E-komercijos platformos, kurias galite naudoti

2019/06/27

Bandymas pasirinkti tinkamą platformą e-komercijos vystymui – ne pati lengviausia užduotis. Pasiūla – tikrai plati, o ir apsvarstyti reikia ne vieną kriterijų, nes jūsų pasirinkimas turės įtakos ir tolesnei verslo plėtrai.

Šįkart pristatome populiariausias e-komercijos platformas, jų privalumus ir trūkumus.

E-komercijos platforma – kas tai ir kodėl turėčiau ją naudoti?

Kalbėdami apie e-komercijos platformas, turime omenyje programinę įrangą, leidžiančią sukurti el. parduotuvę ir vystyti verslą internetinėje erdvėje. Tokia svetainė turi visus svarbiausius įrankius puslapio kūrimui bei galimybes administruoti ir valdyti svarbiausias prekių klientams pateikimo ir pardavimo funkcijas. Dabar kuriamos platformos pateikiamos taip, kad net ir nebūdami programavimo genijais, lengvai galite jas valdyti.

Taip pat e-komercijos programinėje įrangoje jau yra įdiegtos funkcijos, palengvinančios klientų aptarnavimą. Ar tai aktyvus pokalbio langas, ar galimybė palikti užklausą ir sulaukti atsakymo – tokie sprendimai pagreitina jūsų bendravimą su klientais ir leidžia potencialiems pirkėjams lengviau gauti reikiamą informaciją.

Galiausiai, el. parduotuvių administravimas yra pakankamai pigus. Kai kurios platformos (Big Cartel, Ecwid, Woocommerce įskiepis) net suteikia galimybes elementarias el. parduotuves sukurti nemokamai. Tačiau, jeigu norėsite įmantresnės, labiau personalizuotos svetainės, turėsite investuoti, tad rekomenduojama atsakingai pasirinkti platformą savo verslo internete plėtrai.

Shopify

E-komercijos sferoje Shopify – jau puikiai žinomas vardas. Įkurta 2006 m., šiandien svetaine naudojasi jau per 100 tūkst. vartotojų. Tiek naudojant iš anksto sukurtus dizaino šablonus, tiek visokeriopai pritaikant platformą savo norams, Shopify sudaro galimybes kurti patogias ir vizualiai patrauklias parduotuves.

Privalumai

  • Lengva sukurti ir valdyti. Įveskite savo el. paštą – jau turite paskyrą. Pasirinkite paprasčiausius įskiepius – jau turite pagrindą savo el. parduotuvei.
  • Šimtai tiek kompiuteriams, tiek mobiliesiems įrenginiams pritaikytų temų. Svarbiausia, jog nereikia mokėti programuoti, kad galėtumėte jas papildyti pagal savo norus.
  • 24/7 klientų aptarnavimas. Bet kuriuo paros metu galite susisiekti su platformos pagalbos centru įvairiausiais kanalais ir operatyviai sulaukti atsakymų į iškilusius klausimus.

Trūkumai

  • Kaina. Nors dalį programinės įrangos Shopify siūlo už nedidelį bazinį mokestį, kaina labai greitai gali išaugti. Pavyzdžiui, pats pigiausias planas Shopify Lite kainuoja apie 8 eurus per mėnesį, tačiau pasirinkę šį planą net negalėsite susikurti el. parduotuvės – galėsite tik pridėti apsipirkimo mygtuką į savo tinklaraštį ar socialinių tinklų paskyrą ir taip parduoti prekes. Bazinis planas su el. parduotuvės kūrimo galimybe – beveik 26 eurai mėnesiui. Įmantresnis dizainas, papildomi įskiepiai – ir mokestis jau šokteli aukštyn (brangiausias planas su neribotomis platformos naudojimo galimybėmis kainuoja apie 264 eurus mėnesiui).
  • Ribotos SEO galimybės. Nors ir galite kurti produktų žymes ir meta aprašymus (ang. meta description), tolimesnės SEO vystymo galimybės – gana menkos. Čia negalėsite plėtoti tinklaraščio ar naudotis kitais SEO privalumais.
  • Gali reikėti programuotojo pagalbos. Nors elementarius pokyčius svetainėje gali atlikti kiekvienas, dėl unikalios žymėjimo kalbos (ang. markup language) Liquid, sudėtingesnių svetainės personalizavimo pokyčių realizavimas reikalaus patyrusio programuotojo rankos.

BigCommerce

Ši platforma labai panaši į Shopify, tačiau veiklos pradėjimas 2009 metais leido išanalizuoti konkurentus ir pasimokyti iš jų klaidų. Dėl savo patikimos produktų paieškos sistemos, BigCommerce idealiai tinka platų produktų asortimentą siūlantiems prekių ženklams.

Privalumai

  • Lankstus ir lengvai administruojamas. Įvairūs pardavėjams reikalingi įskiepiai, kaip galimybė suteikti nuolaidų kodus, administruoti prekių grąžinimą ir t.t. yra lengvai prieinami – suteikiami jau pigiausiame plane (tai jums atsieitų apie 26 eurus mėnesiui). BigCommerce paprasta naudoti ir pritaikyti savo poreikiams.
  • Lengvai integruojamas į kitas platformas ir soc. medijas. Ši funkcija leidžia jums pardavinėti prekes net keliose platformose – jeigu jau turite puikiai veikiančią ir lankytojus pasiekiančią Facebook paskyrą, keliais mygtuko paspaudimais galite pridėti el. parduotuvę. Taip jūsų sekėjai galės apsipirkti nepalikdami Facebook, o ir jums nereikės informacijos talpinti skirtingose platformose kelis kartus.
  • SEO vystymo galimybės. Viską, ko SEO atžvilgiu trūksta Shopify – turi BigCommerce. Laisvai kurkite tinklaraščius, pildykite aprašymus, žymes, meta duomenis (ang. meta tags), konkretesnius raktinių žodžių junginius (ang. long-tail keywords).

Trūkumai

  • Nepastovus veikimo greitis. Net ir ištikimiausi BigCommerce vartotojai skundžiasi, jog sistema yra linkusi strigti, kai kurie puslapiai, nors ir nėra perkrauti duomenimis, vartotojams kraunami ilgai.
  • Norintiems daugiau – kyla kaina. Kaip ir Shopify, taip ir BigCommerce klientams tenka pastebėti, jog norint, kad daugiau prekių pateikianti arba daugiau funkcijų turinti el. parduotuvė veiktų sklandžiai ir būtų pilnai personalizuota, reikia investuoti papildomus finansus. Visas funkcijas atrakinantis planas kainuoja 220 eurų mėnesiui, tačiau vis tiek yra papildomų mokesčių – daugiau kainuos personalizuotos temos ir t. t.

Magento

Įkurta 2005 m., Magento šiandien įgalina jau 150 tūkst. el. parduotuvių, tarp kurių tokie verslo rykliai kaip Nike, Cisco, HP, Canon. Jeigu norite visiškai personalizuotos el. parduotuvės – Magento yra bene geriausias pasirinkimas.

Privalumai

  • Daug kontrolės. Atviro kodo svetainė leidžia jums pakeisti net ir mažiausias smulkmenas. Turėdami pakankamai programavimo žinių, galite keisti puslapių funkcionalumą, išplanavimą, optimizuoti dizaino sprendimus ir t.t.
  • Pirkimas vienu paspaudimu (ang. 1-Click selling). Ši funkcija labai naudinga parduotuvėms, turinčioms daug nuolatinių klientų. Jiems nereikia dėti prekių į krepšelį bei pakartotinai vesti visų rekvizitų – vienas spustelėjimas ant norimos prekės, patvirtinamas apmokėjimas ir jų pasirinkti pirkiniai jau pakeliui į namus.
  • Funkcijų gausa. Magento siūlo platų funkcijų asortimentą. Narystės prenumeratos, periodiniai mokėjimai, nuolaidos, galimybė pritaikyti turinį vienam vartotojui yra tik saujelė galimų įskiepių.

Trūkumai

  • Pareikalaus resursų. Su galimybę vystyti el. parduotuvę ir funkcijų pasiūla pasireiškia ir vienas iš didžiausių Magento trūkumų –  gana didelės finansų ir laiko sąnaudos. Verslui pritaikyta versija vidutiniškai atsieina apie 1100 eurų mėnesiui, o ir perkąsti funkcijų subtilybėms jums prireiks papildomo gilinimosi.
  • Lengvai pristabdoma. Įprastai be priekaištų veikianti platforma, įgalinus įmantresnes temas ir įdiegus daugiau papildomų įskiepių, tampa lėtesne, ilgėja puslapio užkrovimo laikas klientams. Turite įvertinti, ar papildomos funkcijos to vertos.

Volusion

Volusion – bene ilgiausiai veikianti verslui internete pritaikoma platforma. Įkurta dar 1999 m., nuo 2002 m. platforma siūlo patikimus e-komercijos vystymo būdus, kuriais pasitiki tokios įmonės kaip Intel, Combi ir t. t.

Privalumai

  • Pradžiamokslis naujokams. Jeigu tai pirmoji jūsų el. parduotuvė, Volusion komanda pasirūpins, kad ne tik lengvai galėtumėte kurti savo platformą, bet ir gautumėte žinių apie verslo plėtrą ir internetinę rinkodarą.
  • Lengvai integruojamas į kitas platformas ir soc. medijas. Kaip ir BigCommerce, taip ir Volusion klientai gali savo prekes parduoti įvairiose platformose ir soc. tinkluose, kadangi platformą susieti su kitų svetainių paskyromis yra nesudėtinga.

Trūkumai

  • Kainodara. Paslaugų kainos nesikandžioja, tačiau kai kurie kainodaros sprendimai yra kvestionuotini. Pavyzdžiui, yra nustatyta puslapio pralaidumo riba. Jeigu srautas į jūsų el. parduotuvę yra didesnis – automatiškai turite mokėti daugiau arba dalis potencialių klientų tiesiog negalės patekti į jūsų puslapį.
  • Nėra tinklaraščio rašymo galimybės. Nors didžioji dalis SEO funkcijų veikia tikrai puikiai, tačiau rašyti tinklaraščio Volusion platformoje jau negalėsite. Jeigu žinote, kad jūsų produktų populiarinimui reikalingi bei klientams aktualūs papildomi įrašai – verčiau rinktis kitą platformą.
  • Apmokamas SSL. Security Sockets Layer yra kriptografinis protokolas, skirtas internete perduodamos informacijos apsaugai. Tam, kad tiek pati svetainė, tiek į ją suvedami duomenys būtų saugūs, toks protokolas yra privalomas. Nors daugelis e-komercijos platformų tokią funkciją teikia nemokamai, pasirinkus Volusion, visgi, teks mokėti papildomai.

WooCommerce

Kitaip negu visi kiti pasiūlymai šiame sąraše, WooCommerce nėra atskira platforma, skirta el. parduotuvių kūrimui. Tai – Wordpress įskiepis, galintis bet kurį šioje platformoje veikiantį tinklaraštį ar svetainę paversti sėkmingai funkcionuojančia el. parduotuve.

Privalumai

  • Visiškai nemokamas. Kol kitos svetainės šiame sąraše siūlo mokamus bazinius planus, WooCommerce visas pagrindines el. parduotuvei reikalingas funkcijas vartotojams suteikia nemokamai. Tiesa, yra papildomų mokamų funkcijų, tačiau patyrę vartotojai sako, kad el. parduotuvė gali sėkmingai funkcionuoti ir be jų.
  • SEO. Kadangi veikia WordPress pagrindu, WooCommerce yra puikus sprendimas tinklaraščių autoriams. Taip pat yra galimybė pridėti raktažodžius, meta aprašymus, t. y. viską, ko reikia, kad paieškos sistemos jūsų el. parduotuvę pamėgtų.
  • Bendruomenė. WordPress per ilgus veikimo metus subūrė didelę bendruomenę, tad internete yra gausu įvairiausių patyrusių vartotojų patarimų, kurie gali padėti pradedant naudotis WooCommerce.

Trūkumai

  • Nėra SSL protokolo. Volusion šis protokolas mokamas, o WooCommerce šios apsaugos išvis nėra. Žinoma, tokį trūkumą įskiepio kūrėjai kompensavo kitomis saugos priemonėmis, tačiau jas reikia papildomai įdiegti.
  • Nėra profesionalios pagalbos. Nėra budinčių specialistų, kurie jums padėtų išspręsti iškilusias problemas. Taip, galite kreiptis į tūkstančius vartotojų, tačiau specializuoto pagalbos centro nerasite.
  • Daugiau darbo. Kadangi tai – tik įskiepis į jau veikiantį tinklaraštį ar internetinį portalą, WooCommerce reikalauja daugiau įdirbio. Tam, kad el. parduotuvė sėkmingai veiktų, patys turėsite akylai rūpintis įskiepio atnaujinimu, papildomą dėmesį skirti puslapio apsaugai, prieglobai (ang. web hosting) ir t. t.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti