Apsipirkimas mobiliuoju

2022/09/16

Pasaulinės tendencijos jau kurį laiką rodo mažėjantį fizinių parduotuvių populiarumą, o pandemija ir viso pasaulio užsidarymas šią situaciją tik dar labiau sustiprino. Natūralu, jog verslams, norintiems neprarasti klientų, reikia ieškoti būdų, kaip juos pasiekti. Vienas iš jų – internetinės parduotuvės, tačiau svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip keičiasi vartotojų įpročiai.

Rekomenduojama įvertinti apsipirkimo mobiliaisiais įrenginiais tendencijas. Statista skelbia, jog lyginant 2016 m. ir 2021 m., apsipirkimo mobiliaisiais įrenginiais augimo tempas siekė 30 %, kas, anot ekspertų, yra tikrai reikšminga. Kita vertus, DataReportal skaičiuoja, jog mobiliuosius įrenginius visame pasaulyje naudoja per 5 mlrd. žmonių, tad natūralu, jog paklausa apsipirkimui nesitraukiant nuo vieno populiariausių įrenginių yra didelė. Šiame tinklaraščio įraše – dėmesys internetinėms parduotuvėms mobiliesiems, kokie jų privalumai ir kuo pasirūpinti turėtų kiekvienas verslininkas.


M. komercijos tipai

Plačiąja prasme, mobilioji komercija reiškia internetinės prekybos vykdymą ir koordinavimą mobiliaisiais įrenginiais, pvz. išmaniaisiais telefonais ar planšetiniais kompiuteriais. Tai reiškia, jog ir savo el. parduotuvę turite paruošti taip, kad ja naudotis būtų patogu ne tik kompiuteriu, bet ir smulkesniais įrenginiais.

M. komercijos vystymui turite dvi galimybes – galite kurti mobiliesiems pritaikytą internetinę svetainę arba mobiliąją programėlę. Pastarasis variantas – ne pigus malonumas, tačiau turintis savų privalumų. Vienas jų – visiška personalizacija (galite dėlioti savo programėlę kaip norite, kurti naujas funkcijas, atitinkančias klientų poreikius ir t.t.). Taip pat dalis programėlės funkcijų (pvz. katalogo peržiūra) gali veikti ir be interneto – užtenka programėlę parsisiųsti ir atnaujinti.

Visgi, renkantis iš šių dviejų tipų, ekspertai pradedantiesiems siūlo svetainės adaptavimą naudojimui mobiliaisiais įrenginiais. Pirmiausia, šis metodas Jums kainuos mažiau nei aplikacijos kūrimas. Kita svetainės nauda – didesnis pasiekiamumas, kadangi ja naudotis yra lengviau (nereikia papildomai ieškoti programėlių parduotuvėje ir siųstis). Tinklalapius taip pat lengviau patiems prižiūrėti – dažnai reikia tik mažų atnaujinimų, kuriuos gali padaryti ir jūsų el. parduotuvę prižiūrintis IT specialistas. Galiausiai, patogu, jog viena svetainė veiks visiems įrenginiams, o programėles gali tekti kurti skirtingas (pvz. iOS ir Android sistemoms).


Privalumai mobiliosios parduotuvės vartotojams

Anksčiau pateikta statistika liudija, jog naudoti mobiliuosius įrenginius apsipirkimui – tikrai populiaru. Tačiau kokias naudas parduotuvė mobiliesiems suteiks tiek Jums, tiek klientams?

Patogumas ir geresnė klientų patirtis. Tai bene dažniausiai ekspertų akcentuojamas privalumas. Visos norimos prekės, jų užsakymas – vos kelių mygtukų paspaudimu. Nereikia jungti kompiuterio, laukti, kol šis užsikraus, ar keliauti į fizinę parduotuvę kitoje miesto pusėje. Dažniausiai šios svetainės būna optimizuotos greitam veikimui, su mažiau reklamų ir iššokančių  langų, o sklandus apsipirkimas lemia ir didesnį konversijų skaičių.

Lengva susieti su soc. tinklais. Statista  skelbia, jog 2020 m. spalį pasaulyje buvo per 4 mlrd. mobiliaisiais įrenginiais socialiniuose tinkluose naršančių vartotojų. Padarius savo el. parduotuvę prieinamą šiais įrenginiais, padedami pagrindai ir lengvesnei socialinių tinklų integracijai. Vienas iš tokių pavyzdžių – socialinių tinklų įrašuose pridėti nuorodą į konkretų produktą ar tiesiog el. parduotuvę. O toliau – tik patogumas, kai pabaksnojus nuorodą sukuriama galimybė įsigyti produktus.

Impulsyvusis pirkimas. Būtent dėl anksčiau paminėtos priežasties yra pastebima, jog internetinės parduotuvės, suderinamos su mobiliuoju įrenginiu, turėjimas gali padidinti impulsyvaus pirkimo procentą. Vos kelių žingsnių ir minimalių pastangų reikalaujantis apsipirkimas sudaro prielaidas tokių apsipirkimų egzistavimui, kai vos tik pamatęs unikalų produktą ar „degantį“ pasiūlymą, potencialus pirkėjas neturi per daug galvoti. Vos tik atsiranda papildomų žingsnių (pvz. pamačius pasiūlymą socialiniuose tinkluose mobiliajame, reikia jungti kompiuterį ir prekės ieškoti), impulsyvus sprendimas tampa veik neįmanomas.

Lengvas atsiskaitymas. Pastebima, jog naudojant mobilųjį įrenginį, galima turėti ir sklandesnį atsiskaitymo procesą. Dažnai telefonai būna susieti su banko kortelėmis, pasiekti el. bankininkystę galima nekeičiant įrenginio (pvz. SmartID), taip pat atsiskaityti mobiliosiomis piniginėmis (pvz. GooglePay).

Akivaizdu, jog visos apsipirkimo mob. įrenginiu naudos akcentuoja klientui sukuriamą patogumą. O verslininkui nauda akivaizdi – laimingas klientas atneša konversijas.


Į ką atkreipti dėmesį?

Tam, kad turėtumėte veikiančią parduotuvę mobiliesiems, neužtenka įprastos el. svetainės atsidaryti išmaniuoju įrenginiu. Deramai nepritaikyta, ji nebus funkcionali ir vietoj visų aprašytų naudų, atneš tik vargą ir klientų skundus. Žemiau dalinamės specialistų įžvalgomis apie namų darbus, kuriuos reikia nudirbti prieš atiduodant mobiliąją platformą klientų teismui.

Patogi sąsaja (UX/UI).
UX yra User Experience (liet. naudotojo patyrimas), o UI – User Interface (liet. naudotojo sąsaja) trumpiniai. UX/UI dizaineris rūpinasi, kad svetainė būtų funkcionali ir klientas joje galėtų intuityviai rasti reikalingą informaciją. Prisiminkite, jog mobilusis – nedidelis įrenginys, tad ekrane turi tilpti visa aktuali informaciją, o trūkstamą būtų lengva rasti.

Call-to-action (liet. Raginimas veikti) mygtukai.
Šie mygtukai – tai interaktyvios jūsų puslapio dalys (pvz. prie prekės esantis mygtukas „Į krepšelį“ prekę iškart įkelia į jūsų pirkinių sąrašą, „Pirkti“ nukreipia į atsiskaitymo langą ir pan.). Šie mygtukai privalo sklandžiai veikti ir klientą nukelti į reikiamą tinklalapį. Jie taip pat turi būti lengvai randami, kristi į akis. Kompiuterio ekrane, kai vietos yra pakankamai, svetainės dizaineris turi daugiau laisvės, tačiau mobiliojo ekrane viskas atrodys kitaip, tad svarbu, kad šiems mygtukams būtų rasta optimali ir patogi vieta.

Venkite iššokančių langų.
Kai naudojami saikingai, iššokantieji langai (ang. pop ups) gali puikiai veikti ir atnešti naudos kompiuteriu naudojamos internetinės svetainės versijoje. Tačiau kalbant apie mobilųjį telefoną, geriausia tokių langų vengti. Turite mažesnį ekraną, tad tampa sunku sutalpinti svarbią informaciją ir pateikti galimybę langą uždaryti. Taip pat tampa sudėtinga pritaikyti iššokimą reikiamu momentu, pvz., kai norime svetainę uždaryti, ji minimizuojama ir pan.

Optimalus užkrovimo laikas.
Kelis kartus tekste akcentavome, jog mobilioji el. parduotuvė suteikia greitį – viskas čia vyksta šiek tiek paprasčiau ir sklandžiau. Tačiau turite pasirūpinti, kad greitam svetainės užkrovimui padėjote tinkamus pagrindus. Atsisakykite didelių rezoliucijų nuotraukų, o formatą rinkitės .jpg – taip grafiniai elementai ekrane atsiras greičiau. Vaizdo įrašus, jei reikia, perkelkite į kitas platformas (pvz. YouTube) ir išjunkite automatinio paleidimo mygtuką. Galite rasti daugybę patarimų, kaip dar pagerinti svetainės užkrovimo laiką, kadangi šis faktorius itin svarbus – ilgai kraunamos svetainės, anot ekspertų, atsiduria paieškos svetainių rezultatų dugne

Kiti įrašai

swed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti