Ką nutyli specialistai: būdai, kaip verslui sėkmingiau įgalinti Instagram

2020/02/10

Galite turėti puikiai funkcionuojančią el. parduotuvę, tačiau veikdami tik joje neišnaudojate visų galimybių. Plėstis į naujus laukus – būtina, o geriausia pradėti nuo socialinių tinklų. Juose lengva surasti savo tikslinę auditoriją ir jai pristatyti savo produktus. O kodėl nepradėti nuo Instagram – soc. platformos, kuria kasdien aktyviai naudojasi pusė milijardo planetos gyventojų?

Ankstesniame blogo įraše aptarėme pagrindinius Instagram ir  e-komercijos sujungimo aspektus, tačiau dabar laikas aptarti tuos, kurie leis dar efektyviau išnaudoti vizualiąją platformą savo verslo plėtrai.

Reguliariai darykite tiesiogines transliacijas ir istorijas

Remiantis keliais skirtingais tyrimais, tiesioginės transliacijos socialiniuose tinkluose sulaukia vis didesnio populiarumo. Statista skelbia, jog tiesiogiai kuriamas turinys yra populiarus tarp įvairaus amžiaus interneto vartotojų, o net 63 proc. žmonių 18-34 m. amžiaus grupėje tokį turinį žiūri kasdien.

Tiesioginis transliavimas (ang. live streaming) yra puikus įrankis, kuriuo galite pasinaudoti, norėdami pasiekti savo sekėjus realiu laiku. Tai suteikia jums galimybę sukurti dar tvirtesnį ryšį su sekėjais ir klientais, kadangi tiesiogiai galite atsakyti į jiems iškilusius klausimus bei parodyti žmones, kurie slepiasi už prekės ženklo.

Jeigu niekada nedarėte transliacijų, keli dalykai, kuriuos galite transliuoti:

• Akimirkos iš prekės ženklui svarbių renginių (pvz. naujo produkto pristatymas);

• Interviu su žinomais žmonėmis, kurie jau naudojosi jūsų siūlomomis prekėmis;

• Naujų produktų išpakavimas (ang. unboxing);

• Naujų produktų ar artėjančių renginių išankstinis pristatymas.

Vis dėlto, jei neturite galimybės transliuoti tiesiogiai – visas išvardintas idėjas galite įgyvendinti kurdami istorijas (ang. Instagram stories). Tai momentiniai, vos 24 val. matomi įrašai, kuriuos peržiūri didelis proc. sekėjų ir kurie neturi atitikti jūsų keliamų įrašų estetikos.

Influenceriai – jūsų draugai

Socialinių tinklų asų arba nuomonės formuotojų, jau subūrusių savo sekėjų ratą naudojimas reklamai – itin efektyvi prekės ženklo populiarinimo priemonė. Tinklaraščio Quick Spout duomenimis, net 94 proc. rinkodaros specialistų, dirbančių įvairiose įmonėse JAV teigia, jog bendradarbiavimas su influenceriais pagerino pardavimus.

Taip yra dėl to, jog žmonės yra linkę pasitikėti sekamais žmonėmis. Quick Spout teigimu, net 84 proc. sekėjų bus linkę išbandyti produktą, jeigu jį reklamuos jam žinomas asmuo.

Žinoma, yra ir kitų soc. tinklų, kuriuose jums galėtų pasitarnauti influenceriai, tačiau Instagram šiame bendradarbiavimo tinkle atlieka labai svarbų vaidmenį. Tinklaraščio Big Commerce atlikto tyrimo duomenimis, net 89 proc. reklamos užsakovų renkasi Instagram kaip veiksmingiausią soc. platformą. Tiesa, tokie gigantai kaip YouTube ar Facebook taip pat nepraranda populiarumo ir atitinkamai rikiuojasi antroje (70 proc.) ir trečioje (45 proc.) vietose, tačiau Instagram lengvai kuriamas turinys leidžia greitai ir tiksliai generuoti reikiamas žinutes ir pasiekti norimus žmones.

Aspektas, į kurį taip pat svarbu atkreipti dėmesį – jūsų pasirinkto influencerio sukurtas turinys ir sekėjai. Kadangi mikro nuomonės formuotojų (nuo 2000 sekėjų) yra tikrai daug, lengvai galite pasirinkti žmogų, kurio kuriamas turinys (ir jį stebintys sekėjai) tiks jūsų reklamuojamam produktui. Juk makiažo priemonių reklama neturės jokios įtakos vaikino, kurio profilyje vien automobilių nuotraukos, sekėjams.

Vartotojų kuriamas turinys

Vartotojų kuriamas turinys (ang. User generated content (UGS)) – itin naudinga priemonė, kuria naudojasi tūkstančiai įvairiausių prekių ženklų. Naudodami tai, ką į Instagram įkelia jūsų klientai, parodote papildomą dėmesį jums ištikimiems žmonėms ir leidžiate jiems prisidėti prie jūsų istorijos kūrimo. Taip pat tai parodo, jog jūs domitės, ką apie jus galvoja jūsų klientai.

Skatinti UGS kūrimą galite ragindami žmones dalintis įrašais su jūsų prekės ženklui aktualia grotažyme ir už tai pasiūlyti naudų (pvz. nuolaidos kodų ar dovanų kelioms turinį įkėlusioms paskyroms). Svarbu pažymėti, jog toks reklamos būdas leis jums pasiekti dar naujų žmonių (įrašus matys žinutę įkėlusios paskyros sekėjai) ir tai jums atsieis minimalius kaštus. Taip pat labiausiai patikusiais įrašais galėsite pasidalinti savo paskyroje – taip ir jūsų istorijos arba laiko juosta (ang. timeline) pasipildys naujais kadrais.

Visgi, skelbiant nuotraukas svarbu atkreipti dėmesį į autorių teises. Nors jūsų sekėjų paskyros gali būti viešos, privalote atsiklausti nuotraukos autoriaus, ar galite pasidalinti  nuotrauka savo profilyje. Pavyzdžiui, galite sukurti unikalią grotažymę, kurią prie savo įrašo parašę asmenys sutinka, jog nuotrauka būtų panaudota jūsų socialiniuose tinkluose.

Swipe up funkcija

Ši funkcija tikrai palengvina susidomėjusių žmonių nukreipimą į reikiamą produktą. Pavyzdžiui, savo istorijose pasidalinate konkrečia preke ir norite, kad būtent tą prekę internetinėje parduotuvėje aplankytų įrašą pamatę žmonės. Anksčiau reikėdavo raginti juos apsilankyti jūsų profilyje ir susirasti prekę, o tai itin nepatogu – profilyje galima skelbti tik vieną internetinį adresą, be to jūsų vartotojus tai apkrauna papildomais žingsniais.

Swipe up funkcija leidžia jums kiekvienam istorijų įrašui priskirti unikalias nuorodas. Viskas, ką reikia padaryti klientui – braukti per ekraną iš apačios į viršų ir atsidarantis naujas langas nukreips žmogų į jūsų norimą puslapį.

Funkcija galima naudotis, kai profilis surenka 10 tūkst. sekėjų.

Bendraukite su klientais

Ambassador tinklaraščio duomenimis, vos 19 proc. žmonių rekomenduos prekės ženklą artimiesiems, jeigu jį tenkins prekės, tačiau nedžiugins klientų aptarnavimo patirtis. Atsakius į užklausas ir parodžius dėmesį savo klientams, rekomendavimo tikimybės procentas šokteli net iki 71 proc.

Subūrus didelį kiekį sekėjų, gali būti sunku pastebėti kiekvieną komentarą ar privačiai jums atsiųstą žinutę. Tačiau tai padaryti – itin svarbu. Kiekvienas atsakymas tiesiogiai klientui prideda asmeniškumo ir žmogiškumo jūsų prekės ženklui, o tai klientai ypač vertina.

Reaguoti ypatingai reikėtų tokiais atvejais, jeigu komentaruose sekėjai arba susidomėję soc. tinklo vartotojai užduoda klausimus arba reiškia nepasitenkinimą. Rekomenduojama atsakyti į tokius klausimus bei skundus kiek įmanoma operatyviau – parodykite, kad jums rūpi.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti