Verslas ir tvarumas – kaip suderinti klestintį verslą ir vešiančią gamtą?

2020/03/25

Žmonija kovo 20-ąją paminėjo pasaulinę Žemės dieną – tai vienas kartas metuose, kai visi yra kviečiami išjungti šviesas ir leisti mūsų planetai pailsėti. Tačiau tokios akcijos – tik simbolinės ir ilgalaikę naudą aplinkai gali atnešti tik tvarumo paisymas visus metus. Šis tinklaraščio įrašas būtent apie tai, kas yra tvarumas ir kuo jis gali būti naudingas tiek verslininkams, tiek vartotojams.

Tvarumą galima apibūdinti kaip veiklos vykdymo būdą, nuo kurio nenukenčia gamtos ištekliai ir yra palaikoma ilgalaikė ekologinė pusiausvyra. Europos Komisija (EK) tvarią veiklą pristato kaip tą, kuri sukuria daugiau vertės mažesnėmis sąnaudomis, mažesne kaina ir darančią minimalų poveikį aplinkai. Anot EK, kiekviena įmonė gali veiksmingiau planuoti gamybą, taupyti išteklius ir mažinti taršą.

Lengviausia tvarumo idėją atskleisti per pavyzdžius. Greitosios mados ženklas Zara visai neseniai paskelbė, jog iki 2025 m. visos drabužių gamybai naudojamos medžiagos bus pakeistos į organines, tvarias ir perdirbtas. Taip pat įmonė sieks, jog bent 80 proc. visų pasaulyje esančių prekės ženklo parduotuvių, gamyklų bei biurų naudotų atsinaujinančią energiją (pvz. vėjo, vandens, saulės jėgainių). Ir nors greitoji mada iš principo prieštarauja tvarumo idėjoms, tokie žingsniai rodo, kad įmonė yra pasiryžusi keistis ir sumažinti savo pėdsaką planetos taršoje.

Rūpi ir klientams

Tai, kad tvarus verslas yra siekiamybė, patvirtina ir klientų elgesys. Remiantis rinkos tyrimų kompanijos Nielsen duomenimis, net 73 proc. pasaulio vartotojų yra pasiryžę keisti savo vartojimo įpročius tam, kad sumažintų poveikį aplinkai. International Post Corporation atlikta apklausa rodo, jog 60 proc. vartotojų iš el. komercijos atstovų tikisi tvarių pakuočių, o 50 proc. pabrėžė ekologiško ir švaraus prekių pristatymo būdo būtinybę.

Svarbu pažymėti, jog pirkėjai yra pasiruošę ir prisidėti prie tvarių inovacijų diegimo finansiškai, kadangi Nielsen tyrimas parodė, jog atitinkamai 50 proc. ir 44 proc. pirkėjų yra pasiryžę papildomai išleisti 0,1 Eur. tvaresnei pakuotei ir švaresniam pristatymui.

Tiesa, svarbu pažymėti, jog tvarumą labiau vertina jaunesni klientai. Environmental Leader pažymi, jog nors apie 50 proc. 18-34 metų klientų yra pasiryžę mokėti daugiau už tvarumą, su tokia idėja sutinka vos 14 proc. vyresnių nei 55 metų respondentų.

Tiesa, tai nereiškia, jog turėtumėte nesirūpinti tvarumu, jeigu jūsų tikslinė auditorija – vyresnio amžiaus žmonės. Specialistai pažymi, jog tokių verslų perėjimas į tvaresnę veiklą turėtų būti vykdomas pamažu tam, kad senyvo amžiaus klientai nejaustų staigių kainų pokyčių.

Tvaresnis verslas – kaip?

Įvairūs maži pasirinkimai gali kiekvieną verslą paversti draugiškesniu gamtai. Pristatome kelis veiklos principus, kuriais jau šiandien kiekvienas verslas gali prisidėti prie aplinkosaugos.

Švaresnis pristatymas. BigCommerce duomenimis, daugiausiai taršos pristatymo metu atsiranda paskutiniajame kilometre – kai produktas iš įmonės ar paskirstymo punkto keliauja į kliento namus. Siūlykite žmonėms sutaupyti, leisdami siuntą iš parduotuvės ar siuntų paskirstymo punkto atsiimti nemokamai. Taip pat svarbu sumažinti grąžinamų prekių kiekį – juk tokiu atveju siunta keliauja be reikalo. Stenkitės pateikti išsamius produktų aprašymus, kad klientas tiksliai žinotų, ką gaus.

Mažiau pakuočių. Statista duomenimis, maždaug 45 proc. mano, jog Amazon trūksta socialinės atsakomybės, kadangi iš sandėlių siunčiami produktai būna supakuoti didelėse, kelių sluoksnių pakuotėse. Stenkitės tinkamai pasirinkti pakuotės dydį – kuo mažiau laisvos vietos bus dėžutėje ar maišelyje, kurį naudosite siuntimui, tuo mažiau papildomų medžiagų reikės pakavimui, kad išsaugotumėte prekę transportavimo metu. Taip pat visuomet galite rinktis greitai yrančio plastiko maišelius (vietoj įprasto) bei pakavimui naudoti perdirbtas arba lengvai perdirbamas medžiagas.

Investicija į produktus. Ne tik jūsų pakuotės turėtų būti ekologiškesnės – tokie turėtų būti ir jūsų produktai. Jeigu tik turite galimybę, rinkitės tvaresnes medžiagas produktų gamybai (prisiminkime Zara pavyzdį). Taip pat galite siekti, jog produktai, pasibaigus jų gyvavimo periodui, būtų lengviau rūšiuojami ir perdirbami.

Protingas energijos naudojimas. Svarbu pažymėti, jog net toks žingsnis, kaip nereikalingos įrangos (pvz. kompiuterių, gamybinių staklių, apšvietimo) išjungimas nakčiai ar savaitgaliui padės ne tik sumažinti taršą, bet ir išlaidas. Radikalesnis pokytis, kurio galite imtis – atsinaujinančios energijos vartojimas (pvz. apšvietimui tamsiuoju paros metu naudoti saulės baterijų pagaminamą energiją).

Veiksmai už tiesioginės veiklos ribų. Nors ir svarbu padaryti viską, jog įmonės veikla būtų draugiška gamtai, galima žengti dar vieną žingsnį. Dalį pelno galite paaukoti įvairioms ne pelno siekiančioms organizacijoms, kurių pagrindinis tikslas – švaresnė aplinka. Skatinkite savo darbuotojus rinktis tvaresnius sprendimus – motyvuokite kooperuotis keliauti kartu į darbą arba sudarykite galimybę visiems kartu atvykti autobusu, kvieskite juos dalyvauti aplinkos švarinimo akcijose, biure atsisakyti plastikinių puodelių ir t. t.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti