Patarimai įtraukiančių reklaminių tekstų rašymui

2022/03/25

Vartydami rinkodaros srities darbo skelbimus, galite pamatyti atskirą poziciją – tekstų kūrėjo (ang. copywriter). Atrodytų, pareigybė – gana siaura ir specifinė, tačiau kaip pastebi rinkodaros specialistai, tekstų kūrėjai turi labai daug darbo. Šiai pareigybei tenka viskas – nuo pavadinimų kūrybos ir tekstų el. laiškams iki pranešimų spaudai ar tinklaraščių įrašų kūrimo.

El. komercijoje tekstų rašymo tikslas yra tiksliai paaiškinti jūsų prekių ar paslaugų pranašumus ir taip padėti internetinei parduotuvei geriau reitinguotis paieškos sistemose. Sėkmės garantas čia – stiprūs komunikatoriai, gebantys įtikinti net labiausiai užsispyrusį potencialų klientą išbandyti būtent Jūsų prekės ženklą.
 

Galima nauda

Gali pasirodyti, jog jeigu turėsite puikų produktą arba siūlysite naudingą paslaugą, nereikės kurti ditirambų – kokybė kalbės pati už save. Tame yra tiesos, tačiau ir tekstai turi savo galią. 2017 m. Stanfordo universiteto mokslininkų atlikto tyrimo metu buvo išanalizuota per 90 tūkst. Japonijos rinkos produktų aprašymų. Pastebėta, jog pasikartojantys elementai, lėmę geriausius pardavimų rezultatus, buvo mandagi, taisyklinga kalba, informatyvūs bei sezoniniai raktažodžiai bei autoriteto naudojimas (ang. appeal to authority).

Tad kokią naudą gali duoti profesionaliai paruošti reklaminiai tekstai?

Didesnis konversijų skaičius. Jeigu pavyks rasti būdą, kaip įtraukiančiai apibūdinti savo produktą arba įtikinti, kad paslauga reikšmingai pagerins potencialaus kliento gyvenimo kokybę, tai tikrai padės palenkti jį į savo pusę.

• Paieškos sistemų optimizavimas (SEO). Tam, kad aprašymai pritrauktų klientą, pirmiausia reikia, jog šis galėtų jus rasti. SEO tekstai būtent tam ir skirti – organiškai padidinti matomumą paieškos sistemose. El. komercijos sprendimus įmonėms teikiančios kampanijos KIBO ketvirčio ataskaita rodo, kad 2021 m. I ketvirtį 2,6 % vartotojų apsilankymų internetinėse svetainėse baigėsi konversija. O kuo aukščiau būsite paieškos sistemų rezultatuose, tuo didesnio srauto galite tikėtis savo svetainėje.

Išskirtinumas konkurentų gretose. Svetainėje kuriami įrašai yra puikus būdas parodyti lankytojams, kuo jūsų prekės ženklas skiriasi nuo konkurentų. Atminkite, kad priimdami sprendimus dėl apsipirkimo, vartotojai gali teikti pirmenybę kainos ir kokybės santykiui, tačiau apsipirkimo momentu jiems taip pat svarbu emocinis ryšys, pasitikėjimas. Būtent šiuos aspektus galite sustiprinti tinkamai parinktais žodžiais.
 

Kur reikėtų naudoti reklaminę kalbą?

Kaip minėjome, išgirdus frazę „reklaminis tekstas“, dažniausiai ateinanti mintis – tai tekstas, kuriuo siekiama prekę ar paslaugą parduoti klientui. Dažniausiai terminas tapatinamas su produktų aprašymais arba pranešimais žiniasklaidai. Tačiau tai – siauras požiūris. Tiesa, reprezentatyvus tekstas apie prekės išskirtinumą tikrai gali palenkti dvejojantį klientą į jūsų pusę, tačiau siūloma į tekstų svarbą pažiūrėti iš dar platesnės perspektyvos.

Vieni svarbiausių tekstų – meta pavadinimas (ang. meta title) ir meta aprašymas (ang. meta description). Šie trumpi tekstai yra būtent tai, ką vartotojas gali pamatyti tarp paieškos sistemos rezultatų. Techniškai tai HTML kodo elementai, skirti apibūdinti svetainę taip, kad informacija ir patrauktų asmens dėmesį, ir būtų suprantama paieškos sistemoms. Pavadinimas neturėtų viršyti 55 simbolių, o aprašymas – apie 160 simbolių (Google paieškos sistemoje), tad labai gerai apgalvokite, kokius raktažodžius norite panaudoti. Nors šie tekstai yra svarbūs SEO elementai, nepamirškite, kad juos skaitys ir žmonės, tad kalba turi ne tik atitikti šabloninius reikalavimus, bet ir „užkabinti“ skaitytoją.

Be produktų ar prekių aprašymų, taip pat svarbūs ir įrašai kitose skiltyse. Nepamirškite ir dažnai klientų aplankomo „Apie mus“ skyriaus, raktažodžių integravimą išnaudokite ir tinklaraščių įrašams.
 

Į ką atkreipti dėmesį?

Specialistai išskiria kelis esminius punktus, kuriais naudinga praturtinti tekstus. Kitą kartą, kai naujinsite svetainės rašytinius elementus, atsižvelkite ir į juos:

Pažinkite savo klientą ir kalbėkite jo kalba. Bene pagrindinis patarimas ieškantiems, nuo ko atsispirti reklaminių tekstų rašyme, yra savo tikslinės auditorijos išmanymas. Kai žinosite, kokia kalba įdomi jūsų potencialiam pirkėjui, galėsite sukurti tinkamą tekstą. Ekspertai pataria analizei naudoti įvairius būdus – nuo svetainės lankomumo analizės bei tiesioginių klientų apklausų iki šniukštinėjimo įvairiose diskusijų platformose. Apsibrėžę lūkesčius tiek produktui, tiek pačiam prekės ženklui, savo tekstuose galite akcentuoti esminius niuansus ir taip ieškoti kuo tiesesnio kelio į potencialių klientų širdis.

Atraskite vientisą toną. Šis punktas sustiprina auditorijos išmanymo svarbą, Kai jau žinote, kokius lūkesčius jums puoselėja potencialūs klientai, turite pasirinkti norimą komunikacijos stilistiką ir toną bei būti nuoseklūs. Jeigu jūsų filosofija yra pagrįsta žaismingumu, tai turi atsispindėti visur – iliustracijose, aprašymuose ir net soc. tinklų įrašuose. Negalite vienur būti rimti ir kalbėti literatūrinėmis sąvokomis, o kitame kanale jau naudoti jaunimo žargoną.

Kurkite prekės ženklo istoriją. Pasakojamasis žanras ne tik leidžia sklandžiau dėstyti mintis, bet ir suteikia galimybę tekstą praturtinti emocijomis. Būtent dėl to vienas iš patarimų – sukurti visą prekės ženklo istoriją ir ja remiantis plėtoti naratyvą el. svetainėje. Tinkamai vystomas pasakojimas leidžia potencialiam klientui įsijausti į jūsų kuriamą istoriją ir parodyti, jog gyvenimas bus smagesnis, jeigu jis įsigys jūsų siūlomus produktus ar paslaugas. Beje, istorija neprivalo būti ilga – didelės apimties tekstus palikime knygų autoriams. Svarbu tinkamai perteikiamos emocijos, o tam daug žodžių nereikia.

Kalbėkite trumpai ir aiškiai. Kaip jau paminėjome, labai svarbu ir tekstų apimtis. Wyzowl duomenimis, vidutiniškai interneto svetainėje asmuo užtrunka iki minutės. Tad jeigu puslapyje bus ilgas tekstas, tikėtina, jog informacija nepasieks skaitytojo. Stenkitės, jog įvairūs tekstai (pvz. produktų aprašymai) neviršytų 200-300 žodžių ribos. Jeigu tekstą norite ilginti, galbūt reikėtų pagalvoti apie tinklaraščio pildymą (čia galėtumėte išsiplėsti). Taip pat turėkite omenyje, jog tekstas turėtų būti unikalus – net jei keliuose polapiuose turite pakartoti tuos pačius raktinius žodžius, ieškokite būdų sakinių struktūros pakeitimui. Šis aspektas itin svarbus paieškos sistemoms.

Naudokite vizualinius elementus. Jeigu informacijos turite pasakyti daug, nebijokite naudoti vizualinių elementų. Dėmesį labiau patraukia įvairios diagramos, iliustracijos, arba tiesiog tekstas, sumaketuotas šalia nuotraukos. Jeigu iliustracijų kurti nenorite, tekstą lengviau bus skaityti jį suskaldžius dalimis. Naudokite punktus, o svarbiausią informaciją išskirkite paryškintu tekstu ar pabraukimu.

Venkite sudėtingų terminų. Kartais atrodo, jog geriausias būdas išlaikyti teksto rimtumą, yra prisotinti jį mokslinėmis sąvokomis. Toks tekstas turėtų kelti pasitikėjimą, tiesa? Galbūt, bet jeigu skaitytojas nesupras, apie ką kalbate, jūsų enciklopedinės žinios atneš mažai naudos. Greičiau tiesiog sukels nuobodulį ir lankytojas paliks svetainę. Taip, informacija turi būti pagrįsta žiniomis, tačiau pateikiama taip, kad ją suprastų ir paprastas skaitytojas.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti