Personalizavimas – raktas į kliento širdį

2019/04/19

Internetinių parduotuvių skaičiui augant ne dienomis, o valandomis, vartotojui vis sunkiau atrasti vieną platformą ir prie jos prisirišti. Tačiau kai kurios parduotuvės praauga savo konkurentus ir klesti. Viena to priežasčių – sėkmingai taikoma personalizacija.

E-komercijos personalizacija – surinktų duomenų apie vartotojus panaudojimas tam, kad sukuriamas platformos turinys būtų aktualus ir pritaikytas individualiai kiekvienam vartotojui. Pavyzdžiui, prekes savo parduotuvėje pirkėjui rekomenduojate ne atsitiktinai , o pagal jo prekių paieškos istoriją.

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog platformą pritaikyti kiekvienam pirkėjui – sudėtinga. Šiandienos interneto vartotojas yra ypač susirūpinęs savo duomenų apsauga ir nėra linkęs dalintis asmenine informacija. Tačiau statistika rodo, jog nemaža interneto auditorijos dalis noriai pasidalins asmens duomenimis, jei tai palengvins apsipirkimo patirtį. Pagal kompanijos SalesForce 2016 m. atliktą tyrimą, 57 % pirkėjų internete yra pasiryžę atskleisti duomenis, jei tai suteiks naudos jų apsipirkimui.

Kokia personalizacijos nauda?

Yra kelios naudos, kurias atneša sėkmingas turinio pritaikymas kiekvienam unikaliam lankytojui. Visų pirma – klientui pateikiama prasminga informacija. Remiantis Janrain duomenimis, net 74 % apklaustųjų buvo nepatenkinti jiems rodomu neaktualiu turiniu. Suteikdamas savo duomenis, vartotojas tikisi, jog į juos bus atsižvelgta ir informacija platformoje bus naudinga bei atitiks lankytojo norus. Kuo labiau turinys sudomins, tuo didesnė tikimybė, jog į platformą potencialus pirkėjas sugrįš dar kartą.

Dar viena priežastis, kodėl reikėtų personalizuoti turinį – galimybė padidinti konversijų skaičių. Kuo daugiau laiko jūsų svetainėje praleis vartotojas, tuo didesnė tikimybė, jog jis susigundys įsigyti ir jūsų siūlomą prekę. 70 % pirkėjų teigia, jog radus tą patį ar panašų produktą keliose internetinėse parduotuvėse, pardavėjo internetinė svetainė yra svarbiausia platformos pasirinkimo priežastis, o tai reiškia, kad tikslingai pritaikius savo e. parduotuvę lankytojams, galite padidinti ir pardavimus.

Nors versle būtina pritraukti naujus klientus, senųjų išlaikymas taip pat yra nepaprastai svarbus. Remiantis Harvard Business Review duomenimis, 5 % padidintas išsaugotų klientų skaičius jums gali atnešti 95% daugiau pelno.

Atsižvelkite į vartotojų patirtis ir aplinkybes

Išsiaiškinus, kodėl taikyti personalizaciją yra naudinga, galima apžvelgti būdus, pagal kuriuos galite segmentuoti turinį. Ar lankytojai yra nauji, ar sugrįžtantys, koks yra įrenginys, kuriuo jie naudojasi, ko jie pirmiausia ieško jūsų svetainėje – visa tai gali daryti įtaką tam, ką jūs savo platformoje jiems parodysite.

Jei vartotojas yra sugrįžtantis, galite optimizuoti jo paieškos rezultatus, grindžiant juos ankstesne patirtimi – siūlykite jiems produktus, prekių ženklus, kurie yra panašūs į lankytojo jau pamėgtas ir įsigytas prekes.

Rekomenduodami prekes, atkreipkite dėmesį ir į prekių derinimo galimybę. Jeigu prekiaujate iškyloms skirtomis prekėmis ir jūsų klientas ką tik į savo pirkinių krepšelį įsidėjo palapinę, kodėl jam nepasiūlius miegmaišio ar patogios kuprinės?

Savo dėmesingumą pirkėjui parodysite suteikdami išskirtinai jam pritaikytus pasiūlymus ar nuolaidas. Rekomenduojama suteikti unikalius nuolaidų kodus kitiems apsipirkimams, taip pat esant galimybei nemokamai pasiūlyti panašių produktų pavyzdžių.

Žinoma, daug sunkiau personalizuoti savo platformą, kai į ją užsuka naujas klientas, tačiau būdų tikrai yra. Vienas tokių – atsižvelkite į datą. Galbūt artėja kokia nors svarbi šventė ar naujas metų laikas? Savo tituliniame el. parduotuvės puslapyje atkreipdami į tai dėmesį, potencialiems pirkėjams parodysite, kad jūs nujaučiate, ko lankytojas gali ieškoti.

Vartotojui portale patvirtinus savo vietovę, jums atsiveria vienas svarbus personalizacijos aspektas. Panaudokite tai, jog žinote, kur šiuo metu yra jūsų klientas – siūlydami prekių pristatymą, iškart apskaičiuokite apytikslius kaštus, esant poreikiui – pakeiskite el. parduotuvėje rodomas kainas į vietinę kliento valiutą.

Personalizavimas už el. parduotuvės ribų

Už pačios el. parduotuvės pritaikymą vartotojui, ne mažiau svarbu yra ir tai, kaip klientui apie save priminsite už jos ribų. Jeigu puslapio lankytojas su jumis pasidalino elektroninio pašto adresu, turite galimybę su juo atnaujinti ryšį. Bendrovės Aberdeen tyrimas parodė, jog personalizuoti elektroniniai laiškai padidina el. parduotuvės aplankymų skaičių 14 %, o konversijų – 10 %.

Yra kelių rūšių laiškai, kuriais rekomenduojama vartotojams priminti apie platformos egzistavimą.

1. Pirmasis apsilankymas / apsipirkimas. Svarbu pasisveikinti su savo naujais lankytojais, vos tik jie jums suteikia savo el. pašto adresą. Tokie laiškai – jaukus ir savalaikis būdas pristatyti save iš geriausios pusės, kadangi taip galite patraukti potencialų klientą savo pusėn. Jeigu el. pašto adresą klientas jums pateikia pirmojo apsipirkimo metu, kartu su informacija apie jo įsigytas prekes, galite pateikti ir išskirtinį pasiūlymą kitam apsilankymui.

2. Apleistas krepšelis / „seniai nesimatėme“. Apmaudu, jei vartotojas pradėjo apsipirkimą jūsų el. parduotuvėje, sudėjo prekes į krepšelį, tačiau jo neapmokėjo. Turėdami potencialaus pirkėjo el. pašto adresą, galite jam priminti apie jau sudarytą krepšelį – kartais klientai gali ir neprisiminti, ką planavo įsigyti iš jūsų platformos. Kliento neapmokėto krepšelio išsaugojimas gerokai padidina tikimybę, jog klientas, sugrįžęs į e. parduotuvę, prekes galiausiai įsigis. Kitus ilgai platformoje nesilankiusius klientus galite pakviesti sugrįžti  išsiųsdami laiškus su naujų prekių pasiūlymais arba primindami, ko pirkėjai ieškojo jūsų parduotuvėje.

3. Proginiai laiškai. Klientus maloniai nustebinsite ir pasidžiaugdami įvairiomis progomis. Žinoma, specialius pasiūlymus ir nuolaidas galite siųsti įvairiausiomis progomis (Šv. Velykos, Šv. Kalėdos, vasaros pradžia ir t. t.), tačiau jeigu turite kliento gimimo datą – nepraleiskite progos pasveikinti jo su gimtadieniu. Nepamirškite, kad jūsų sveikinimo laiškas turi pasiūlyti kokią nors papildomą vertę (unikalų pasiūlymą, nuolaidų kodą ir kt.) – kitu atveju, jūsų laišką klientas gali palaikyti tiesiog brukalu.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti