Pasiruošimas šventiniam periodui: kokių žingsnių nevalia praleisti?

2020/10/13

Po tokių precedento neturinčių metų daugelis verslininkų pasitinka žiemos švenčių sezoną žinodami, kad tradiciniai apsipirkimai dėl neprognozuojamos pandemijos tampa vis sudėtingesni. Būtent nepastovumas verčia parduotuves daugiausia dėmesio skirti elektroninės prekybos platformoms. BazaarVoice duomenimis, net 85% internetinių parduotuvių turėtojų tikisi, jog pardavimai per šventes viršys praėjusių metų rezultatus.

Tam, kad būtų galima maksimaliai išnaudoti šventinio periodo pirkimo bumą, pasiruošti būtina jau dabar. Ir nors už langų dar tik įsigali ruduo, el. komercijos specialistai pažymi, jog būtent paskutinio metų ketvirčio pradžia – geriausias laikas pasiruošti prekybai šventiniu periodu. Šiame tinklaraščio įraše pasidalinsime keturiais svarbiais aspektais, kuriuos turite apsvarstyti dabar.
 

1. Tinklalapio paruošimas

Pirmas dalykas, kurį pamato jūsų potencialūs klientai – internetinė svetainė. Nesvarbu, į ją pateko per paieškos sistemą, išgirdę rekomendaciją iš artimo asmens ar apie platformą sužinoję populiaraus nuomonės formuotojo paskyroje – pirmoji tikroji jų patirtis prasideda tik aplankius svetainę. Tad itin svarbu, kad ji būtų pilnai funkcionuojanti bei maloni akiai.

Adobe duomenimis, praėjusių metų šventiniai apsipirkimai mobiliaisiais įrenginiais augo 14 %. Specialistai spėja, kad šis skaičius per šių metų šventes augs dar labiau. Dėl šios priežasties įsitikinkite, jog veikia visos mobiliosios versijos skiltys bei mygtukai, taip pat jog įkelti failai (pvz. produktų nuotraukos) neiškraipo svetainės turinio.

Taip pat patikrinkite, ar jūsų svetainė pajėgi atlaikyti padidėjusius lankytojų srautus. Pažiūrėkite, koks yra vidutinis jūsų svetainės užkrovimo greitis (viena iš daugelio nemokamų svetainių įvertinimui: Google pagespeed insight). Jeigu jis viršija tris sekundes, galite tikėtis didesnio atmetimo rodiklio (ang. bounce rate). Užkrovimo laiką prailgina netinkamo dydžio failai, bei įskiepių (ang. plugins) gausa, tad dar kartą patikrinkite, ar visi svetainės „patobulinimai“ yra tikrai būtini, galbūt yra tokių, kurie tik be reikalo lėtina jūsų platformą.

Galiausiai, svetainė turi būti maloni akiai. Spalvos, nuotraukos turi derėti tarpusavyje, nevarginti akių, o tekstai – būti lengvai įskaitomi. Tiesa, įtakos el. parduotuvės sėkmei gali turėti ir pasirinkti spalviniai elementai – plačiau apie tai skaitykite šiame mūsų įraše.
 

2. Reklamos

Kad šventinio bumo metu nebūtumėte pamiršti, privalote būti matomi. Dabar pats laikas susitelkti į savo rinkodaros šventiniu periodu strategiją ir atlikti „namų darbus“.

Pirmiausia, nuspręskite, ar organizuosite šventinius konkursus ar akcijas. Įvairių konkursų, akcijų rengimas ir dovanų dalinimas (ang. giveaway) per šventes yra puikus būdas ne tik didinti pardavimus, bet ir klientų pasitenkinimą, įsitraukimą. Juk visiems patinka perkant kalėdines dovanas, sulaukti naudos ir sau.

Atitinkamai organizuokite ir socialinių tinklų turinį. Jau šiandien galite susiplanuoti preliminarius įrašus, pasiruošti vizualų turinį – maketus, nuotraukas. Turinys turi būti patrauklus ir įdomus klientui, tad dabar, kai dar turite laiko, pagalvokite, kaip kūrybiškai pasiekti savo socialinių tinklų sekėjus bei netikėtai į juos užklydusius potencialius klientus. Nepamirškite išnaudoti įvairių soc. medijų – apie tai, kaip pasirinkti tinkamiausias savo verslui, skaitykite čia.

Specialistai taip pat pažymi, kad šventiniu metu lengviau susigrąžinti tuos klientus, kurie bent kartą apsipirko jūsų parduotuvėje ir sutiko gauti naujienlaiškius. Statista prognozuoja, jog 2023 metais el. paštu naudosis bent 4,3 milijardo vartotojų, o Lyfemarketing primena, kad jau šiandien statistinis amerikietis savo el. paštą pasitikrina apie 20 kartų per dieną, iš kurių bent 2-3 kartus peržvelgia ir atsiųstus naujienlaiškius. Sudėkite naudingiausią informaciją į šiuos laiškus, suplanuokite jų siuntimo datas, nepamirškite pasinaudoti personalizacijos elementais.

Kai jau apsvarstėte visus būdus pasiekti klientus organiškai, įvertinkite ir mokamo turinio galimybes. Pradėti galite nuo Facebook arba Instagram reklaminių įrašų, kurie soc. tinklų vartotojams būna parodomi kelis ar net keliolika kartų dažniau, nei įprastas neapmokėtas jūsų turinys. Taip pat vertėtų apsvarstyti ir investavimą į GoogleAds.
 

3. Pristatymas

Kai klientas jau pritrauktas ir prekės sudėtos į krepšelį, svarbu, kad matomi užsakymo pristatymo būdai bei terminai jį tenkintų. Aptarkite su pristatymo partneriais svarbiausias datas – pavyzdžiui, kurią dieną vėliausiai klientas privalo pateikti užsakymą tam, kad prekių pristatymas iki švenčių būtų garantuotas.

Derėkitės su pristatymo partneriais. Galbūt jie pasiūlys mažesnę kainą, kurią patys galėsite padengti, nereikalaudami papildomo mokesčio iš klientų. Jeigu tik pavyktų susitarti, būtinai iškomunikuokite nemokamo pristatymo datą naujienlaiškiuose ir soc. tinkluose – Retail Touchpoint duomenimis, net 9 iš 10 klientų prioritetą teikia pigiam arba nemokamam, nors ir ilgiau trunkančiam pristatymui, nei greitesniam, bet brangesniam.

Tiems, kurie tikisi itin išaugsiančių užsakymų skaičiaus, el. komercijos ekspertai rekomenduojama apsvarstyti ir kontraktinės logistikos (ang. third party logistics arba 3PL) įgalinimą. Kitai įmonei rūpinantis jūsų užsakymų suruošimu ir pristatymu, galite sutaupyti ne tik laiko, bet ir finansų. Daugiau apie 3PL skaitykite šiame įraše
 

4. Klientų aptarnavimas

Viena svarbiausių jūsų užduočių švenčių metu turėtų būti aiški, operatyvi ir maloni komunikacija su klientais. Būkite pasiruošę atsiliepti į kiekvieną skambutį, atrašyti kiekvieną laišką ir žinoti atsakymus į bet kokį kliento klausimą. Būkite pasiekiami visais kanalais – Dream Grow  pateikiamoje statistikoje skelbiama, kad 63 % klientų tikisi sulaukti operatyvaus atsakymo per socialinius tinklus, o HubSpot prideda, jog 62 % vis dar kreipiasi į įmones el. laiškais. Įvertinkite, ar spėsite į visas užklausas atsakyti ir jeigu manote, kad komunikavimas su klientais gali pareikalauti daugiau laiko nei įprastai, galbūt verta praplėsti klientų aptarnavimo specialistų gretas?

Skirkite laiko dažniausiai užduodamų klausimų (trumpiau – DUK) skilties svetainėje atnaujinimui arba sukūrimui – tikslūs ir aiškūs atsakymai į iš anksto numatytus, klientams galinčius kilti klausimus gali sumažinti jų užklausų skaičių.

Su standartinėmis užklausomis apie prekes, jų dydžius ar likučius sandėlyje tvarkytis gali padėti ir dirbtinio intelekto įrankiai – įvairūs virtualūs asistentai (ang. chatbox). Dar vienas privalumas, kad į tokias užklausas jie gali pateikti informaciją bet kuriuo paros metu (kai realūs konsultantai tiesiog nedirba).

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti