E-komercija: į ką atkreipti dėmesį 2020-aisiais

2019/12/20

Dažni pokyčiai e-komercijoje ir gundo naujomis galimybėmis, ir gąsdina neaiškiomis grėsmėmis. Kiekvieni metai ir su jais įsigalinčios naujienos lemia mūsų verslo sėkmę – arba prie jų prisitaikysime ir verslas klestės, arba turėsime ieškoti kitos verslo idėjos ir pradėti nuo pradžių. Tačiau bet kokiems netikėtumams pasiruošti įmanoma - anot specialistų, e-komercija vystosi tendencingai.

Šiame blogo įraše apžvelgsime pagrindines su e-komercija susijusias tendencijas, į kurias rekomenduojame atkreipti dėmesį.

Apsipirkinėjimas skirtingais įrenginiais

Anksčiau norėdami įsigyti reikalingą daiktą, turėdavome išeiti iš namų. Dabar užtenka patogiai įsitaisyti prie kompiuterio ir reikiamos prekės pasieks namus per kelias darbo dienas. Tačiau vis dažniau ir kompiuterio nebeprireikia – užtenka ir išmaniojo telefono.

Tai itin svarbu verslo naujokams – jeigu anksčiau pagrindinis tikslas, savo verslą perkėlus į internetinę erdvę, buvo sklandžiai veikianti darbastalinė (ang. desktop) versija, dabar itin svarbu, kad be priekaištų dirbtų ir jūsų mobilioji svetainės versija. Oberlo analitikai skaičiuoja, jog 2020 m. apie 45 proc. visų internetinių apsipirkimų įvyks būtent per mobiliuosius įrenginius. Tad jei savo verslą pradėsite kurti šiandien, apie mobiliąją svetainės versiją rekomenduojame pradėti galvoti iš karto.

Auganti personalizacijos svarba

Įraše apie personalizavimą, jau atkreipėme dėmesį į šio aspekto svarbą. Specialistai teigia, jog pirkėjams sulaukiant vis daugiau įvairių prekių ženklų asmeninio dėmesio, personalizavimas taps verslo standartu. Verslo konsultantai Beeketing pastebi, jog net trečdalis personalizuotomis žinutėmis pasiektų klientų, svetainėms atnešė konversijas.

Algoritmų, galinčių surinkti informaciją apie jūsų klientus, gausa, leidžia pastoviai optimizuoti verslą ir jį pritaikyti kiekvienam klientui – juk anot tinklaraščio Janrain, net 74 % apklaustųjų buvo nepatenkinti jiems rodomu neaktualiu turiniu. Tad investuokite į personalizuotą prieigą prie kiekvieno kliento ir verslas, anot specialistų, klestės.

Prekyba be sienų

Pastebima, jog vis dažniau pirkėjai renkasi užsienio prekių ženklus. Beeketing pateikta statistika skelbia, jog net 57 % pirkėjų internete per pastaruosius šešis mėnesius pirko prekes iš užsienio pardavėjų.

Tokios tendencijos atskleidžia, kad prekyba globalėja ir svarbu savo svetainę paruošti taip, kad ši būtų patogi pirkėjams iš kitų šalių. Rekomenduojama investuoti laiko į anglišką jūsų el. parduotuvės versiją, pateikite ir tarptautinius atsiskaitymo, pristatymo metodus. Taip sudarysite galimybes globaliai savo verslo plėtrai.

Socialinių tinklų svarba

Vis daugiau pirkėjų informacijos apie prekes ieško ne tik oficialiose svetainėse, bet ir įvairiuose socialiniuose tinkluose. Socialiniai tinklai jau kurį laiką yra kur kas daugiau negu bendravimo platformos – įvairiausių įskiepių ir atnaujinimų dėka, didieji socialiniai tinklai tapo el. parduotuvių tęsiniais, kuriuose galima sėkmingai apsipirkti.

Tokie milžinai kaip YouTube, Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook kasdien tobulina savo e-komercijos aspektus, leidžiančius jų vartotojams sėkmingai pirkti ir parduoti. Puikus pavyzdys – Instagram apsipirkimo įrašų (ang. shoppable posts) integravimas, kuris leidžia įraše arba istorijoje (ang. Instagram stories) pridėti aktyvų prekės lipduką, nukreipiantį paspaudusįjį į apsipirkimo langą. Tai leidžia potencialiems pirkėjams gauti visą svarbiausią informaciją apie prekę ir sutaupyti laiko ieškant galimybės ją įsigyti.

Naujų atsiskaitymo būdų atsiradimas

Turėti daug skirtingų atsiskaitymo būdų yra svarbu kiekvienai el. parduotuvei. Juk potencialiam pirkėjui neradus jam tinkamo, konversija neįvyks.

Dabar įvairios skaitmeninės piniginės (ang. digital wallets), kaip Apple Pay, Paypal, Google Pay, Samsung Pay vis dažniau įtraukiamos į atsiskaitymo būdų asortimentą. Tokia skaitmeninė paslauga leidžia pirkėjams atlikti mokėjimus net nepaliečiant savo banko kortelės ar sąskaitos ir sutaupo laiko. Pastarajam vis brangstant, vis daugiau pirkėjų tikisi laiko sąnaudas mažinančių atsiskaitymo būdų, ir kadangi atsiskaitymas skaitmeninėmis piniginėmis šiandien yra vienas greičiausių iš jų, tikimasi, kad 2030-aisiais metais net 70 % visų apmokėjimų įvyks būtent šiuo metodu.

Taip pat daugiau dėmesio sulaukia ir atsiskaitymas kripto valiutomis, o kiekviena e-komercijos platforma (pvz. Shopify, ShopBase) stengiasi sukurti unikalią atsiskaitymo sistemą, kuri palengvins apmokėjimo procesą pirkėjams. Svarbu tokius pokyčius stebėti ir neatsilikti nuo madų – juk prarasti klientus apmokėjimo procese taip lengva.

Dirbtinio intelekto įsigalėjimas

Dar 2017 m. Statista vykdytoje apklausoje, 34 proc. respondentų atsakė, jog jiems priimtina, kad į svarbiausius klausimus apsipirkimo internete metu jiems atsako dirbtinio intelekto (ang. artificial intelligence) asistentas, jeigu tai leidžia sutaupyti laiko ir sužinoti reikalingą informaciją. Tai atskleidžia, jog pirkėjai jau yra pasiruošę ir kontaktui su automatizuotomis sistemomis vien tam, kad apsipirkimas vyktų sklandžiai ir greitai. O tai – svarbus aspektas, leisiantis šiam e-komercijos aspektui įsigalėti.

Su AI e-komercijoje galima nuveikti išties daug – nuo bendravimo su savo klientais iki prekės ženklo stebėjimo internete. Apie tai, kaip jūsų verslui gali pasitarnauti dirbtinis intelektas, galite rasti šiame tinklaraščio įraše.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti