Prekių pristatymo klaidos

2022/04/11

Pristatymas atlieka labai svarbų vaidmenį bet kuriame internetiniame versle, parduodančiame fizines prekes. Tačiau svarbu suprasti, kad gaminių siuntimas – tai ne tik siuntų pristatymas pirkėjui. Tai ir dar viena proga įrodyti klientui, jog jūs norite jam suteikti geriausią aptarnavimo patirtį ir pasirūpinti, kad prekių įsigijimo procesas nuo pasirinkto produkto įsidėjimo į krepšelį iki siuntinio paėmimo į rankas būtų sklandus ir malonus.

Išvengę kai kurių įprastų ir dažname versle pasitaikančių siuntimo klaidų, galėsite palenkti klientus savo pusėn ir užsitikrinti lyderiavimą konkurentų gretose. Dauguma šių klaidų, atrodytų, nėra itin reikšmingos, tačiau, el. komercijos specialistai teigia, kad jų poveikis įvaizdžiui ir klientų aptarnavimo patirčiai gali būti pražūtingas. Šiame įraše apžvelgsime dažniausiai pasitaikančias su prekių pristatymu susijusias klaidas ir pasidalinsime ekspertų patarimais, padėsiančiais jų išvengti.


Netinkamas įpakavimas

Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų – netinkama pakuotė. O netinkama ji gali būti net keliomis prasmėmis:

• Netinkamas dydis. Atsižvelgdami į savo asortimentą, verslai dažniausiai pasirenka kelis pakuočių variantus, pvz. kurjerinius maišus ir dėžutes, o šie būna skirtingų dydžių. Tačiau dažnai prisirišimas prie vos kelių pakuotės variantų gali apsunkinti siuntos kelionę. Pavyzdžiai: jeigu dėžutė bus kiek per maža siunčiamai prekei, jos nepavyks sandariai uždaryti, o jei per didelė, jos nepripildžius papildomomis pakavimo medžiagomis, daiktas transportavimo metu vartysis, arba uždėjus sunkesnę pakuotę ant viršaus, gali būti ir sutraiškomas. Specialistai rekomenduoja visuomet turėti alternatyvų nestandartinio dydžio siuntoms – tiek mažų vokelių, tiek didelių dėžių ar net priemonių siuntos paletizavimui.

• Pakuotė nepatvari, nesandari. Rinkdamiesi pakuotę, būtinai įvertinkite jos patvarumą – maišeliai ar vokai neturėtų būti lengvai suplėšomi,  o pasirinktos kartotinės dėžutės turėtų būti storomis sienelėmis, sunkiau sulamdomos. Atminkite – siuntos pristatymo procesas dažnai būna ilgas, siuntinys ne kartą keliauja iš vienos transporto priemonės į kitą, patenka ir ant konvejerių, gali būti paveikiamas įvairių oro sąlygų, užkrautas kitų siuntų svoriu.

• Daiktas viduje nėra apsaugotas. Jeigu daiktas savaime yra trapus, dūžtantis, jo negalima vartyti – jūs turite pasirūpinti jo apsauga. Vienas iš būdų – jau minėtas tinkamo dydžio pakuotės parinkimas. Tačiau net kai pakuotė didesnė, reikėtų rinktis prekę apsaugančius užpildus – burbulinę plėvelę, kartoninius lakštus, pakavimo popierių, pakavimo granules iš krakmolo ir kt. Apie prekės trapumą indikuojantys lipdukai – puikus informacinis priedas, tačiau vien tik jie produktų neapsaugos.

Dažnas atvejis, kai kurjeriai atmeta pretenzijas dėl sugadintų pakuočių būtent todėl, jog prekė nebuvo tinkamai supakuota. Investuokite ir į pakuotę ir į patį prekės paruošimo siuntimui procesą. Ilgalaikėje perspektyvoje tinkamas siuntų pakavimas su kaupu atsipirks tiek sumažėjusiais pakartotinio siuntimo bei prekių praradimo kaštais, tiek aukštesniu klientų pasitenkinimu.


Turite tik vieną siuntimo partnerį

Kai kurie verslai visus savo transportavimo poreikius patiki vienam vežėjui. Vienai įmonei patikėjus visus su siuntų pristatymu susijusius darbus, dėl didesnio siuntų kiekio galima tikėtis ir geresnio paslaugos kainos pasiūlymo. Tačiau ekspertai pažymi, kad toks pasitikėjimas gali sukelti problemų. Jei kurjerių įmonėje įvyksta streikas, vykdomas etatų mažinimas arba darbo perorganizavimas, jūsų siuntos lieka kiurksoti sandėlyje arba net nėra paimamos pristatymui. Galiausiai, tikėtina, kad vienas partneris negalės patenkinti visų reiklaus kliento lūkesčių – galimybės pristatyti tą pačią dieną, teikti tarptautinio pristatymo paslaugas, siuntas gabenti ne tik nurodytu adresu, bet ir į paštomatą, ir pan.

Jeigu jums reikalinga itin dinamiška siuntų pristatymo politika ir nenorite savęs apriboti sutartimis su pavienėmis įmonėmis, galite rinktis kurjerių brokerių paslaugas. Tiesa, dažniausiai čia kiekvieno užsakymo kaina yra individuali (priklauso nuo pristatymo vietos, siuntos svorio ir pan.), tačiau galimybė rinktis iš kelių (o kartais – net keliolikos) potencialių pristatymo partnerių, geri kainos pasiūlymai bei dažnai lengvas pristatymo paslaugos užsakymo procesas nepalieka abejingų.


Trūksta tikslių duomenų

Pristatymo sklandumą apsunkinti, o ir kainą padidinti gali ir informacijos apie siuntą trūkumas. Jos reikia pateikti tikrai nemažai – reikalingas tikslus gavėjo adresas, kontaktinis tel. numeris, el. paštas (ypač tarptautinio pristatymo atvejais, kai su siuntos adresatu turi susisiekti muitinė). Trūkstant šios informacijos, siuntos pristatymas gali būti perkeltas į kitą dieną, kai bus sulaukta informacijos patikslinimo arba dar blogiau – pristatymas nevykdomas, o siunta grąžinama jums. Tokiu atveju ne tik nukeliamas pristatymo terminas, bet ir reikalingos papildomos išlaidos už pakartotinį siuntos pristatymą.

Piniginę paploninti gali ir blogai nurodyti siuntos matmenys bei svoris. Kai su kurjeriais sudarytos fiksuotos sutartys, siuntimo kainos skaičiuojamos siuntas skirstant į kategorijas pagal siuntinio svorį. Tad jei siųsdami siuntą, pakuotę priskirsite į mažesnę, nei reikėtų, svorio kategoriją, jai bus taikomi papildomi mokesčiai. Jie gali būti didesni, nei pirminis prekės priskyrimas į tinkamą kategoriją.

Galiausiai, pasidomėkite, ar prie siuntos nereikia pridėti papildomų dokumentų ar užpildyti kokių nors formų. Dažniausiai tai aktualu didelio svorio arba vertės siuntiniams bei siuntoms, gabenamoms už ES ribų. Dėl dokumentų trūkumo gali strigti išmuitinimo procesas, o tai vėlgi prailgins siuntos pristatymo terminą ir sukels nepatogumų tiek jums, tiek savo užsakymo laukiančiam klientui.


Neįvertinta pristatymo kaina

El. komercijos tyrimų bendrovės Jungle Scout 2021 m. duomenimis, net 66 % JAV pirkėjų tikisi nemokamo pristatymo kiekvieno apsipirkimo metu, o procentas šokteli net iki 80, kai kalbama apie nemokamą pristatymą įsigijus prekių už tam tikrą sumą. Žinoma, tai – patrauklus klientų priviliojimo būdas, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje pastovus nemokamo prekių pristatymo taikymas, anot specialistų, nėra naudingas.

Nepatartina pasinaudoti nemokamu pristatymu, kad priviliotumėte klientus, jei tai įmonei bus finansiškai nenaudinga. Rekomenduojama klientų palankumą užsitarnauti kitais būdais, pvz. pasiūlant geresnę produktų kokybę arba kainą. Tiesa, nemokamas pristatymas kaip momentinis pasiūlymas gali paskatinti klientus užbaigti konversiją (Baymard Institute skelbia, jog net 55 % apklausos respondentų pasakė apleisiantys krepšelį, jeigu pristatymo kaina bus per didelė), tačiau tai neturėtų būti jums nuostolingas sprendimas. Dalinamės su jumis keletu patarimų padėsiančių sutaupyti pakuojant ir siunčiant savo prekes klientams.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti