Apmokėjimo būdų įvairovė – svarba ir nauda

2022/08/25

Vienas iš svarbiausių sprendimų, kurį turite priimti valdydami el. parduotuvę, yra pasiūlyti pirkėjams geriausius prekių ar paslaugų apmokėjimo būdus. O niuansų šiame žingsnyje daug – nuo tiesioginės funkcijos įgyvendinimo iki asmens duomenų tvarkymo. Konversija įvyks tik tuomet, jei jūsų platforma lankytojui pasirodys verta pasitikėjimo.

Jei potencialūs klientai pajus, kad jūsų apmokėjimo sistemoje yra neaiškių aspektų, apsipirkimas neįvyks – pvz. Baymard Institute duomenimis, maždaug penktadalis klientų nutrauks apmokėjimą, jei kils klausimų dėl duomenų pateikimo saugumo. Būtent todėl turite atidžiai pasirinkti geriausius elektroninės prekybos mokėjimo variantus, užtikrinančius informacijos saugumą ir patogumą pirkėjams. Šiame įraše mokėjimo procesą panagrinėsime nuo pagrindų – apžvelgsime populiariausius internetinio mokėjimo būdus ir aptarsime jų privalumus bei trūkumus.
 

Mokėjimai kredito ir debeto kortelėmis

Mokėjimai kortele išlieka populiariausiu mokėjimo internetu būdu pasaulyje (pvz. Jungtinės Karalystės bankininkystės ir finansinių paslaugų sektoriaus prekybos asociacijos duomenimis, JK vien 2020 m. buvo atlikta per 15,8 mln. mokėjimų debeto kortele). Tyrėjų teigimu, viena pagrindinių priežasčių šiam populiarumui – jis jau gerai pažįstamas vartotojui ir pasižymi itin paprastu administravimu (čia pasitarnauja mokėjimo tarpininkai, užtikrinantys saugų procesą, pvz. PayseraPaypal).

Tačiau svarbu pastebėti, jog šio metodo populiarumas pamažu mažėja. Skaičiuojama, kad 2021 m. Europoje atsiskaitymai kortelėmis sudaro apie 40 % visų elektroninės prekybos mokėjimų. Numatoma, kad iki 2026 m. ši dalis sumažės iki 33 %.

Privalumai:

• aukštas vartotojų pasitikėjimo lygis;

• greitas apmokėjimo patvirtinimas (įprastai 1-5 min.);

• galima aptarnauti ir užsienio klientus.

Trūkumai:

• operacijų mokesčiai (gali siekti iki 4-5 proc.);

• sukčiavimo rizikos (pvz. atsiskaitoma pavogta kortele);

•prenumeratų mokesčių administravimo įmonės Recurly duomenimis, kas 6 apmokėjimas debeto/kredito kortelėmis neįvyksta dėl techninių ar kitų priežasčių.
 

Tiesioginiai bankų pavedimai

Neautomatiniu būdu atliekami banko pavedimai apima tiesioginį lėšų pervedimą iš vienos banko sąskaitos į kitą (šiuo atveju iš kliento banko sąskaitos į įmonės banko sąskaitą). Norėdamas rankiniu būdu atlikti banko pavedimą, klientas sau patogiu būdu (pvz. naudojantis elektroninės bankininkystės svetaine, mobiliąja programėle ar apsilankęs banko padalinyje) turi pervesti lėšas į nurodytą įmonės banko sąskaitą. Viskas, ko sklandžiam tokios operacijos vykdymui reikia, tai transakcijos tikslą padėsianti identifikuoti mokėjimo paskirtis (pvz. užsakymo numeris) bei teisingas įmonės banko sąskaitos numeris tarptautiniu IBAN formatu.

Privalumai:

• išvengiama operacijos mokesčių;

• sutampant bankams, pinigai pervedami per kelias sekundes.

Trūkumai:

• klientai turi išeiti iš jūsų svetainės, kad galėtų sumokėti;

• didelė žmogiškosios klaidos rizika suvedant banko duomenis;

• kilus įtarimams dėl operacijos saugumo, pinigai gali būti užlaikomi kelias dienas.
 

Bankinis atsiskaitymas naudojant tarpininką

Šio principo mokėjimai vykdomi naudojant atvirosios bankininkystės (ang. open banking) technologiją. Kaip aiškina Lietuvos bankas, tai finansinės informacijos, reikalingos finansiniams produktams ir paslaugoms kurti, dalijimosi sistema, pagrįsta atvirojo ryšio sąsaja (angl. application programming interface, API). Atviroji bankininkystė yra pagrįsta skirtingų finansų įstaigų technologiniu tinklu, leidžiančiu joms efektyviau keistis informacija. Šiam mokėjimo įgyvendinimui iš pirkėjo pusės nereikia šalia savęs turėti banko kortelės – užtenka prieigos prie savo internetinės bankininkystės. Kai vartotojas pasirenka momentinio banko pavedimo parinktį, trečiosios šalies paslaugų teikėjas (pvz. Lietuvoje dažnai sutinkama mokėjimo platforma Paysera) inicijuoja mokėjimą prekybininkui vartotojo vardu. Sekantis žingsnis – pirkėjas yra nukreipiamas į pasirinkto banko svetainę ir toliau įvykdomas apmokėjimas.

Privalumai:

• greitas pinigų pervedimas (užtrunka iki minutės);

• maža sukčiavimo tikimybė (reikalingos autentifikavimo sistemos, pvz. biometrika, Smart ID, pin kodų generatorius ir pan.);

• nedideli transakcijų mokesčiai (dažniausiai fiksuoti, nepriklausomi nuo mokėjimo sumos);

• sklandi klientų patirtis (nereikia palikti svetainės, ieškoti, kaip atlikti pavedimą ir pan.).

Trūkumai:

• skirtingos sistemos kitose valstybėse, tad gali nepavykti atlikti tarptautinių mokėjimų;

• nors ir pasitarnauja saugumui, tačiau reikalingi papildomi įrenginiai (pvz. perkant kompiuteriu, mokėjimą patvirtinti reikia Smart ID ar generatoriaus).
 

Skaitmeninės piniginės

Šios piniginės slepiasi kiekviename išmaniajame telefone. Čia vienoje vietoje gali nugulti banko sąskaitos duomenys, kredito kortelės, dovanų kuponai ir lojalumo kortelės. Piniginėje vartotojai gali pasiekti visą saugomą informaciją ir taip pagreitinti savo atsiskaitymą, kadangi kiekvieno atsiskaitymo metu nereikia iš naujo vesti kortelės duomenų. Populiariausi skaitmeninių piniginių rinkos žaidėjai – GooglePay, ApplePay ir AmazonPay. Ekspertai prognozuoja, kad šio mokėjimo metodo populiarumas dėl patogumo tik augs.

Privalumai:

• patogus ir greitas atsiskaitymas;

• lengvai įgalinamas didžiojoje dalyje mobiliųjų įrenginių, tad itin naudingas perkantiems telefonu.

Trūkumai:

• papildomos investicijos verslininkams tokių sprendimų palaikymui el. parduotuvėje;

• transakcijų mokesčiai (nes vis tiek atsiskaitoma kortelėmis);

• dalis vartotojų vertina skeptiškai dėl saugumo sumetimų.
 

Atsiskaitymas pristatymo metu

Tai gali būti ne populiariausias iš el. prekybos mokėjimo būdų, tačiau itin patogus vyresniems jūsų klientams mokėjimo metodas dar vadinamas COD (ang, cash on delivery akronimas). Naudodamas šį metodą, klientas pateikia užsakymą jūsų el. prekybos svetainėje ir sumoka kurjeriui, kai užsakymas pristatomas. COD yra populiariausias šalyse, kuriose pirmenybė teikiama gryniesiems, pavyzdžiui, Tailande ir Indijoje, taip pat populiaresnis tarp vyresnio amžiaus žmonių, kuriems aukščiau aprašyti skaitmenizuoti būdai nėra patogūs. Svarbu pažymėti, jog dėl Covid-19 pandemijos, didžioji dalis kurjerių įmonių, siekdami sumažinti kontaktą su klientu (kai priimami, skaičiuojami pinigai, užtrunkama daugiau laiko) pradėjo priimti ir atsiskaitymus kortelėmis, tačiau apie šią galimybę turite teirautis įmonės, iš kurios įsigyjate prekes.

Privalumai:

• patogumas klientui;

• maža sukčiavimo atsiskaitymo metu galimybė.

Trūkumai:

• rizika dėl užsakymo atšaukimo (kai klientas atsisako priimti siuntą);

• ilgas laikotarpis tarp prekės perdavimo ir pinigų gavimo;

• netinkama įmonėms neturinčioms fizinių prekių (pvz. kai užsakomos paslaugos, internetiniai dovanų kuponai ir pan.).
 

Būdų vis daugėja

Nors aprašėme populiarius atsiskaitymo metodus, svarbu pažymėti, jog kiekvienam verslui (bei pirkėjui) privalu sekti sektoriaus naujienas, kadangi būdų vis daugėja. Turbūt reikėtų atskiro tinklaraščio įrašo, jei norėtume pristatyti atsiskaitymus lizingu, kriptovaliutomis, dovanų kuponais ir kt. Tad svarbiausia – domėtis ir ieškoti sprendimų, kaip atsiskaitymo procesą padaryti lengvesnį ir prieinamesnį kuo platesnei auditorijai.

Plėtra šiame apsipirkimo žingsnyje, anot ekspertų, tikrai apsimoka. Statista duomenimis, per 60 % potencialių pirkėjų vis dar apleidžia krepšelius apsipirkimo procese. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl tai įvyksta – klientas neranda jam patogaus atsiskaitymo būdo. Šią informaciją papildo ir Forbes tyrėjai, teigiantys, jog didesnis atsiskaitymo būdų skaičius pagreitina ir apsipirkimo procesą, ypač naudojantis mobiliaisiais įrenginiais.

Kiti įrašai

swed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti