Būdai, kaip padėkoti ištikimiems klientams

2020/12/28

Dalis el. komercijos pradedančiųjų gali galvoti, kad įmonės santykiai su klientu baigiasi šiam įsigijus pirkinį. Visgi palaikyti gerus santykius po užsakymo, anot specialistų, yra viena iš naudingiausių strategijų, kurias parduotuvės gali naudoti sėkmės ir verslo plėtros užtikrinimui.

Customer Experience Insight duomenimis, net 68 % klientų yra linkę ieškoti naujo pardavėjo mėgstamoms prekėms įsigyti vien tik dėl to, kad jaučia įmonės abejingumą. Palyginimui – vos 9 % bus linkę išsižadėti mėgiamo prekės ženklo dėl finansiškai naudingesnio konkurentų pasiūlymo, jeigu bus patenkinti visais kitais pasirinktos įmonės aspektais (tame tarpe ir rūpesčiu klientais).

Paprasčiausias būdas parodyti savo klientams, jog šie jums rūpi, yra kokia nors forma išreikšti savo dėkingumą. Yra keletas skirtingų būdų, kaip tai padaryti.
 

Padėkos laiškas

Veikiausiai lengviausiai įgyvendinimas, tvariausias ir įprasčiausias būdas padėkoti klientui už apsipirkimą arba lojalumą yra padėkos el. laiškas. Jis gali būti įvairių formų ir turinio, o ir priežasčių siųsti gali būti kelios. Nors dažniausiai el. parduotuvės dėkoja už apsipirkimą, specialistai pažymi, jog laiškus galima išnaudoti ir klientui susikūrus paskyrą, užsiprenumeravus naujienlaiškį ar parašius produkto ar paslaugos apžvalgą.

Laiško personalizavimas yra aspektas, į kurį taip pat reiktų atkreipti dėmesį. Reta klientą nudžiugins dar vienas į elektroninio pašto dėžutę įkritęs reklaminio tipo pranešimas, tačiau jeigu laiške paminėsite kliento vardą – jau parodysite, jog klientas jums daugiau, nei statistinis rodiklis. Tam, kad personalizavimas vyktų sklandžiai, galite naudoti įvairią programinę įrangą, o apie šio proceso naudą jūsų el. parduotuvei daugiau galite skaityti čia.

Jeigu turite fizinę parduotuvę, panašiai kaip personalizuoti padėkos laiškai jums gali pasitarnauti ir atvirlaiškiai. Ranka rašytas tekstas rodo, jog skyrėte ir resursų, ir laiko tam, kad padėkotumėte klientui, o sužinojus vardą – atvirlaiškius galima greitai personalizuoti.
 

Lojalumo taškai, nuolaidos, išskirtinis turinys

Populiarus padėkos (bei pakartotinių pardavimų skatinimo) būdas – lojalumo taškai arba pinigai. Pavyzdžiui, apsipirkus ir paskatinus prisijungti prie lojalumo programos, sugrąžinkite pirkėjui dalį sumos į paskyros sąskaitą ir suteikite galimybę sumažinti kito apsipirkimo išlaidas. Taip pat lojalumo taškus galite suteikti ir kitomis progomis – pavyzdžiui per didžiąsias metų šventes ar kliento gimtadienį.

Taip pat galite suteikti klientams nuolaidos kodus. Paskatinkite juos apsipirkti panaudojus momentinį (arba trumpai galiosiantį) kodą. Tiesa, stenkitės, kad siųsdami nuolaidų kuponą ar kodą nenuskambėtumėte pernelyg suinteresuoti vien tik į pardavimus. Sustiprinkite savo dėkingumą padėkos frazėmis bei nepamirškite personalizuoti kiekvieno kreipimosi.

Galiausiai, galite pasiūlyti ir išskirtinį turinį. Galbūt kuriate tinklaraštį ar bendradarbiaujate su kitu garsiu prekės ženklu? Tegul ištikimi klientai naujienas sužino pirmieji: suteikite jiems išankstinės prieigos (ang. early access) galimybę arba pasiūlykite turinio, kuris bus prieinamas tik lojaliems arba jūsų naujienlaiškius užsiprenumeravusiems klientams.
 

Dovanos, produktų mėginiai, atributika

Klientui susimokėjus už prekės siuntimą ir/arba jos pakavimą, anot Shopify el. komercijos specialistų, mažiausiai kaštų jums kainuosiantis dalykas gali būti smulki dovana. Pats siuntos laukimas ir jos išpakavimas jau atneša laimę (pasižiūrėkite, kiek nuomonės formuotojų dalinasi įvairiais prekių išpakavimais (ang. unboxing) ir kokio populiarumo tokio tipo vaizdo įrašai susilaukia įvairiose platformose), o maža dovana tarp jau užsakytų prekių gali dar labiau pakelti nuotaiką.

Rinkodaros ekspertai Swanky Agency pažymi, jog dovanų rinkodara suteikia papildomos vertės kliento užsakymui – jie jaučiasi gavę daugiau, nei sumokėjo, o tai gali paskatinti ne tik sugrįžti dar kartą, bet ir pasidalinti savo patirtimi su kitais.

Dovana gali būti bet kas – įvairūs prekių ženklai prideda smulkias saldumynų pakuotes, šokoladinius batonėlius ir pan. Tačiau galima rinktis ir kitą kelią – dovanoti tiesiogiai su jūsų veikla susijusius dalykus. Vienas tokių pavyzdžių – produktų mėginiai. Tai ne tik praturtins jūsų kliento užsakymą, bet ir sudarys jums galimybę pristatyti klientui naujus ir dar neišmėgintus produktus.

Galiausiai, galite rinktis dovanoti ir savo prekės ženklo atributiką. Nuo lipdukų ir rašiklių iki puodelių ar marškinėlių – spręsti jums. Klientai ne tik džiaugsis gavę nemokamų produktų, bet ir veikiausiai naudos juos, toliau reklamuodami jūsų prekės ženklą. Pavyzdžiui, klientas gali dėvėti bliuzoną su logotipu ir taip parodyti jūsų prekės ženklą savo draugams, kolegoms ar netgi nepažįstamiesiems.
 

Asmeninis ryšys

Nors jau kalbėjome apie personalizavimo svarbą, atsidėkodami klientui galite prekės ženklo ir kliento ryšį perkelti į kitą lygį. Užuot tik išsiuntę el. laišką ar padovanoję puodelį su įmonės logotipu – dovanokite savo laiką. El. komercijos specialistai kaip vieną iš efektyvių padėkos klientui būdų vertina asmeninius vaizdo įrašus ar net skambučius, renginius. Žinoma, kuo didesnis klientų ratas, tuo sunkiau bus parodyti išskirtinį dėmesį kiekvienam klientui, tačiau visuomet galite išsirinkti lojaliausius ar, pavyzdžiui, dažniausiai apsiperkančius klientus.

Taip pat užmegzkite ryšį su tais, kurie yra linkę apie jus kalbėti. Puikūs padėkos būdai – personalizuoti pasidalijimo (ang. referral) kodai. Suteikite nuolaidos kodus, kurie naudos suteiks ir jūsų lojaliam klientui, ir naujai prie el. parduotuvės klientų rato prisijungusiam asmeniui.

Kitas būdas – dalinkitės jūsų klientų sukurtu turiniu (žinoma, tik gavę asmens leidimą). Taip ne tik papildysite savo socialinių tinklų komunikaciją kitokiu, organiškai gimusiu turiniu, bet ir suteiksite naudą klientui – galbūt tai padės jo paskyrą atrasti kitiems suinteresuotiems asmenims.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti