GEN Z: kaip savo prekės ženklu sudominti jaunąją kartą?

2022/02/08

Dar visai neseniai Z kartos (ang. generation Z arba GenZ trumpiau) atstovai sėdėjo mokymo įstaigų suoluose, tačiau jau šiandien ši karta įsitvirtina darbuose ir kuria pridėtinę vertę. Su ja ateina ir perkamoji galia – Business Insider duomenimis,  2020 m. ji siekė net 143 mlrd. JAV dolerių. Natūralu, jog kiekvienas verslas nori šią grupę palenkti į savo pusę, tačiau anot el. komercijos specialistų, tai nėra lengva – Z karta prekių ženklams kelia aukštus standartus ir tradiciniai rinkodaros kanalai jiems svetimi.

Z karta, anot sociologų, tai asmenys, gimę nuo 1995 iki maždaug 2010-2012 m. (tiesa, skirtingi šaltiniai dėl pradinių metų nėra vieningi). Ir nors dalis šios kartos vis dar tik siekia išsilavinimo, likusieji jau yra įsisukę į darbo rinką. Ši dinamika ir yra vienas iš iššūkių – net ir kartos rėžiuose egzistuoja pakankama takoskyra, verčianti ieškoti įvairių būdų tam, kad pritrauktumėte pirkėją.

Svarbu suprasti ir tai, kad ši karta augo naudodama išmaniuosius telefonus, tad tradicinės medijos (pvz. spauda, televizija, radijas ir pan.) jiems nėra aktualios. Jie renkasi įvairesnį turinį, kurio dalis sukuriama jų bendraamžių. Norėdami užmegzti įtraukiančius ir konversijas atnešančius ryšius, prekės ženklai privalo suprasti, kokias platformas naudoja jų tikslinė auditorija bei kokio turinio jose ieško.
 

Aiškiai komunikuokite apie verslo tikslus bei vertybes

Prieš bandant pasiekti jaunosios kartos atstovus svarbu įsivardinti aiškią jūsų prekės ženklo misiją ir ideologiją. Anot sociologų, būtent Z karta savo vertybes itin tapatina su prekių ženklų, tad pasirinktas produktas turi atspindėti jų mąstymą. Ekspertai išskiria kelias temas, kurios yra svarbios:

Tvarumas. First Insight atliktas tyrimas rodo, kad 73 % apklaustų Z kartos vartotojų yra pasiryžę mokėti daugiau už tvarius produktus, ir tai aukščiausias procentas lyginant su kitų kartų atstovais. Taip pat net 54 % apklaustųjų įsigytų tvarų produktą, net jeigu jo kaina padidėtų daugiau nei 10 %, lyginant su gamtai mažiau draugiškomis alternatyvomis.

Įvairovė (ang. diversity). Quantilope tyrime atskleidžiamas Z kartos lūkestis versluose matyti daugiau skirtingų rasių, amžiaus, lyčių, stereotipus laužančių žmonių. Pavyzdžiui, 76 % jaunų žmonių teigė, jog įvairovė yra vienas iš aspektų, kurį norėtų matyti reprezentuojamą mėgstamų prekių ženklų (pvz. X kartoje šis procentas siekia 63 %). Šis lūkestis liečia ne tik pačių įmonių darbuotojus, bet ir pasirenkamus reklaminius veidus.

Socialinė atsakomybė. McKingsley  duomenimis, net 70 % apklaustųjų Z kartos respondentų teikia prioritetą verslams, kurie veiklą vykdo etiškai. Tai apima ne tik jau aukščiau paminėtas vertybes, bet ir įvairias iniciatyvas, prie kurių prisijungia verslai, skaidrumą, sąžiningą elgesį su darbuotojais.

Jaunosios kartos atstovai iš prekės ženklo tikisi ir pastovumo. Jeigu vieną dieną girsitės tvariomis iniciatyvomis, o kitą dieną paaiškės, jog gamybos fabrikas teršia aplinką, Z karta greitai nuo Jūsų nusigręš.
 

Vizualusis turinys

Kalbant apie socialinius tinklus, 81 % Z kartos atstovų teigia, kad Instagram ir YouTube yra jų mėgstamiausi socialiniai tinklai. O paklausti, kuriuos kanalus prekės ženklai turėtų naudoti daugiau, 56 % pasirinko Instagram, o 38 % nurodė YouTube. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir kitų panašių kanalų – pastaraisiais metais kartos simpatijų susilaukia ir TikTok. Backlinko.com skelbia, jog JAV net 47,4 % programėlės vartotojų priklauso 10-29 m. amžiaus grupei. 

Ekspertai pažymi, jog ši karta itin mėgsta akiai patrauklų turinį, tad rinkodaros specialistai turėtų apsvarstyti galimybę į savo komunikacijos strategijas įtraukti vaizdines platformas. Turinys turėtų aprėpti tiek estetiškas nuotraukas, tiek nuotaikingus ir trumpus vaizdo įrašus. Jeigu patys tokio turinio kurti negalite, el. komercijos specialistai siūlo kreiptis į kartos taip pat labai mėgstamus nuomonės formuotojus – influencerius.

Kalbant apie vaizdo įrašų naudojimą, rekomenduojama atkreipti dėmesį į jų trukmę. Entrepeneur.com skelbia, jog vidutiniškai Z karta dėmesį geba sutelkti vos 8 sekundėms (lyginant su 12 s. Y kartoje), tad vaizdo įrašas, kuriuo siekiate „užkabinti“ jaunuosius žiūrovus, turėtų būti trumpas ir įsimintinas. Žinoma, susidomėjęs potencialus klientas gali žiūrėti ir gerokai ilgesnius įrašus, tačiau pirmąjį įspūdį sudaryti rekomenduojama trumpomis žinutėmis.
 

Mobiliųjų įrenginių naudojimas

Remiantis IBM atliktos apklausos duomenimis, 75 % Z kartos atstovų kaip dažniausiai naudojamą įrenginį pasirinko išmanųjį telefoną. Tai visiškai neturėtų stebinti, kai atsižvelgiama į tai, kad ši karta užaugo su mobiliaisiais rankose (kai tuo tarpu pvz. Y karta išmaniuosius pradėjo naudoti sulaukę paauglystės ar dar vėliau).

Ši informacija svarbi ne tik komunikaciniu atžvilgiu, bet ir siekiant parduoti savo prekes ar paslaugas. Jeigu norite pritraukti Z kartos atstovo dėmesį, privalote įsitikinti, jog jūsų svetainė visokeriopai funkcionuoja mobiliuosiuose įrenginiuose. Visi mygtukai turi veikti, iššokantys langai privalo būti lengvai uždaromi, o svetainės užkrovimo laikas – optimalus. Google tyrimas pažymi, jog daugiausiai šios kartos atstovų apsipirkimus atlieka būtent mobiliaisiais įrenginiais, tad bet koks techninis trukdis gali atbaidyti produktą įsigyti pasiryžusį jaunuolį.
 

Interaktyvumas

Kai norima patraukti Z kartos dėmesį socialiniuose tinkluose, ekspertai pataria naudoti kūrybiškumo ir interaktyvumo derinį. Kitaip tariant, jaunesni klientai nori ką nors padaryti – bakstelėti (ang. tap), perbraukti (ang. swipe) ar tiesiog spustelėti. Taip įrašas soc. tinkluose jiems tampa įdomesnis, o pradėti galite nuo elementariausio elemento – apklausos. Taip ne tik įrašą papildysite interaktyvumu, bet ir galėsite sužinoti ką nors apie savo klientą. Klausimų įvairovė – Jūsų išradingumo reikalas.

Šį aspektą įgyvendinti padeda ir soc. tinklai – Instagram stories formate yra įvairių interaktyvių mygtukų (kai galima rinktis iš dviejų variantų, klausimai su keliais atsakymo variantais (ang. multiple choice), galimybė pateikti klausimą ir t.t.). Apklausų funkcijas galite rasti ir kituose soc. tinkluose – pvz. Twitter, Facebook, TikTok.
 

Nepamirškite humoro jausmo

Sociologai pastebi, jog Z karta mėgsta absurdo ir tamsųjį (ang. dark) humorą. Kodėl? Manoma, kad tam įtakos turėjo laikotarpis, kuriame šį karta brendo. Juk tai žmonės, gimę prieš pat Rugsėjo 11-ąją (arba po jos) ir žiniasklaidoje matę (arba net ir patys patyrę) ne vieną teroristinio išpuolio atvejį, brendę pasaulinės ekonominės krizės akivaizdoje, o kur dar nuolat šylantis klimatas, politinės suirutės ir jau trečius metus pradedanti skaičiuoti pandemija. Natūralu, kad su įtampa bandoma kovoti humoru.

Prekių ženklams kylantis iššūkis – neatsilikti nuo interneto tempo. Bandydami paskelbti kelių mėnesių senumo memą, rizikuojate atrodyti nutolę nuo savo auditorijos. Taip pat svarbu suprasti, jog ne visiems verslams tinka būti komikais – jeigu įprastai komunikuojate rimtas žinutes, bandymas juokauti gali atrodyti neautentiškai.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti