti yra pažvelgti į nuomonės formuotojus ir paskyras, kurias jau stebite. Kitas būdas – pradėti ieškoti įvairių idėjų ir įvesti raktažodžius į Instagram paieškos langelį. Vedant tekstą, programos algoritmas jums pradės siūlyti populiarias žymas.

Taip pat privalu apgalvoti ne tik kokias žymas naudosite, bet ir kiek jų bus jūsų įrašuose. Jeigu skelbiate įrašą ir grotažymes nusprendžiate naudoti aprašyme, sutariama, kad reikėtų panaudoti daugiausiai penkias. Tiesa, sistema jums leis panaudoti 30 grotelinių žymių, tačiau visos jos tikrai neturėtų nugulti aprašyme. Jeigu norite panaudoti maksimalų skaičių, rekomenduojama žymas paskelbti įrašo komentare.

Nors istorijos išnyksta po 24 valandų, nepraleiskite progos žymų panaudoti ir jose. Tokie įrašai taip pat rodomi paieškos rezultatuose ir tai – dar vienas paprastas būdas pritraukti daugiau susidomėjusių stebėtojų. Norite naudoti grotažymes, tačiau neperkrauti savo įrašo? Įveskite tekstą kaip įprasta, sumažinkite jį ir paslėpkite už GIF paveikslėlio arba lipduko.

Kaip jau minėjome, grotelinės žymos gali būti įvairių tipų, ir populiarių raktažodžių egzistuoja ne šimtai, o tūkstančiai. Jums reikia atrasti aukso viduriuką – pasirinktos žymos turėtų būti pakankamai populiarios, kad žmonės jų ieškotų, bet ir šiek tiek nišinės, kad įrašas neprapultų turinio platybėse. Žymos populiarumą visuomet galite sužinoti suvedę jį paieškos laukelyje – prie grotažymės puikuosis ir jau pažymėtų įrašų skaičius. Idealu, kai naudojami ir specifiškai jūsų ženklui aktualūs, ir didelę auditoriją jau turintys raktažodžiai.

Galiausiai, nepalikite viso darbo sau – įtraukite savo sekėjus į raktažodžio populiarinimą. Ieškokite būdų paskatinti auditoriją kurti turinį ir jį žymėti jūsų sugalvota žyma. Taip ne tik pasieksite daugiau Instagram vartotojų, bet ir turėsite itin naudingo vartotojų sukurto turinio (ang. user generated content).

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti