Dažniausiai pasitaikančios eBay pardavėjų klaidos

2019/06/13

Milijonus vartotojų kasdien suburianti platforma eBay yra vieta, kur galima parduoti bet ką – nuo automobilio detalių iki senovinių kolekcinių lėlių. Tačiau nuo pat įkūrimo, eBay tapo konkurencinga erdve – naujiems pardavėjams labai lengva suklysti ir prapulti pardavėjų paskyrų ir prekių asortimento platybėse.

Jeigu dar tik planuojate pradėti savo verslą eBay, rekomenduojame paskaityti kitą mūsų įrašą, kuriame pristatomi svarbiausi sėkmingo starto platformoje aspektai. Tačiau jeigu jau startavote, o pardavimai vis tiek netenkina – kviečiame atkreipti dėmesį į dažniausiai pasitaikančias pardavėjų klaidas.

Netinkama prekių pasiūla

Didelė dalis eBay naujokų stengiasi savo paskyrą pripildyti dideliu kiekiu įvairių prekių tikėdami, kad platus asortimentas garantuos pardavimus. Susitelkiama ties kiekybe, o ne kokybe, ir taip suklystama. Anot platformos ekspertų, veiksmingesnis pasirinkimas – išsiaiškinti, kurios prekės turi didelę paklausą ir savo platformoje iš pradžių siūlyti tik jas.

Pardavimai dar labiau išaugs, jei jūsų siūloma prekė bus unikali ir kiti pardavėjai negalės pasiūlyti nieko panašaus. Dėmesio sutelkimas į kokybę garantuos pirmuosius pardavimus ir įplaukas, kurias vėliau galėsite investuoti į sistemingą ir kokybišką asortimento plėtrą.

Prastos nuotraukos ir aprašymų trūkumas

Jeigu savo prekę pirkėjams pateikiate nekokybiškomis, mažos rezoliucijos arba internete rastomis nuotraukomis – stabdote pardavimus. Platformos Sellercloud duomenimis, pardavėjai, kurių prekių nuotraukos buvo įvertintos kaip puikios, pardavė 10 % daugiau nei tie, kurių nuotraukos buvo tik geros. Nors platformoje nepateikiami aiškūs kriterijai, kas skiria puikią ir gerą nuotrauką, galima teigti, jog investuoti šiek tiek laiko į kokybišką asortimento fotosesiją yra privaloma.

Taip pat rekomenduojama pateikti bent 8 prekės nuotraukas – nebijokite potencialiam pirkėjui parodyti savo prekės iš visų įmanomų pusių.

Tačiau svarbu pastebėti, jog tik nuotrauka prekės neparduos. Kiekvienai siūlomai prekei reikia parašyti glaustą, svarbiausius prekės privalumus išryškinantį aprašymą. Kurdami jį, tiesiog įsijauskite į pirkėjo vaidmenį – kokios išskirtinės savybės sudomins jus, kuo jūsų prekės geresnės už konkurentų siūlomą asortimentą? Jūsų aprašymas turi patraukti net ir atsainiausio, visko mačiusio pirkėjo dėmesį.

Privalu pastebėti, jog aprašymui taip pat galioja kokybės, o ne kiekybės principas. Nekurkite novelės – retas kuris skirs laiko ilgo teksto perskaitymui. Ekspertai rekomenduoja tilpti į 3-5 svarbiausius privalumus akcentuojančius sakinius.

Netinkamas kategorizavimas

Patyrę eBay pardavėjai pastebi, jog labai dažnai pirkėjai jiems reikalingų prekių ieško ne tik pagal pavadinimą, bet ir pagal prekės kategoriją. Tai reiškia, jog jeigu parduodami unikalius raktų pakabukus, juos dėl kažkokių priežasčių priskyrėte baldų kategorijai – nesitikėkite pardavimų ir klientų pasitikėjimo.

Jeigu prekė yra platesnio panaudojimo ir sunku priskirti tik vieną kategoriją – neišsigąskite. eBay yra galimybė prekei priskirti kelias kategorijas. 

Neadekvati kaina

Jeigu savo prekę įvertinate gerokai didesne nei konkurentų kaina, retas pirkėjas į jūsų pasiūlymą atkreips dėmesį. Tačiau nelaimėsite ir prekę nupigindami – taip prarasite pinigus, kuriuos lengvai galėtumėte uždirbti. Manydami, jog žemesnė kaina atneš jums daugiau pardavimų, anot platformos ekspertų, neklystate, tačiau kiekvieną kartą už 15 eurų parduodami prekę, už kurią pirkėjai konkurentams nedvejodami moka 20 eurų, prarandate po 5 eurus.

Nuo šios klaidos apsisaugosite, jei kas kartą prieš pasiūlydami prekę, skirsite laiko panašių prekių kainų analizei. Įvertinkite konkurentų kainas ir teikite pirkėjam pasiūlymus, kurie leis jums uždirbti ir konkurencingai atrodys rinkoje.

Prasta komunikacija su klientais

Nors apsipirkimas eBay svetainėje skiriasi nuo apsipirkinėjimo el. parduotuvėse, pirkėjai vis tiek tikisi greito, profesionalaus ir malonaus klientų aptarnavimo. Prieš pirkdami prekes iš jūsų, potencialūs klientai veikiausiai skaitys atsiliepimus apie jūsų prekes bei tikrins reitingus, tad jeigu ignoruojate interesantų žinutes arba atrašote nemandagiai – nenustebkite, jei pasipils neigiami atsiliepimai ir pardavimų skaičius pradės mažėti.

Ekspertai pastebi, jog pagerinti savo komunikaciją su klientais išties lengva. Svarbiausia – greita reakcija į žinutes. Rekomenduojama, kad atsakymas susidomėjusį asmenį pasiektų per ne daugiau nei 24 valandas. Taip pat nepasiduokite provokacijoms – kartais galite sulaukti negatyvių ar nekorektiškų žinučių, tačiau jūsų pareiga išlikti pozityviems ir geranoriškiems.

Galiausiai, įsigilinkite į kiekvieną užklausą ir nebijokite prisiimti atsakomybės. Galbūt į jus kreipiamasi, nes išsiuntėte ne tą prekę arba siuntimo metu prekė buvo apgadinta? Atsiprašykite ir pasiūlykite alternatyvą arba grąžinkite pinigus. Pozityvūs sprendimai konfliktinėse situacijose gali paversti neigiamą kliento patirtį teigiamu atsiliepimu jūsų paskyroje.

Siūlote brangų pristatymą

Taip, eBay taikomi keli mokesčiai, kurie gali padidinti pristatymo išlaidas. Taip, bandymas didesne pristatymo kaina bent šiek tiek padidinti pelną prekybos pradžioje skamba kaip viliojanti idėja. Tačiau privalote suprasti, kad jeigu jūsų apskaičiuota pristatymo kaina viršys adekvačias ribas ar konkurentų pasiūlymus, klientas nuo jūsų nusigręš.

Nenustatykite siuntimo kainos „iš akies“ – skirkite laiko tiksliam prekių išmatavimui ir pasvėrimui, taip optimizuodami siuntimo išlaidas. Taip pat bendradarbiaukite su patikimais kurjeriais, kurie siūlys geriausią kainos ir paslaugos kokybės santykį. Galiausiai, siekite įgalinti ir nemokamo pristatymo galimybę – taip jūsų paskyra sulauks tiek platformos algoritmo kilstelėjimo paieškos rezultatų sąraše tarp kitų pardavėjų, tiek potencialių pirkėjų dėmesio.

Sukčiavimas aukcionuose

Įgalindama aukcionų funkciją, eBay sukūrė ir dar vieną pagundą, kurią apibūdina angliškas terminas shill bidding. Siekdami kuo daugiau uždirbti iš aukcionų, svetainės vartotojai susikuria papildomą paskyrą arba paprašo draugų ar giminaičių statyti pinigus už siūlomą prekę tam, kad interesantai galėtų pasiūlyti dar didesnę sumą.

Nors tai ir skamba kaip nekaltas būdas, leisiantis padidinti savo įplaukas – atsisakykite šios idėjos, nes tai – nelegalu. Jeigu jūsų veiksmai bus susekti – paskyra bus blokuojama be teisės ją atkurti.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti