Kaip parduoti daugiau naudojant Google įrankius?

2022/06/14

1998 m. Google startavo kaip inovatyvi internetinė paieškos sistema. Praėjus beveik ketvirčiui amžiaus, programos veikimo sričių skaičius augo ir šiandien Google tapo galingu pardavimo ir rinkodaros kanalu. Kiekvienas prekybininkas turi galimybę panaudoti sistemą savo prekės ženklo kūrimui ir auditorijos pasiekiamumo plėtimui. Juk kiekvieną dieną milijonai žmonių naudojasi šia platforma ir kiekvieną kartą būtent tavo siūloma prekė ar paslauga gali tapti ieškomu rezultatu.

Anksčiau buvo įprasta manyti, kad Google ir veikia tik vienu principu – leidžia vartotojams susirasti reikalingą informaciją interneto platybėse. Tačiau kasmet įmonė ieško būdų kaip būti naudinga kuo platesnei auditorijai, tad kuria įvairias papildomas platformas ir įskiepius. Visai neseniai tinklaraštyje dalijomės, kaip savo verslo naudai įgalinti Google My Bussiness, o šiandien apžvelgsime ir kitus naudingus Google siūlomus įrankius sėkmingai verslo plėtrai.
 

Google Ads

Įrankio pirmtakė Adwords įkurta ir pradėta plėtoti dar 2000 m., bet šiandieninę formą (ir, tiesa, pavadinimą) įgavo 2018 m. Tai – mokama reklamos talpinimo platforma, kurios veikimo principas yra pagrįstas mokėjimo už paspaudimą (ang. pay-per-click) principu. Tai reiškia, kad susimokėti už reklamos parodymą įvairiuose puslapiuose Jums reikia tik tada, kai lankytojas iš tikrųjų apsilanko svetainėje, o ne tik už reklaminį plotą įvairiose platformose. Taigi, pagrindinis įrankio tikslas – padidinti suinteresuotų svetainės lankytojų srautą.

Reklamos gali būti įvairių tipų. Vienas iš lengviausiai atpažįstamų – paieškos reklamos (ang. search campaign). Šios reklamos yra tekstinio pavidalo ir lankytojams yra parodomos ieškant konkretaus raktažodžio. Pvz. ieškant „siuntų pristatymas į užsienį“, paieškos sistemos pirmi keturi atsakymai yra reklaminiai – tai išduoda prie nuorodos rašomas žodis „skelbimas“ (naudojant anglišką naršyklės versiją matytumėte žodį „Ad“.).

Kiek subtiliau pateikiama, bet taip pat dažnai matoma reklama – vaizdinė (ang. display campaign). Čia pasitarnauja įvairūs Google partneriai arba įmonių grupei priklausančios svetainės (pvz. YouTube). Šiai kategorijai priskiriamos įvairios reklamjuostės ar reklaminiai paveikslėliai (ang. banners), kuriuos galite matyti naujienų portaluose bei kitose internetinėse svetainėse, mobiliose programėlėse, Google mail pašto dėžutėse bei YouTube svetainėje prieš vaizdo įrašus. Šios reklamos veikia parodymų principu ir išskiriamos kaip itin efektyvios, kadangi Google bendradarbiauja su daugiau nei dviem milijonais įvairių svetainių visame pasaulyje ir pasiekia daugiau nei 90 % visų interneto vartotojų. Tiesa, šis reklamos tipas turi ir vieną minusą – kartais reklama gali būti parodoma kontraversiškoje aplinkoje (pvz. svetainėje, skirtoje tik suaugusiųjų auditorijai, arba reklamuojama prie abejotinos reputacijos asmenų vaizdo įrašų).

Visiems patarimams, kaip kuo efektyviau išnaudoti Google Ads, reikėtų atskiros tinklaraščių patarimų serijos. Du itin naudingi, kuriuos galime apibūdinti keliais sakiniais – tinkamai parenkami raktažodžiai ir aktualumas. Derami raktiniai žodžiai užtikrins, kad Jūsų reklama bus rodoma tik realų interesą turintiems žmonėms, o aktualumas (pvz. vaizdinėje reklamoje rodomos tik turimos prekės arba aktualios akcijos) garantuos, jog svetainės lankytojas nebus nusivylęs.

El. komercijos specialistai nesiliauja kartoję – kuo didesnis srautas į svetainę, tuo didesnė ir konversijos tikimybė. Tad Google Ads yra puikus įrankis, siekiant padidinti lankytojų skaičius, o šiam padidėjus, tikėtina, pradėsite matyti ir didesnį pardavimų skaičių.
 

Google Trends

Google Trends“ yra madų arba tendencijų (ang. trend) paieškos funkcija, leidžianti patikrinti termino populiarumą paieškos sistemoje. Taip pat naudodamiesi šiuo įrankiu galite matyti, ar raktažodžio populiarumas kyla ar mažėja. Galiausiai yra sudaroma galimybė analizuoti demografinius raktažodžių ar užklausų paieškos duomenis.

Viena iš įrankio naudų – galimybė savo prekės ženklui atrasti unikalią nišą paieškos sistemoje. Galvodami apie savo verslą, susirašykite įvairius, net ir iš pažiūros keisčiausius terminus ar raktažodžius ir patikrinkite juos Google trends. Pasirinkę atitinkamus filtrus, galėsite pamatyti, kurie iš žodžių susilaukia daugiausiai populiarumo bei kokiuose raktažodžiuose jau įsitvirtinę konkurentai. Išnaudokite šią informaciją – kurkite SEO tekstus, įsigykite reklamas ir įsitvirtinkite konkrečioje nišoje.

Kai tai pavyks ir norėsite plėstis – įrankis vėl ateis į pagalbą. Sakykime, pardavinėjate šunų maistą ir norite papildyti prekių asortimentą. Atsidarę Google trends rasite ir skiltį susijusios temos (ang. related topics). Taip pamatysite, ko ieško ta pati auditorija. Nors dalis rezultatų gali būti akivaizdi, tačiau neretai pasitaiko ir unikalių terminų, kurių įgalinimas savo naudai gali į jūsų svetainę atvesti naują auditoriją.

Galiausiai, visą aukščiau minėtą informaciją galite išsifiltruoti pagal laikotarpius bei konkrečias geografines vietoves (pvz. miestus, valstybes ar netgi regionus). Tokia išsami informacija leidžia efektyviau organizuoti reklamines kampanijas, atrasti nišas sezoniniams produktams.
 

Google Shopping

Jei pirmieji įrankiai buvo sutelkti į žinomumo didinimą, šis yra orientuotas konkrečiai į pardavimus. Čia verslai gali siūlyti prekes, o paieškos sistemos vartotojai – lengviau rasti jiems reikalingas prekes, jas tarpusavyje lyginti atsižvelgiant į įvairius aspektus ir lengviau įsigyti. Google Shopping galima įvardinti kaip palyginimo apsipirkimo variklį (ang. comparison shopping engine).

Veikimo principas labai lengvai perkandamas – viskas prasideda nuo to, jog pardavėjas turi patalpinti prekę. Svarbu pateikti visą reikalingą informaciją (sugrįžkime prie šunų ėdalo pavyzdžio – tokiu atveju, Jums reikėtų nurodyti pagaminusią firmą, pakuotės svorį, ėdalo skonį, sudėtį, alergenus ir pan.) ir nurodyti kainą. Tuomet sudarykite galimybes už prekes atsiskaityti aktyvuodami mokėjimo įskiepius ir viskas – produktas jau gali atsirasti tarp paieškos rezultatų.

Ekspertai išskiria tris pagrindinius įrankio naudojimo privalumus. Pirmiausia, tai – pasiekiamumas. Kadangi Google šiuo metu yra populiariausia paieškos sistema (Oberlo duomenimis, 2021 m. pabaigoje per mėnesį svetaine buvo pasinaudota per 89 mlrd. kartų), kasdien joje naršo milijonai unikalių vartotojų. Google statistika atskleidžia, jog daugiau nei pusė paieškų yra susijusios su prekių/paslaugų įsigijimu. Taigi akivaizdu, kad buvimas sistemoje gali padėti jūsų produktui atrasti klientą.

Kaip ir reklamos, taip ir Google Shopping padeda gerinti paspaudimų rodiklį (ang. click through rate). Kadangi, kaip ir paieškos reklamos, parduodamos prekės yra rodomos pačiame paieškos sistemos rezultatų puslapio viršuje, dažniausiai produktai sulaukia didesnio paspaudimų skaičiaus lyginant su apsilankymu reklamuojamose ir organiškai gerą vietą paieškoje užsitvirtinusiose svetainėse.

Galiausiai – tai dar vienas kelias tiesiai į jūsų tikslinės auditorijos akiratį. Juk nėra geresnio būdo pritraukti klientų, kaip būti pačiu pirmu paieškos rezultatu, kurį jis mato. Būtent tai ir padaro Google Shopping – užuot paieškos sistemoje parodant nuorodą į jūsų el. parduotuvę, potencialiam pirkėjui iškart yra rodomas produktas, jo savybės bei kitų pirkėjų atsiliepimai.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti