Produkto aprašymas – ką paminėti, kad atkreiptumėte pirkėjo dėmesį?

2021/11/11

Nesvarbu, kokio dydžio elektroninę parduotuvę valdote, dėmesį svarbu skirti net ir menkiausioms svetainės detalėms. Taip, reikia gero asortimento, pasitikėjimą keliančios ir funkcionalios svetainės, į kiekvieną klausimą operatyviai atsakančių klientų aptarnavimo specialistų. Tačiau ar žinote, jog Nielsen Norman Group duomenimis, net penktadalio konversijų taip ir nesulaukiate vien dėl to, jog jūsų prekių bei paslaugų aprašymai stokoja informatyvumo?

Galima pateikti ir daugiau statistikos, pagrindžiančios aprašymų naudą. Salsify skelbia, jog net 87 % klientų tokį turinį (pvz. nuotraukas bei detalius aprašymus) įvardina kaip ypač svarbų apsisprendimo dėl prekės įsigijimo procese. Nors kaina išlieka svarbiausiu faktoriumi renkantis prekę (anot The Good), tačiau pasitaikius atvejams, kai skirtingos parduotuvės siūlo analogiškus produktus vienodomis kainomis, būtent tai, kaip el. parduotuvėje yra pateikiama prekė, anot specialistų, ir lemia, kur norimą daiktą ar paslaugą įsigysime.

Kokios aprašymo funkcijos?

Kai jau išsiaiškinime kokybiško aprašymo naudą, apsibrėžkime, kokias funkcijas šis turėtų atlikti. Žinoma, atrodytų akivaizdu – reikia pristatyti produktą. Tačiau tai – šabloninė idėja, kadangi tinkamas aprašymas, anot rinkodaros specialistų, turėtų padaryti dar daugiau:

Apibrėžti (ang. qualify). Perskaitę aprašymą, potencialūs klientai turi gauti atsakymą į pagrindinį klausimą – ar tai yra būtent tai, ko ieškojau? Kokias kliento problemas ši prekė gali išspręsti, kokios svarbiausios savybės?

Išnirti (ang. surface). Tinkamas aprašymas turėtų būti organiškai pripildytas ir paieškos sistemų optimizavimui (arba SEO, apie kurį daugiau galite paskaityti čia, naudingais raktažodžiais). Tai padėtų jūsų prekei „išnirti“ tarp kitų rezultatų, kai potencialus klientas bandys ieškoti norimo produkto Google ar kitoje paieškos sistemoje.

Įtikinti (ang. persuade). Kai produktas jau rastas, o ir svarbiausia informacija – pateikta, aprašyme turi atsirasti kabliukas, palenksiantis klientą į Jūsų pusę.

Kai gerai pažįsti savo produktą, atrodytų, jog visus šiuos punktus išpildyti lengva. Tačiau lengva nueiti iš pažiūros paprasčiausiu keliu ir aprašymus pateikti šabloniškai – vienas skambus sakinys, keli punktai su svarbiausiomis savybėmis ir vienas sakinys pabaigoje, turėsiantis paveikti klientą kaip svertas produkto įsigijimui – ir su tokia forma bei pasikartojančiomis mintimis keliaujame per visą katalogą. Tačiau nuobodūs ir vienodi aprašymai sulaukia ir atstumiančių reakcijų – ne tik klientus prarasite, bet ir paieškos sistemos už pasikartojantį turinį Jus „nubaus“.

Kokybiškas aprašymas: nuo ko pradėti?

Tad nuo ko visgi pradėti rengti efektyvius produkto aprašymus? Kaip atrasti tą kabliuką? Kokio ilgio tekstas turėtų būti? Toliau įraše pasistengsime atsakyti į šiuos klausimus.

Atpažinkite savo idealų klientą. Siekdami suprasti, kaip parašyti produkto aprašymą, įsijauskite į savo klientų kailį. Kai rašote gaminio aprašymą galvodami apie klientus kaip bendrą visumą, jūsų aprašymai praranda bet kokį asmeniškumą ir galiausiai būna adresuoti niekam. Geriausi aprašymai būna skirti konkrečiai tikslinei auditorijai – kiek tik įmanoma personalizuoti ir asmeniški. Jeigu kartu su prekės ženklu siekiate palaikyti familiarumą, nevenkite net ir kreipinių „Tu“ arba „Tau“ vartojimo.  Jeigu prekės ženklas – šmaikštus, linksmas, pasistenkite įsivaizduoti, koks juokelis paskatintų klientą nusišypsoti? Galiausiai, įsivaizduokite, jog klientą aptarnaujate parduotuvėje, tiesiogiai. Kokį toną palaikytumėte? Ką pasakytumėte? Tokios mintys turėtų suktis Jūsų galvoje kuriant tobulą produkto aprašymą.

Pasirinkite tinkamiausią formatą. Pradėjus kurti idealų aprašymą, svarbu pasirinkti geriausią naudotiną formatą. Retas žmogus skaito kiekvieną žodį, jei nėra susidomėjęs. NNGroup tyrimas parodė, jog vos 16 % ištirtos auditorijos tekstus skaito pažodžiui. Daugumai užtenka tik permesti tekstą akimis ir ieškoti dėmesį atkreipiančių žodžių. Dalis pardavėjų renkasi naudoti punktus (ang. bulletpoints), tačiau, anot ekspertų, jie tinkami tik esminėms savybėms išskirti ir yra atgrasantys, jeigu siekiate būti emocionalūs ir asmeniški. Rekomenduojama rinktis kūrybišką tekstą, o punktus palikti tik parametrams (pvz., jei parduodate kompiuterių detales). Žinoma, galite kombinuoti abu būdus, tačiau nedubliuokite tokios pačios informacijos prie skirtingų produktų. Galiausiai, nebijokite ieškoti kūrybiškų sprendimų – gal produkto pristatymui labiau tiks iliustracija, o gal jį geriausiai apibūdins penki klientų atsiliepimai?

Pabrėžkite privalumus. Jūsų potencialūs pirkėjai nėra suinteresuoti vien savaime suprantamomis produkto ypatybėmis (pvz., kad šampūnas puikiai pašalina nešvarumus). Jie nori žinoti, kaip produkto įsigijimas palengvins jų kasdienybę, tad norėdami sėkmingai parašyti produkto aprašymą, turite pabrėžti kiekvienos funkcijos pranašumus. Didžiausia klaida, kurią galite padaryti – naudoti tuščias frazes, pvz. tiesiog parašyti, kad produktas pasižymi išskirtine kokybe. Perskaitę šią frazę, klientai pagalvos „taip, taip, žinoma“ – juk joks save gerbiantis prekės ženklas nepasakys, kad jo produktas nėra kokybiškas. Jeigu potencialus klientas pastebi tokius klišinius apibūdinimus, įtikinėjimas apie produkto išskirtinumą gali prarasti prasmę, tad net ir išskirdami privalumus, būkite specifiški.

Kurkite istoriją (ang. storytelling). Ar parduodamas produktas turi Jums ypatingą istoriją? Galbūt konceptą sugalvojote keistomis aplinkybėmis, o gal tiesiog bandėte išspręsti savo problemą? Nesvarbu, kas nutiko, bet nevenkite pasidalinti istorijomis – jos įtraukia ir dažnai pavergia skaitytojų širdis. Žinoma, nereikia ilgiausių esė – jau minėjome, jog aprašymas turi būti trumpas ir konkretus, o ilgos istorijos gali nugulti Jūsų verslo pristatyme ar kuriamame tinklaraštyje. Tačiau keli įtraukiantys ir informatyvūs sakiniai, papildantys Jūsų prekės ženklo istoriją, yra geriau nei pilstymas iš tuščio į kiaurą.

Leiskite kalbėti kitiems. Kai el. parduotuvės lankytojai neapsisprendžia, ar produktas jiems reikalingas, jie ieško papildomų priežasčių įsigijimui. Dažniausiai dvejojančius klientus gali palenkti kitų klientų patirtys. Power Reviews tyrimas atskleidžia, jog net 95 % klientų skaito atsiliepimus prieš priimdami sprendimą. Tad sudarykite galimybes pirkėjams pasisakyti ir leiskite kalbėti kitiems. Taip ne tik žinosite, kuo Jūsų produktas žavi auditoriją, bet ir galėsite palenkti dvejojančius į savo pusę. Tiesa, komentarai turi būti autentiški – nekurkite jų patys, nes 4 iš 5 skaitančiųjų, anot Bright Local, atpažins netikrą komentarą (ang. fake review). Daugiau apie tokių komentarų žalą verslui skaitykite čia.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti