Asmeninis prekės ženklas – kai ant pjedestalo atsiduria ne prekė, o asmuo

2021/05/24

Turbūt esate ne kartą paieškos sistemose ieškoję informacijos apie dominantį prekės ženklą, verslą ar naują konkurentą. Tačiau ar kada bandėte pamatyti, kokie paieškos rezultatai slepiasi už jūsų naujojo darbuotojo ar jūsų paties pavardės? Pabandykite tai padaryti dabar. Jei pirmąsias pozicijas užimantys rezultatai jūsų netenkina, laikas susipažinti su sąvoka asmeninis prekės ženklas (ang. personal brand).

Ši sąvoka turi nemažai apibrėžimų, kurie skiriasi įvairiais niuansais, tačiau pats detaliausias būtų šis: tai plačiai žinomas ir iš esmės vienodas asmens sukuriamas įvaizdis ar įspūdis, pagrįstas jo turima patirtimi, kompetencijomis, gebėjimas, poelgiais ir t.t. O paprasčiau – visa viešoji nuomonė apie mus sudaro mūsų kiekvieno asmeninį prekės ženklą. Kaip Amazon įkūrėjas Jeff Bezos yra pasakęs: „Jūsų prekės ženklas yra tai, ką žmonės sako, kai jūsų nėra kambaryje“.

Šią nuomonę formuoti galime pasitelkdami asmeninio prekės ženklo kūrimą (ang. personal branding). Kaip skelbia PersonalBrand.com, tai visos sąmoningos pastangos sukurti arba paveikti visuomenės suvokimą apie asmenį, pozicionuojant  jį kaip srities lyderį/ekspertą, siekiant padidinti jo patikimumą ir išskirti iš konkurentų. Tiesa, sąvoka kaip pagrindinį tikslą apibrėžia teigiamą naudą karjerai. Įdomus faktas – personal branding sąvoka pirmą kartą pristatyta dar 1937 metais.
 

Kuo naudingas asmeninis prekės ženklas?

Nesvarbu, ar esate samdomas darbuotojas, ar nuosavo verslo vystytojas, asmeninio prekės ženklo puoselėjimas tapo svarbesnis nei bet kada. Viena iš pagrindinių priežasčių – potenciali įtaka įsidarbinimui. Entrepeneur.com duomenimis, net 85 % JAV žmogiškųjų išteklių bei įdarbinimo specialistų teigia, jog informacija apie asmenį viešojoje erdvėje turi įtakos jo pasirinkimui. Todėl bet koks negatyvus niuansas jūsų soc. tinkluose ar žiniasklaidoje gali jums patrauklias darbo vietas padaryti nepasiekiamomis. Tuo tarpu geras įvaizdis gali atverti duris ir į kitas galimybes – praktikas, pranešimų skaitymą renginiuose ir t.t.

Stiprus asmeninis prekės ženklas jus gali išskirti iš konkurentų. Jeigu darbdavys lygins du asmenis, iš kurių vienas turės ryškų ir profesionalų prekės ženklą, o apie kitą informacijos beveik nebus, tikėtina, jog darbdavys bus linkęs pasirinkti pirmąjį kandidatą. Juolab, kad asmuo su stipriu ir sėkmingu asmens prekės ženklu yra naudingas ir verslui (pvz. kai darbuotojas siunčiamas atstovauti įmonės konferencijoje ir pan.).

Galiausiai, sėkmingas savęs pateikimas ilgalaikėje perspektyvoje jums gali atnešti tiek dėmesio, kad tapsite ir nuomonės formuotoju (ang. influencer). Jeigu pavyks savo socialiniuose tinkluose surinkti didelę auditoriją, ilgainiui jus pradės pastebėti prekių ženklai ir taip ne jus rinksis darbdavys, o jūs galėsite rinktis iš įvairių darbo ir bendradarbiavimo pasiūlymų. 
 

Auksinės taisyklės

Populiarėjant asmeninei rinkodarai ekspertai negaili patarimų, kaip pagerinti savo įvaizdį viešojoje erdvėje ir ko šiukštu nedaryti.

Būkite autentiški ir nuoširdūs.

Y kartos nuomonės formuotojų ekspertė ir Popular Demand rinkodaros vadovė Monika Lin pabrėžia, jog šių dienų žmonės yra labai jautrūs nenuoširdžiai komunikacijai ir ją lengvai atpažįsta. Kuo lengviau pastebimas nenuoširdumas ar tiesiog kito prekės ženklo ar asmens kopijavimas, tuo dažniau žmonės bus linkę tai akcentuoti ir kritikuoti kuriamą įvaizdį. Taip pat specialistė pažymi, jog kuo artimesnis jūsų viešasis įvaizdis jūsų paties įsitikinimams, tuo lengviau palaikyti vientisą komunikaciją ir suburti auditoriją, kuri jums pritars. Galiausiai, autentiškumas jums leis atskleisti realius gebėjimus – juk jeigu girsitės, jog kažką mokate, tačiau realiai (pvz. per darbo pokalbį) negalėsite išpildyti savo paties sukurtų lūkesčių, nuvilsite ne tik potencialų darbdavį, bet ir patys save.

Atsikratykite įvaizdžiui kenkiančio turinio

Jeigu jau pradėjote svarstyti apie savo įvaizdžio gerinimą, turite iškart apgalvoti, kas jam gali kenkti. Pavyzdžiui, jeigu norite save pateikti kaip rimtą teisininką, galbūt reikėtų dar kartą pažiūrėti į prieš kelerius metus įkeltą nuotrauką iš vakarėlio ar įrašą, kuriame savo nuomonę išsakote naudodami nenormatyvinę leksiką. Nors gali atrodyti, kad šis patarimas prieštarauja siūlymui būti autentišku, tačiau svarbu suprasti ir tai, jog žmonės turi tendenciją keistis, o neigiamą įtaką jūsų dabar kuriamam įvaizdžiu turintis įrašas gali iškilti po dar kelių metų ir dar labiau pakenkti. Internete apstu pavyzdžių, kai paauglystėje socialiniuose tinkluose parašyti komentarai po gero dešimtmečio yra prikišami kaip dabartinė asmens nuomonė.

Neignoruokite kitų viešųjų asmenų ir savo auditorijos

Visų pirma – jūs tikrai nesate pirmasis savo srityje, sugalvojęs kurti asmeninį prekės ženklą. Tikėtina, jog jūsų veiklos sferoje jau tikrai yra ne vienas specialistas, savo įvaizdį tobulinantis ilgiau. Ir nors šiukštu negalima kitų kopijuoti, bet visuomet tikslinga atlikti analizę – stebėti įrašus, komunikacijos toną, dažnį, bendravimą su auditorija. Galbūt atrasite įkvepiančių niuansų, o gal – klaidų ir sugalvosite, kaip komunikuoti sėkmingiau. Kai jūsų asmuo taps žinomesnis ir pradės burtis sekėjų auditorija – neignoruokite jų. Jeigu pasisakote kokiu nors klausimu ar pareklamuojate prekę ar paslaugą ir sulaukiate neigiamų reakcijų – klauskite savęs, kodėl į jūsų pasisakymą buvo taip sureaguota. Ir atvirkščiai – sulaukę palaikymo įsidėmėkite, kas jūsų auditorijai patiko ir kiek pateikta informacija iš tikrųjų atspindi tai, ką norite toliau komunikuoti.

Kurkite vertingą turinį

Įvaizdžio kūrimo specialistai pataria, jog norėdami sulaukti palankaus auditorijos vertinimo, savo prekės ženklu turite komunikuoti ir naudingą informaciją. Užuot tik dalinęsi savo pasiekimais ar nuomonėmis apie įvykius, aktualius jūsų veiklos sričiai, duokite ir praktinių patarimų. Pavyzdžiui, jeigu dirbate grožio salone, ne tik dalinkitės savo darbais, bet ir efektyviomis priemonėmis, padėsiančiomis  išlaikyti plaukų spalvą, patarkite, kokią makiažo priemonę rinktis pagal odos tipą ir pan. Šis turinio kūrimo aspektas naudingas ne tik asmeniniam prekės ženklui, bet ir bet kuriam verslui, kuris siekia pritraukti ir išlaikyti auditoriją. 

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti