Elektroninis laiškas – nepamainomas rinkodaros įrankis

2021/08/25

2021-ieji – metai, kai elektroninis laiškas švenčia savo 50-metį. Būtent 1971 m. programinės įrangos kūrėjas Rėjus Tomlinsonas  sukūrė el. pašto programą ARPANET, tapusią interneto pirmtake. Nedaug laiko prireikė ir tam, kad ši inovacija būtų panaudota rinkodaros tikslais – 1978 m. Digital Equipment Corp. darbuotojas 400 adresatų išsiuntė naujų kompiuterių reklamą ir šis veiksmas įmonei sugeneravo 13 mln. pajamų.
 

Toks klientų pasiekimas vadinamas el. laiškų arba naujienlaiškių rinkodara. Trumpai tariant – visi laiškai (išskyrus tuos, kurie yra tiesiogiai susiję su kliento konversija) yra priskiriami šiai rinkodaros rūšiai. Rinkodaros guru vis dar diskutuoja, kokiais būdais efektyviausiai pasiekti klientus, tačiau dažnas sutinka – nereikia nuvertinti paprasto, tačiau tiksliai adresuoto el. laiško. Šiame tinklaraščio įraše pristatysime naujienlaiškių rinkodaros naudas, pasiruošimo procesą, pagelbėti galinčius įskiepius ir programas.
 

Kokia el. laiško nauda prekės ženklui?

Didelis klientų pasiekiamumas. Statista duomenimis, 2020 m. el. paštu naudojosi 4,03 mlrd. gyventojų, o šis skaičius iki 2023 m. augs iki 4,3 mlrd. vartotojų. Palyginimui, naujausiais duomenimis, 2021 m. antrajame ketvirtyje aktyviai Facebook naudojo 2,89 mlrd. paskyrų turėtojų. Lyginant su soc. tinklais, el. laiškai generuoja ir didesnį potencialių ir esamų klientų pasiekiamumą – Forrester Research skelbia, jog 90 % visų el. laiškų pasiekia nurodytus gavėjus, o paskelbiami Facebook įrašai – vos 2 % puslapio sekėjų (kai įrašų pasiekiamumas nėra didinamas apmokama reklama).

Aukštas investicijų grąžos rodiklis. Investicijų grąža (ang. Return of investment arba ROI trumpiau) – rodiklis, parodantis kiek efektyviai yra išleidžiami pinigai. Kuo didesnė grąža – tuo sėkmingesnė jūsų investicija. Campaign Monitor pastebi, jog būtent el. laiškas yra didžiausią grąžą duodanti priemonė – vienas išleistas euras įmonei vidutiniškai uždirba 32,49 Eur (1 doleris – 38 dolerius). Kitų šaltinių duomenimis, šis skaičius gali išaugti net iki 37,62 Eur (44 dolerių). Tai lemia faktas, kurį plačiau aptarsime šiek tiek vėliau – ši rinkodaros priemonė yra pakankamai pigi. Taip pat įtakos tam turi ir aukštas konversijų procentas – anot Monetate, 4,24 % svetainę per el. laišką aplankiusių vartotojų kažką įsigijo, lyginant su 2,49 % paieškos sistemų naudotojų ir tik 0,59 % soc. tinklų vartotojų.

Personalizacijos galimybė. Interneto vartotojams itin svarbu asmeniškumas – tam skyrėme ir visą tinklaraščio įrašą, kuriame galite daugiau sužinoti apie personalizacijos naudą. El. laiškai – įrankis, kurį gana paprasta pritaikyti kiekvienam adresatui. Nuo įprasto vardo įterpimo laiško temoje ar antraštėje iki itin asmeniškų laiškų – su vienetiniais nuolaidų kodais, į praėjusius pirkinius orientuotais pasiūlymais arba priminimu apie sukauptus lojalumo taškus. Kuo labiau į klientą (arba potencialų klientą, kuris, pvz. užsiprenumeravo naujienlaiškį) orientuotas laiškas, tuo didesnė tikimybė iššaukti adresato reakciją (apsilankymą Jūsų svetainėje, konversiją ir pan.).

Lengvai įvertinama nauda. Tam, kad būtų įmanoma įvertinti realią bet kokios rinkodaros priemonės naudą, reikia žinoti, kiek žmonių ji pasiekė, kiek paspaudimų sulaukė aktyvios nuorodos ir panašiai. Naujienlaiškių rinkodaros privalumas tas, kad šie duomenys yra lengvai prieinami įvairių programų dėka. Pasirinkus tinkamus analizės įrankius, galima sužinoti laiškų atidarymo (ang. open rate) procentą, aktyvių nuorodų ar mygtukų paspaudimų (ang. clickthrough rate) skaičių, atmetimo rodiklį (ang. bounce rate), nusiskundimus dėl brukalo (ang. spam). Išanalizavę šiuos ir kitus rodiklius, lengviau rasite būdus, kaip savo rinkodaros veiksmus patobulinti.

Sąlyginai pigi priemonė. Pradėję vykdyti el. laiškų rinkodarą, labai greitai pajausite šio proceso automatizavimo poreikį – laiškus kiekvienam klientui galima bandyti siųsti kai jų 10 ar 20, bet ne tada, kai adresatų – šimtai ar tūkstančiai. Priklausomai nuo jūsų poreikių (turimo el. paštų bazės dydžio, laiško turinio bei sudėtingumo, siunčiamų laiškų dažnio ir pan.), įvairūs el. parduotuvių įskiepiai arba programos siūlo paslaugas vos nuo 7,70 Eur (9 dolerių)  per mėnesį. Tikslinga įvertinti potencialią ROI – vidutiniškai ir tokia minimali investicija gali atnešti apie 300 Eur.
 

Nuo ko pradėti?

Tam, kad rinkodaros žingsnis būtų sėkmingas, jis turi būti atsakingai apgalvotas ir suplanuotas. Žinoma, kartais spontaniškos kampanijos taip pat atneša naudos, tačiau el. laiškų rinkodara nėra viena tų sričių, kurioje pavyks būti itin nenuspėjamam (čia nekalbame apie laiškų turinį).

Pirmasis žingsnis, kurį svarbu apsvarstyti pasirinkus plėtoti el. laiškų rinkodarą – jos tikslas. Ką norite pasiekti, siųsdami laiškus: tik informuoti naujienlaiškių prenumeratorius apie įmonei svarbius įvykius? Padidinti apsilankymų svetainėje kiekį? Galbūt Jums svarbus konversijų rodiklis?

Nuo jūsų pasirinkto tikslo, priklausys ir būsimų laiškų tipas – ar tai bus naujienlaiškiai, komercinės reklamos, ataskaitos ir pan. El. laiškų rinkodara yra vienas efektyviausių kanalų jūsų auditorijos pasiekimui ir jis gali būti naudojamas siekiant daugybės skirtingų tikslų, tačiau juos būtina apsibrėžti tam, kad prenumeratoriams siunčiami laiškai nebūtų padrika bala.

Kai tikslai – aiškūs, laikas ieškoti pirmųjų adresatų. El. parduotuvės, siekiančios palaikyti ryšį su savo klientais, gali naudoti turimus klientų el. paštus, tačiau tik tuo atveju, jeigu pirkėjas sutiko su platformos privatumo politika ir kontaktinių duomenų naudojimu rinkodaros tikslais. Jeigu iki šiandien klientų ar interesantų kontaktų nerinkote – galite tai padaryti – kvieskite užsisakyti jūsų el. laiškus apsipirkimo metu, iššokančiuose languose, mainais už kokią nors naudą – pvz. vienkartinį nuolaidos kodą.

Kurdami laiškus klientams, visuomet prisiminkite – reklama yra gerai, tačiau jeigu norite, jog žmonės skaitytų jūsų siunčiamus laiškus, jie turi būti daugiau nei ji. Rekomenduojama, kad kuo daugiau laiškų turėtų pridėtinę vertę – gal tai ne tik jūsų įmonei, bet ir visai industrijai aktualios naujienos, išskirtinės akcijos, slapti nuolaidų kodai.

Svarbu ne tik turinys, bet ir tai, kaip jūsų siunčiamas el. laiškas atrodys. Tyrimai atskleidžia, jog suaugęs asmuo dėmesį sutelkęs gali išlaikyti tik 8 sekundes, tad net atidaręs jūsų pranešimą per tokį trumpą laiką adresatas kiekvieno žodžio tikrai neperskaitys – tik permes akimis ir ieškos, kas jį patrauktų. Nerašykite ilgos žodžių „paklodės“ – skaidykite tekstą dalimis, naudokite vizualus (pvz. tinkamas iliustracijas, fotografijas, infografikus). Galiausiai, prisiminkite, jog statistiškai net 85 % el. paštų turėtojų savo dėžutes tikrina per mobiliuosius įrenginius (99Firms duomenimis), tad jūsų siunčiami pranešimai turėtų gerai atrodyti ne tik kompiuterio, bet ir išmaniojo ekrane.

Svarbu ir tai, kaip dažnai siųsite laiškus. Rekomenduojama pranešimų siuntimo grafiką susidaryti iš anksto – taip apsidrausite nuo brukališko (per dažno) siuntimo. Tačiau nereiktų laiškų siųsti ir per retai – taip, anot specialistų, auditorija gali prarasti susidomėjimą jumis ir tiesiog pamiršti prekės ženklą. Marketing Sherpa atliko apklausą, ir jos duomenys atskleidžia, jog daugiau nei 80 % apklaustųjų norėtų reklaminius el. laiškus gauti bent kartą į mėnesį. Norėdami sužinoti konkrečiai jūsų auditorijos preferencijas, tokią apklausą adresatams galite suorganizuoti ir patys.
 

Kaip tai padaryti lengviau?

Kaip minėjome, el. laiškus savo auditorijai patys galite siųsti tik tuomet, kai adresatų skaičius ribotas arba laiškai yra asmeniniai, išskirtiniai pasiūlymai. Kitiems atvejams rekomenduojama rinktis įvairias el. laiškų rinkodaros paslaugas teikiančias įmones. Jų yra šimtai, tačiau pristatome kelias populiariausias.
 

HubSpot Email Marketing. Tai, anot ekspertų, viena populiariausių programinių įrangų santykių su klientais valdymui (ang. costumer relationship management) ir el. laiškų rinkodarai. Čia galite naudotis el. laiškų šablonais ir kitais patogiais įrankiais pranešimų kūrimui. Jeigu naudojate ir el. parduotuvės ar svetainės Hubspot įskiepius, bus lengviau importuoti klientų el. paštus ir jiems kurti itin personalizuotus laiškus.

Omnisend. Platforma, leidžianti apjungti visus jūsų valdomus socialinius tinklus ir organizuotai, planuotai siųsti įvairias žinutes. Nemokama programos versija leidžia taip tvarkyti tik el. laiškus, tačiau juk būtent to mums ir reikia.

MailerLite. Dėl įmantrių funkcijų, tokių kaip nukreipimo puslapio (ang. landing page) kūrimo ir iššokančiųjų langų personalizavimo įrankių, MailerLite išsiskiria el. pašto rinkodaros platformų rinkoje. Programoje taip pat yra integruota nuotraukų retušavimo įranga, tad yra itin lengva sukurti vizualiai patrauklius laiškus. Nemokamai galėsite pasiekti iki 1000 klientų.

ConverKit. Šis įrankis leidžia naudotojams lengvai segmentuoti savo auditoriją, pvz. atskirti tuos, kurie tik užsiprenumeravo naujienlaiškį ir tuos, kurie bent kartą įsigijo jūsų prekes ar paslaugas. Tai padeda padidinti konversijų skaičių naudojant automatinius personalizuotus laiškus. Dėl įvairių teksto redagavimo ir pateikimo įrankių, ekspertai ConverKit vadina idealiu įranku profesionaliems tinklaraštininkams.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti