Darbo eigos automatizavimas – paprastas būdas sutaupyti laiko

2021/02/23

Anot Make Web Better specialistų, net 90 % darbuotojų laiko el. komercijos įmonėse „suvalgo“ pasikartojantys darbai. Pavienės elementarios ir sąlyginai greitai atliekamos (2-3 minutes trunkančios) užduotys, regis, daug laiko nereikalauja, tačiau ekspertai pažymi, jog tokie darbai dažnai atima apie trečdalį kiekvieno darbuotojo dienos. Sumažinti laiko sąnaudas el. komercijoje gali padėti darbo eigos automatizavimas (ang. workflow automatization).

Nuo ko pradėti? Pirmiausia – nustatyti pasikartojančias užduotis ar bet kokią rankinę darbuotojo veiklą, kurią geriau galėtų atlikti atnaujinta programinė įranga, el. komercijos platformos įskiepiai (ang. plugins) ar kitos technologijos.

Kodėl verta?

Be jau minėtų laiko sąnaudų sumažinimo, darbo eigos automatizavimas, anot specialistų, turi ir kitų privalumų.

Žmogiškųjų klaidų sumažėjimas
Ten, kur žmogus per skubėjimą gali padaryti klaidą (pvz. įvesti ne tą skaičių ar tiesiog paspausti ne tą mygtuką), programinė įranga nesuklysta. Taip darbas tampa efektyvesnis, nes nebereikia taisyti atliktų užduočių (arba šalinti klaidų sukeltų padarinių).

Tikslesni duomenys
Didelė dalis el. prekybos įmonių kasdien sugeneruoja daug su pardavimais ir sandėlio likučiais susijusių duomenų. Kai jie tvarkomi rankiniu būdu, gali būti netinkamai suvesti (arba išvis praleisti). Daugėjant duomenų kiekiui, net ir dirbant geriausiam specialistui, visų duomenų tinkamai administruoti ir išanalizuoti tampa praktiškai neįmanoma. Darbo eigos automatizavimas sumažina arba visiškai pašalina šias problemas.

Resursų sutaupymas
Automatizavimas sutaupo ne tik laiką, bet ir jūsų pinigus. Darbo vietos sukūrimas kainuoja, o didėjant užduočių skaičiui, gali tekti didinti ir kolektyvą, investuoti į naujų darbuotojų paruošimą. Ekspertai pažymi, jog samdyti naujus darbuotojus tokiems darbams, kuriuos sėkmingai gali atlikti programinė įranga, netikslinga.

Geresnė klientų patirtis
Klientai vis dažniau ieško sklandžių ir lengvų pirkimo būdų, padedančių sutaupyti laiko ir pinigų. Taip pat apsiperkantieji el. komercijos platformose vertina skaidrumą ir galimybę sekti savo užsakymus, gauti naujausią informaciją apie atsargas ir užsakymo įvykdymą. Verslas, leidžiantis klientams lengvai valdyti savo užsakymus, pristatymą bei, esant būtinybei, prekių grąžinimą be darbuotojų įsikišimo, statistiškai yra labiau mėgstamas. Dėl to ir klientai yra labiau patenkinti apsipirkimu, dažniau linkę paslaugomis naudotis pakartotinai.

 

Ką automatizuoti?

Iš įvairių vykdomų verslo procesų gausos, gali pasirodyti sunku nuspręsti, kuriuos jų automatizuoti. Vienas iš pagrindinių specialistų pasiūlymų – ieškoti pasikartojančių užduočių. Tokios užduotys dažnai būna susijusios su duomenų tvarkymų (pavyzdžiui, siuntos užregistravimas suvedant kliento duomenis, prekių likučio nurašymas atlikus pardavimą, pranešimo, patvirtinančio pasikeitusią užsakymo būseną, išsiuntimas ir t. t.). Susidarius tokių užduočių sąrašą, rekomenduojama pasikalbėti su savo darbuotojais – galbūt jie turės papildomų pastebėjimų, kurioms užduotims sunaudojama daugiausiai laiko.

Žinodami, kas gali būti tobulinama, ieškokite būdų, kaip tai įgyvendinti. Pasitarę su el. komercijos specialistais, pradėkite nuo lengviausiai automatizuojamų užduočių. Tai leis jums patiems geriau suprasti naujus procesus, taip pat lengviau adaptuotis bus ir darbuotojams. Jeigu dar tik planuojate kurti el. komercijos platformą, ieškokite sistemos, kuri palaiko įvairius darbo eigos optimizavimo įskiepius. Daugiau apie skirtingas sistemas prekybinėms el. svetainėms galite rasti čia.

Jeigu vis tiek nesate tikri, kurias sritis automatizuoti būtų vertingiausia/naudingiausia, arba nežinote, kaip tobulinimo procesą pradėti, ekspertai turi kelis pasiūlymus.

Inventorius
Motorola Future of Warehousing skelbia, jog 2018 m. net du trečdaliai tirtų mažmeninės prekybos atstovų investavo į sandėlio likučių administravimą. El. komercijos įmonės, nesvarbu, ar jos būtų smulkios ar veikiančios globaliai, dažnai susiduria su problemomis tvarkydamos savo atsargas rankiniu būdu. Net ir mažoje įmonėje produktų gali būti keli šimtai, o kiekvienos prekės administravimas reikalauja daug laiko ir atidumo. Automatizavimo pagalba galima sekti likučius, nebėgant į sandėlį skaičiuoti, matyti kada likutis sumažėja ir atvirkščiai – matyti likučio judėjimo stagnaciją, jeigu prekė nepopuliari. Rekomenduojama programinė įranga: Megaventory, Booqable, Quickbooks.

Klientų aptarnavimas
Šioje srityje visuomet reikės ir žmogiškojo faktoriaus (klientų aptarnavimo specialisto), tačiau darbą automatizacijos pagalba tikrai galima palengvinti. Specialistai rekomenduoja naudoti įvairius autoatsakiklius, pokalbio robotus ir pan. Taip galite ir palengvinti specialisto darbą, atribodami jį nuo pasikartojančių užklausų, ir pagerinti kliento patirtį – padėti šiam greičiau rasti atsakymus į svarbiausius klausimus. Daugiau apie šios srities tobulinimą bei programas, kurias rekomenduojama išbandyti, galite rasti ankstesniame tinklaraščio įraše.

Apskaita
El. prekyboje, kaip ir bet kuriame kitame prekybiniame versle, gausu pardavimo/pirkimo kvitų, sąskaitų faktūrų ir kitų dokumentų. Rankiniu būdu visų jų sutvarkymui gali prireikti daugiau nei vieno darbuotojo. Tačiau efektyvesniam šios srities valdymui vėl gali pasitarnauti programinė įranga – taip bus lengviau atnaujinti apskaitos knygas ir sekti visas išlaidas, pirkimus, grąžinimus. Rekomenduojama programinė įranga: Xero, FreshBooks, Spendesk.

Po apsipirkimo
Make Web Better skaičiuoja, jog vidutiniškai 65 % įmonės apyvartos sukuria sugrįžtantys klientai. Tačiau jie nebus linkę sugrįžti, jeigu įmonė neįdės visų pastangų, o toks rankiniu būdu atliekamas darbas (informacinių pranešimų siuntimas ir pan.) gali būti išties varginantis. Tam, kad sėkmingai vykdytumėte pakartotinės rinkodaros akcijas, reikia tinkamai tvarkyti klientų duomenis, vesti apsipirkimo istorijas ir pan. Automatizuojant patirtis po apsipirkimo, galima naudoti įvairius įrankius naujienlaiškių generavimui (taip galite siūlyti klientams naujus produktus, nuolaidų kodus ir kt), produktų apžvalgų užklausoms ir pan. Visi tokie laiškai (žinoma, turint klientų sutikimą) gali būti išsiųsti naudojant tinkamą programinę įrangą. Rekomenduojama: ZOHO, Hubspot CRM, Monday.com.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti