Verslas pandemijos metu – kaip reaguoja prekybos milžinai Amazon ir eBay?

2020/04/09

2020 m. kovo 11 dieną Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) COVID-19 viruso protrūkį paskelbė pandemija, padariusia didžiulį poveikį žmonių gyvenimui, šeimoms, bendruomenėms. Socialinės distancijos svarba buvo akcentuojama nuo pirmųjų susirgimo atvejų, šalys viena po kitos skelbė uždarančios sienas ir įvedančios karantinus, o tai reiškė visų mūsų įpročių pokyčius – teko atsisveikinti su ne maisto prekybos centrais, apsilankymais maitinimo įstaigose ir pramogų erdvėse.

Taip verslas maksimaliai persikėlė į internetinę erdvę – pirkėjai, negalėdami patekti į norimas parduotuves arba bijodami į jas vykti, norimas prekes įsigyja internete. Ir nors didžioji dalis apkrovos tenka šalies viduje veikiančioms el. parduotuvėms, nenuostabu, jog didesnių lankytojų srautų sulaukia ir tokios prekybvietės kaip eBay ir Amazon.

Tačiau šias platformas paveikė ne tik išaugęs lankytojų srautas. Dėl uždarytų valstybių sienų ir padidėjusių kurjerių paslaugas teikiančių įmonių apkrovos, siuntos pradėjo vėluoti. Atradę nišą desperatiškame pirkėjų elgesyje, prekeiviai pradėjo gerokai didesnėmis nei įprastai kainomis pardavinėti padidėjusios paklausos prekes (rankų dezinfektantus, apsaugines veido kaukes ir respiratorius, pirštines ir t. t. ). Taigi, abi platformos įvedė laikinus taisyklių pakeitimus, su kuriais ir kviečiame susipažinti šiame tinklaraščio įraše.

Amazon: perspėjimai apie vėlavimus ir naujos funkcijos

Nesvarbu, kurio domeno Amazon platformoje apsilankytum, pačiame viršuje pasitinka ryški juosta, kurią paspaudęs lankytojas yra nukreipiamas į svarbiausią informaciją apie COVID-19 poveikį apsipirkimams.

Pirmiausia, potencialius pirkėjus pasiekia perspėjimas apie tai, kad siuntos gali vėluoti. Taip pat Amazon pažymi, jog įvairioms kategorijoms priklausantys produktai gali būti nebegabenami į bet kurią pasaulio valstybę. Apie tai kiekvienas pirkėjas yra informuojamas dar prieš įsidėdamas prekę į krepšelį ir bandymo atsiskaityti (ang. checkout) metu. Platformoje taip pat pažymima, jog daliai produktų (pvz. būtinieji namų apyvokos daiktai, medicininiai reikmenys ir kt. aukštos paklausos prekės) yra teikiama pristatymo pirmenybė, tad užsakymai su minėtomis prekėmis yra įvykdomi greičiau.

Poveikį patyrė ir Fullfilment by Amazon (FBA) centrai. Jų vartotojai yra įspėjami, jog ne visi produktai bus priimami į sandėlius, o aptarnavimo pirmenybė bus skiriama jau aukščiau minimoms prekių grupėms.

Amazon taip pat daugiau dėmesio skiria maisto produktų pristatymui. Amazon Fresh ir Whole food market paslaugos veikia papildomais pajėgumais tam, kad kuo daugiau žmonių galėtų maisto prekes užsisakyti internetu ir likti namuose. Taip pat būtent šių paslaugų vartotojams įdiegta nauja funkcija – bekontaktis atsiėmimas (ang. unattended delivery), kurio metu kurjeris ir pirkėjas neturi jokio tiesioginio kontakto.

Galiausiai, daugiau dėmesio skiriama ir kainų nustatymui (ang. Price gouging) tam, kad klientai būtų apsaugoti nuo permokėjimo už būtinąsias prekes. Amazon atnaujino kainų reguliavimo skiltį ir perspėja pardavėjus, jog kainos yra nuolat stebimos, o už neteisėtą ir neproporcingą jų kėlimą gresia baudos (dirbant kartu su policija ir kt. atsakingomis organizacijomis).

eBay: prekių blokavimas ir parama pardavėjams

Ši smulkaus ir vidutinio verslo varoma platforma nuorodą į pagrindinę informaciją taip pat pateikia vos tik atsidarius titulinį puslapį. Apsilankius svetainėje, pirkėjai supažindinami su pagrindine informacija, o detaliau išsiplečiama aktyviose nuorodose atskirai pirkėjams ir pardavėjams. Tiesa, pagrindiniai veiksmai (perspėjimai dėl galimų vėlavimų, kainų nustatymo ir pan.) yra panašūs į Amazon.

Svarbu išskirti prekybos tam tikromis prekėmis apribojimus ir prekių blokavimą. eBay pabrėžia, jog bet kokia klaidinga informacija apie COVID-19 prekių aprašymuose bus šalinama. Taip pat platformos valdytojai pasilieka teisę ištrinti ir blokuoti rinkos kainas viršijančių daugkartinių veido kaukių bei respiratorių, rankų dezinfekavimo priemonių bei antibakterinių servetėlių skelbimus. Taip pat yra ribojamas tokių produktų grupių kaip kūdikiams skirtos higienos prekės, tualetinis popierius bei tamponai kategorizavimas (tai reiškia, jog prekių negalima perkelti į kitas, populiaresnes kategorijas).

eBay taip pat skelbia, jog papildomas dėmesys bus skiriamas ne tik su vis daugiau klausimų susiduriantiems pirkėjams (dėl to šie yra perspėjami apie ilgesnes klientų aptarnavimo eiles), bet ir pardavėjams. Platforma teigia siekianti išsaugoti kuo daugiau verslų, tad siūlo įvairias lengvatas. Viena tokių – galimas platformos mokesčių atidėjimas. Taip pat globojami ir į eBay erdvę atkeliaujantys naujokai – iki pat gegužės galo šiems nereikės mokėti prekių kategorizavimo bei pardavimo mokesčių. Galiausiai, tiems, kurie neturės galimybės tęsti veiklos dėl COVID-19, bus grąžinami paslaugų prenumeratų mokesčiai.

Kviečia remti kovą su virusu

Be prekybos taisyklių pokyčių, abi platformos pandemijos akivaizdoje parodė savo socialinę atsakomybę. Amazon dar praėjusį mėnesį išplatino pranešimus apie savo darbuotojų apsaugą, kuriuose pažymi ne tik privalomųjų apsaugos priemonių užtikrinimą, bet ir galimybę dirbti iš namų, arba jeigu į darbo vietą atvykti būtina – saugaus atstumo tarp darbuotojų užtikrinimą. Taip pat platforma skelbė įdarbinanti 100 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje, taip siekiant užtikrinti sklandų darbą ir mažesnę darbuotojų apkrovą.

Taip pat Amazon bando su virusu kovoti remdami įvairias iniciatyvas. 20 mln. dolerių platformos kūrėjams kainavo AWS diagnostikos iniciatyvos, skirtos COVID-19 tyrimams, paleidimas. Taip pat platformos vadovas Jeff Bezos paaukojo 100 mln. dolerių Feeding America organizacijai, o paveiktoms bendruomenėms Europoje įmonė skyrė papildomai 21 mln. eurų.

eBay savo iniciatyvoje eBay Foundation taip pat skelbia po 1-2 mln. JAV dolerių skirianti įvairių pasaulinių organizacijų rėmimui kovoje su virusu. Platforma ragina ir pačius pardavėjus ir pirkėjus prisidėti prie kovos su virusu – būtent tokiems atvejams veikia iniciatyva eBay for Charity. Pardavėjai yra raginami pasirinktą sumą (nuo 10 iki 100 proc.  parduotos prekės kainos) skirti labdaros organizacijoms, o eBay savo ruožtu papildomai skirs tiek pat, kiek pardavėjai (iki 1 mln. JAV dolerių) trims didžiausioms JAV labdaros organizacijoms. Aukoti kviečiami yra ir pirkėjai – atsiskaitymo metu yra siūloma paaukoti nuo 1 iki 25 JAV dolerių kovai su COVID-19.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti