TikTok rinkodara: kaip kokybiškas turinys gali atnešti tūkstančius sekėjų

2021/04/13

Atsiradus it iš niekur, TikTok šiandien įvardijama kaip visų laikų sparčiausiai auganti socialinių tinklų platforma. Ją savo išmaniuosiuose įrenginiuose turi daugiau nei 2 mlrd. vartotojų, iš kurių, 2021 m. DataReportal duomenimis, 689 mln. programėle naudojasi reguliariai. Vartotojų įsitraukimu ir skaičiumi TikTok užima septintą vietą ir lenkia daug ilgiau veikiančias Pinterest, Twitter, Snapchat, Reddit.

Viskas prasidėjo nuo musical.ly¸ kuris dar 2014 m. pakvietė pirmuosius vartotojus kurti trumpus vaizdo įrašus, kaip garso takelį naudojant mėgstamas dainas ar ištraukas iš filmų. 2016 m. Kinijos technologijų bendrovė Bytedance sukūrė kinišką programėlės analogą Douyin, o vėliau plačiajai auditorijai pristatė ir tarptautinę versiją – taip 2017 m. pasaulis pirmą kartą išgirdo apie TikTok. Neilgai trukus Bytedance nusprendė investuoti į plėtrą ir įsigyti musical.ly – taip į dar tik augančią naujojo TikTok bendruomenę pritraukdama didžiąją dalį vartotojų ir įkomponuodama jiems patrauklias funkcijas.
 

TikTok – svarbiausi faktai

Koks tai turinys? TikTok kūrėjai platformos turinį pristato kaip trumpus mobiliaisiais įrenginiais sukurtus vaizdo įrašus. Paprastai vaizdo įrašas platformoje gali būti iki 15 sekundžių ilgio, tačiau vartotojai turi galimybę sujungti kelis skirtingus klipus, sukurdami 1 minutės vaizdo įrašą. Taip pat platforma turi galimybę daryti tiesiogines transliacijas. Galiausiai, vartotojai gali rinktis iš aibės filtrų, skirtų vaizdo įrašo kokybei ar reprezentatyvumui pagerinti.

Kaip tai veikia? Platformą sudaro dvi dalys – For you page (trumpiau FYP) ir sekamų/ žiūrimų paskyrų naujienų srautas. Pastarajame vartotojai gali pamatyti sekamų paskyrų naujausius vaizdo įrašus. FYP yra pakankamai unikali platformos dalis – turinys joje yra koreguojamas pagal žiūrimus vaizdo įrašus bei tai, kas populiaru tarp kitų vartotojų. Didelis privalumas – nebūtina sekti paskyrų tam, kad būtum patenkintas matomu turiniu.

Kas naudojasi? Šiuo metu platforma galima naudoti net 154 šalyse. Nors didžiausią vartotojų skaičių pritraukia Azijos šalys, Europa taip pat įrodė mėgstanti TikTok turinį – 2020 m. rugsėjį programėlė pasiekė 100 mln. aktyvių vartotojų šiame žemyne. Stebint vartotojų amžių, Statista skelbia, jog 2020 m. birželio duomenis, platforma JAV buvo populiariausia tarp 10-19 m. vartotojų (32,5 % visų vartotojų), tačiau neatsilieka ir vyresni  – TikTok auditoriją JAV sudaro 29,5 % 20-29 m. asmenų bei 16,4 % 30-39 m. vartotojų.
 

Kaip išnaudoti platformą rinkodarai?

Kaip ir daugelį socialinių tinklų, TikTok platformą galima sėkmingai naudoti savo prekės ženklo žinomumo didinimui. Jeigu galvojate apie paskyros kūrimą, pirmiausia turite įvertinti du dalykus – ar jūsų turinys yra tinkamas šiam kanalui ir ar jame gebėsite atrasti savo tikslinę auditoriją. Jeigu kyla daugiau klausimų apie tinkamą socialinio tinklo pasirinkimą, daugiau informacijos rasite šiame (https://www.siuskpigiau.lt/blogas/socialinis-tinklas-jusu-verslui-svarbiausi-pasirinkimo-aspektai) tinklaraščio įraše.

Nusprendę, jog TikTok – tikslingas žingsnis jūsų rinkodaros strategijoje, išnaudokite platformos galimybes efektyviausiai. El. komercijos specialistai išskiria tris turinio grupes pasitarnaujančias šios platformos rinkodaroje.

Vartotojų turinys (user generated content arba UGC). Kaip pastebi Medium.com, TikTok yra viena geriausių platformų vartotojų sukurtu turiniu paremtai marketingo strategijai. Kadangi akcentuojama, jog turinį TikTok gali kurti kiekvienas, jūsų prekės ženklo sekėjai arba klientai lengvai gali tapti jūsų kuriamo turinio dalimi. Pavyzdžiui, pasiūlykite klientams savo reakcijas įsigijus prekes ar paslaugas įrašyti ir pasidalinti jomis savo paskyrose. Anot rinkodaros specialistų, taip sukuriama win-win (lt. abipusės pergalės) situacija – gavę leidimą, jūs pasidalinate vartotojo turiniu, o šis gauna galimybę sulaukti sekėjų iš jūsų auditorijos.

Grotažymių iššūkiai (ang. hashtag challenge). Vienas iš būdų, kaip paskatinti UGC atsiradimą – sukurti lengvai įvykdomą, linksmą iššūkį bei paraginti turiniu dalintis su konkrečia, atpažįstama grotažyme. Vienas sėkmingiausių pavyzdžių – grožio industrijos milžinės e.l.f. cosmetics sukurtas #eyeslipsface iššūkis, kuriame pagal įrašui sukurtą dainą programėlės naudotojai turėjo parodyti akis, lūpas ir veidą. Taip buvo sukurta per 3 mln. vaizdo įrašų, kurie buvo peržiūrėti 4 mlrd. kartų, prie iššūkio organiškai prisijungė įvairios garsios asmenybės, o reklaminė kampanija Adweek buvo įvertinta kaip geriausia visų laikų TikTok marketingo kampanija.

Tradicinė nuomonės formuotojų rinkodara. Žinoma, svarbu nepamiršti ir kito efektyvaus socialinių tinklų rinkodaros metodo ir kuriant turinį bendradarbiauti su populiariais TikTok platformos veidais. Dalį prekės ženklo viešinimo biudžeto paskyrę žinomam nuomonės formuotojui ir sukūrę bendrą turinį, turėsite galimybę prekes ir paslaugas pristatyti naujai auditorijai. Prie šio rinkodaros būdo populiarinimo prisideda ir pati programėlė – vartotojai (prekės ženklai ir nuomonės formuotojai) yra kviečiami naudotis Creator Marketplace funkcija, kuri padeda verslams atrasti patrauklius reklaminiu veidus.

Tiesa, paskyros aktyvinimui ir glaudesnio ryšio su potencialiais klientais sukūrimui, rinkodaros specialistai siūlo paskyros turinį papildyti ir organiška medžiaga – jūsų prekės ženklo veiklų užkulisiais, profesionalių vaizdo įrašų nepavykusiais kadrais arba pasiūlyti savo darbuotojams sudalyvauti kokiame nors populiariame iššūkyje. Puikus pavyzdys – griausmingas Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro atėjimas į TikTok platformą šių metų pradžioje. #seashanty iššūkyje sudalyvavę solistai sulaukė tūkstančių sekėjų bei peržiūrų (per du mėnesius vaizdo įrašą vartotojai peržiūrėjo jau daugiau nei 6 mln. kartų).
 

Gerieji pavyzdžiai

Be jau paminėto e.l.f. cosmetics pavyzdžio, pristatome dar kelias paskyras, iš kurių galite pasisemti sėkmingos TikTok rinkodaros idėjų.

Bumble. Glaudžiai bendradarbiaudama su TikTok, pažinčių programėlė Bumble sukūrė visiškai naują, aktyvų kanalą – tam buvo kuriamos tiesioginio atsako reklamos (tai tokios reklamos, kuriose kviečiama atlikti kokį nors konkretų veiksmą, šiuo atveju – susikurti Bumble paskyrą). Šis prekės ženklas taip pat bendradarbiavo su žymiais kūrėjais, tokiais kaip David Dobrik ir Brittany Broski, kurių turinys lengvai patekdavo į FYP puslapius.

Chipotle. Per 2 metus šio JAV populiaraus meksikietiško maisto restorano TikTok paskyra surinko 1,5 mln. sekėjų, o vaizdo įrašai vidutiniškai sulaukia apie 500 tūkst. peržiūrų. Kanalo sekėjai ne tik aktyviai peržiūri turinį, bet ir sėkmingai įsitraukia į jo kūrimą – siekiant pareklamuoti nemokamą gvakamolę prie patiekalų, TikTok vartotojus restoranas pakvietė sušokti šokį su avokadais, o vaizdo įrašus pažymėti #GuacDance grotažyme.

Converse. Aktyviai grotažymes rinkodarai naudoja ir populiarus avalynės gamintojas Converse. Įmonė dažnai prašo savo sekėjų dalyvauti įvairiuose iššūkiuose – taip kuriamas konkrečias reklamines kampanijas papildantis UGC. Pavyzdžiui, vienoje iš savo rinkodaros kampanijų Converse paprašė savo vartotojų personalizuoti sportbačius ir kūriniais pasidalinti panaudojant grotažymę #ConverseAllStar. Atrinkus kūrybiškiausius vaizdo įrašus, vien ši kampanija paskyrai atnešė 54 mln. peržiūrų.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti