Dirbtinis intelektas e-komercijoje: nauda ir galimybės

2019/11/12

Jeigu per paskutinius 12 mėnesių lankėtės bent vienoje marketingo ar e-komercijos konferencijoje, veikiausiai teko girdėti ir apie dirbtinio intelekto (ang. artificial intelligence) diegimą įvairiose srityse. Šiame blogo įraše aptarsime kelis būdus, kaip galite pritaikyti dirbtinį intelektą (AI) savo versle.

Svetainė Kinsta skaičiuoja, kad 2040 metais daugiau nei 90 % visų apsipirkimų įvyks internetinėje erdvėje. Jau per 2017-uosius pasauliniu mastu e-komercijos srityje buvo uždirbta  2,3 milijardo dolerių, ir šis skaičius, analitikų teigimu, padvigubės 2021-aisiais metais. Toks augimas galimas tik maksimaliai tobulinant el. parduotuves ir gerinant apsiperkančiųjų patirtis. Daugelis ekspertų sutaria, jog AI yra vienintelis būdas, kaip užtikrinti stabilų augimą.

Svarbu paneigti mitą, jog AI diegimas e-komercijoje yra būtinai daug lėšų ir specialių programavimo įgūdžių reikalaujantis dalykas. Rinkoje egzistuoja ne vienas jau paruoštas sprendimas, tereikia išsirinki tinkamiausią.

Kaip galite panaudoti AI savo versle?

Yra keli būdai, kuriais dirbtinis intelektas gali jums pasitarnauti. Naudodamiesi įvairiais AI įgalinančiais įskiepiais, lengviau galite:

duomenų analizavimo įskiepių pagalba sekti pirkėjų įpročius, pasirenkamus produktus ir gerinti rekomenduojamas prekes;

automatizuoti klientų aptarnavimo sritį, įdiegiant automatinio atsakiklio (ang. chatbox) funkciją;

siųsti pirkėjams automatizuotus el. laiškus su aktualiais pasiūlymais, svarbia informacija;

sekti savo prekės ženklo įvaizdį internete, programoms analizuojant komentarus jūsų ir kitose svetainėse, paminėjimus socialiniuose tinkluose ir t. t.

Ir tai – tik plačios AI panaudojimo būdų kategorijos. Toliau aptarsime kelis iš AI panaudojimo būdų detaliau.

Personalizavimo svarba

Dar prieš AI įsigalėjimą, personalizavimas ir dėmesys kiekvienam klientui buvo svarbi kiekvieno sėkmingo verslo dalis. Tačiau dirbtinis intelektas bei sistemos mokymasis (ang. machine learning) leido šią sritį gerokai ištobulinti ir dar sėkmingiau pažinti savo klientus.

Įvairūs dirbtinio intelekto įskiepiai suteikia galimybę ištirti klientų elgesį net keliose platformose – tiek jų elgesį el. parduotuvėje ar mobiliojoje programėlėje, tiek analizuoti siunčiamų el. laiškų efektyvumą.  Turint tokią informaciją, lengviau sukurti klientams patrauklius pasiūlymus, siųsti aktualius laiškus ir leisti kiekvienam klientui asmeniškai pajausti, kaip jūs jį vertinate.

Daugiau apie personalizavimą ir kodėl tai itin svarbu, galite rasti mūsų blogo įraše. Daugelis jame paminėtų personalizavimo aspektų yra įgyvendinami įvairių įskiepių, veikiančių dirbtinio intelekto pagrindu, dėka.

Vienas iš pavyzdžių kaip pagerinti klientų patirtis naudojant dirbtinį intelektą – Choice.AI. Ši sistema leidžia jums kurti personalizuotus nukreipimo puslapius (ang. landing page) bei išmaniąsias reklamjuostes. Taip pat sistemos algoritmai realiu laiku, vartotojui benaršant internetinėje parduotuvėje, analizuoja jo pasirinkimus ir nuspėja, kokias prekes bei produktus siūlyti, jog apsilankymas svetainėje baigtųsi pardavimu.

Dirbtinis intelektas bendravimui su klientais

Lankydamiesi bet kurioje didesnėje internetinėje parduotuvėje dažniausiai dešiniajame ekrano kampe rasite ir langelį, kur realiu laiku galite užduoti savo klausimus. Dalį tokių užklausų atsako žmonės, tačiau nemenka dalis žinučių pereina per įvairius dirbtinio intelekto filtrus.

Pavyzdžiui, sistemingai vystomi automatiniai atsakikliai gali visiškai sumažinti realaus žmogaus bendravimą su klientu. Įvairios užklausos apie prekes, kaip kad jų išmatavimai ar likučiai sandėlyje, pagal raktinius žodžius gali būti atsakomos dirbtinio intelekto. O tai palengvina ir pirkėjų patirtis, pvz. į tokias užklausas atsakiklis gali pateikti informaciją bet kuriuo paros metu (kai realūs konsultantai tiesiog nedirba). Taip lengviau ir pirkėjui, ir pardavėjui.

Vienas iš chatbox, kurį galite įdiegti savo platformai – LivePerson. Tai dirbtinio intelekto pritaikymo bendravimui su klientais lyderiai. Jie bendradarbiauja su įvairiais prekių ženklais ir technologijų ekspertais tam, kad sukurtų, diegtų ir visokeriopai tobulintų atsakiklius-robotus, pagerinančius pardavimus ir klientų aptarnavimą. LivePerson pokalbių platforma veikia ir Messenger, WhatsApp, Apple Business chat ir kitose programėlėse.

Nuomonių internete analizė

Atsiliepimai apie jūsų el. parduotuvę gali stipriai paveikti potencialių klientų nuomonę. Bright local service duomenimis, net 87 % pirkėjų atsižvelgia į perskaitytus komentarus apie internetines parduotuves. Tiesa, svarbu pastebėti, kad tikrai ne visi komentarai yra tikri – dalis jų gali būti parašyti konkurentų iš sukurtų netikrų paskyrų. Todėl svarbu laiku pastebėti tokius tyčia sukurtus negatyvius komentarus ir juos pašalinti.

Šiai problemai išspręsti taip pat pasitarnauja AI. Sistemos mokymosi pagalbos būdu, dirbtinis intelektas gali atpažinti realių žmonių parašytus komentarus ir visus, neatitinkančius nustatytų kriterijų, nukelti į komentarų skilties pabaigą ar net ištrinti. Viena iš įmonių, kuri naudojasi šiuo dirbtinio intelekto privalumu – Amazon. Pagal sistemos sukurtą algoritmą, autentiškos apžvalgos ir komentarai yra iškeliami į peržiūrų sąrašo viršų.

Viena iš programų, kurią komentarų analizei galite išbandyti ir jūs – Lexalytics. Kūrėjai skatina internetine prekyba užsiimančius verslininkus atsisakyti rankinės ir žmogiškųjų išteklių reikalaujančios komentarų analizės. Daugiakalbė analitikos sistema gali per trumpą laiką išanalizuoti tūkstančius įrašų jūsų svetainėje, socialiniuose tinkluose, internete ir išskirti pagrindines temas. Sistemos algoritmai leis neskaitant visų komentarų pamatyti, kokius klausimus dažniausiai užduoda jūsų klientai, kuo jie skundžiasi ir džiaugiasi ir t. t.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti