El. komercijos transformacijos 2022: į ką atkreipti dėmesį?

2022/01/10

2021 m. daugeliui verslų buvo išbandymo metai. Nuolat kintanti pandemijos situacija kasdien vertė ieškoti tiek verslui naudingų, tiek klientams patogių sprendimų. Dėl fizinės prekybos apribojimų įmonės masiškai kėlėsi į elektroninę erdvę ir tai išsprogdino el. komercijos pelno rodiklius į neplanuotas aukštumas.

Nors praėję metai buvo susiję su skaitmenizacija, pasak ekspertų, 2022-aisiais dėmesys sugrįš klientui – augs personalizacijos ir lūkesčių išpildymo svarba. Tiesa, tai ne vieninteliai aspektai, į kuriuos šiemet reikėtų atkreipti dėmesį. Dabartinės tendencijos atskleidžia, jog klientai daugiau dėmesio skirs tvarumui bei platesnėms ir įvairesnėms apsipirkimo galimybėms.

 

Patirties personalizavimas

Apie personalizavimo svarbą el. komercijos specialistai kalba nuolat ir, kaip atskleidžia statistika, tai daro ne be reikalo. McKinsley 2020 m. viduryje publikuotas tyrimas parodo, jog 80 % klientų verslams keliamas reikalavimas – personalizuoti pasiūlymai, žinutės. Trumpai tariant – kiekvienas klientas nori išskirtinio dėmesio.

Atkreipdami dėmesį į klientų norus asmeniniame lygmenyje, prekių ženklai gali padidinti lojalumą, paskatinti sugrįžti bei įsigyti prekes arba paslaugas dar kartą. Taip pat jūsų dėmesys pirkėjams gali pritraukti naujus klientus ir padėti išsiskirti iš tiesioginių konkurentų gausos. Galiausiai, tai gali padėti padidinti klientų pasitenkinimą, kuris prekės ženklui atneš ne tik daugiau konversijų, bet ir daug kitų naudų. Išsamiau apie klientų pasitenkinimą bei jo išmatavimo būdus galite skaityti čia .

Būdų, kaip apsipirkimo ar apsilankymo jūsų internetinėje svetainėje patirtis gali būti unikali ir asmeniška, yra įvairių. Nuo asmeninių el. laiškų su apsipirkimo patirtimi susijusiais pasiūlymais (pvz. nuolaidos jau įsigytoms prekėms, priminimai apie apleistą krepšelį) iki dėmesį patrauksiančių įrašų socialiniuose tinkluose bei aktualių Google Ads. Ekspertai kviečia investuoti į priartėjamą prie kliento ir ieškoti naujų būdų lūkesčių patenkinimui.

 

Dėmesys tvarumui

Tvarumas yra filosofija, kuri kiekvienam verslui turėtų itin rūpėti. Ir nors pagrindinis tvaresnio verslo vystymo aspektas turėtų būti nauda planetai, neišvengiamai į tai atlieps ir jūsų klientai. Pastaruoju metu vartotojai ieško prekių ženklų, kurie atitiktų jų vertybes. Jie nori pirkti iš įmonių, kurios gali įrodyti, kaip mažina anglies dvideginio (CO₂) išmetimą, atsisako vienkartinių taršių pakuočių bei ieško kitų būdų sumažinti savo žalingą pėdsaką planetoje. Pvz. Statista 2021 m. birželį publikuotas tyrimas atskleidžia, jog net 63 % apklaustų britų yra pasiryžę mokėti daugiau už pristatymą, jeigu pasirinktas būdas bus tvaresnis.

Tvaresnis verslas tikrai nėra neįmanoma misija. Daugelis prekių ženklų atsisako plastiko – pakavimui renkasi gamtai draugiškesnes medžiagas. Taip pat daugiau dėmesio skiriama vartotojų informavimui – pastebima, jog etiketėse dažniau pateikiama informacija apie medžiagos apdirbimo būdus ir produkto kilmę. Galiausiai, ekspertai pastebi, jog įmonės pradėjo aktyviau dalytis informacija apie savo anglies pėdsakus su vartotojais. Pavyzdžiui, Mastercard 2021 m. pavasarį pristatė naują bankams skirtą anglies dvideginio pėdsako skaičiuoklę.

 

Papildyta realybė (ang. augmented reality)

Papildytoji realybė (AR) el. prekyboje naudojama įvairiais būdais, tačiau pagrindinis tikslas – padėti klientams išbandyti produktus arba patirtis prieš perkant. Kai kurie AR el. prekybos pavyzdžiai apima virtualų akinių rėmelių pasimatavimą, baldo pastatymą kambaryje, kad pamatytumėte, kaip jis atrodys ir kiek erdvės užims, ir įvairių makiažo priemonių taikymą, kad įvertintumėte, kurios jų atitinka jūsų odos atspalvį. Lengviausias pavyzdys įsivaizduoti AR veikimą – tiesiog išbandykite Snapchat arba Instagram asmenukės filtrą.

Tobulėjant AR technologijoms ir augant internetinių apsipirkimų skaičiui,  ekspertų manymu, AR taikymas prekybos sektoriuje tik augs. 2021 m. liepos viduryje Snapchat motininė įmonė įsigijo Vertebrae, gaminančią prekių ženklų produktų 3D vaizdinius. Ši investicija rodo susidomėjimą AR vystymu prekybos erdvėje. Kiti aktyvūs socialiniai tinklai, kaip Facebook ir Pinterest, jau investavo į savo papildytos realybės technologijas, kad patobulintų soc. tinkluose apsiperkančių vartotojų patirtį.

 

Tiesiogiai vartotojui (ang. direct to consumerDTC)

Prieš žvelgdami į ateitį, grįžkime 11 metų atgal. 2011 m. sporto bei laisvalaikio prekių gamintojas Nike paskelbė, jog dabar daugiau dėmesio skirs tiesioginei prekybai – jų produktai vis rečiau rodysis įvairių mažmeninės prekybos tinklų (ang. retailers)  parduotuvėse, o dažniau bus siūloma klientams produktus įsigyti tiesiai iš Nike. Tuomet DTC pardavimai sudarė vos 16 %, o 2020 m. pabaigoje Nike jau skaičiavo 35 % ir žadama, kad skaičius tik augs.

Ekspertai kalba, jog atvejų, kai žinomi prekių ženklai apleis mažmeninės prekybos vietas ir kelsis į virtualias erdves tam, kad būtų arčiau klientų, skaičius tik didės. Atsisakant prekių perpardavimo, visi atsiliepimai apie kokybę ir klientų pasitenkinimą pateikiami tiesiai gamintojui, ir tokie veiksniai, kaip nepatikęs klientų aptarnavimas arba išskirtinio dėmesio prekės ženklui trūkumas, gali būti lengviau išsprendžiami.

 

Socialiniai tinklai kaip apsipirkimo erdvė

Kaip pastebi el. prekybos specialistai, vis daugiau žmonių naujų prekės ženklų ieško ne paieškos sistemose, o socialiniuose tinkluose. Sėkmingi verslai į šią naują tendenciją reaguoja adaptuodamiesi – suteikdami galimybę apsipirkti nepalikus aplankytos platformos. Prognozuojama, jog 2025 m. socialinės komercijos pardavimai sieks 79,6 mlrd. JAV dolerių. Jei prognozės išsipildys, tikėtina, kad soc. platformos kaip prekybos įrankis aplenks tradicines fizines parduotuves.

Šiandien galimybę apsipirkti nepalikus socialinės medijos kanalo siūlo visi populiariausi tinklai – Facebook, Twitter, Google, Instagram, Pinterest, TikTok, Tumblr. Daugiau apie šią funkciją ir jos plėtrą galite skaityti ankstesniame tinklaraščio įraše.

Tam, kad socialinė komercija neštų naudą, svarbiausia turėti išvystytą pasirinkto socialinio tinklo profilį. Ekspertai pažymi, jog socialinių tinklų 2022 m. pamiršti tikrai negalima – apsvarstykite galimybę bendrinti naudotojų sukurtą turinį (ang. costumer generated content), kad įtrauktumėte stebėtojus, bendradarbiaukite su nuomonės formuotojais, kad padidintumėte savo pasiekiamumą. Būkite inovatyvūs ir drąsūs – ieškokite kelio į sekėjų širdis.

 

Kriptografinės valiutos

Nors kriptovaliutos visada buvo pateikiamos kaip alternatyva bankams ir įprastoms valstybių valiutoms (dekretiniams pinigams), jų plėtrą ir įsitvirtinimą sulėtino nepastovumas. Bet ekspertai viltingi – jau greitai viskas pasikeis. Per pastaruosius kelerius metus populiariausios kriptovaliutų svetainės ir prekybos platformos pastebėjo didžiulius lankytojų srauto šuolius, o trys didžiausios svetainės – coinmarketcap.com, binance.com ir coinbase.com – sulaukė daugiau nei tris kartus daugiau lankytojų (lyginant 2020 m. ir 2021 m.).

Decentralizuotų valiutų augimas jau daro poveikį visų rūšių rinkoms. Net kai kurie dideli bankai ir mokėjimo platformos, tokios kaip PayPal ir Visa, įtraukė kriptografines valiutas į legitimius atsiskaitymo būdus.  Ekspertai patikina, jog visiems į elektroninę prekybą besiorientuojantiems verslams yra būtina susipažinti su blockchain (liet. decentralizuota vieša transakcijų saugojimo sistema – VŽ.lt apibrėžimas) ir kriptovaliutų technologijomis, kadangi jos niekur nedings, o populiarumas – tik augs.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti