Planuojate kurti savo el. parduotuvę? 8 pirmieji žingsniai

2019/03/15

E-komercijai įkopus į populiarumo viršūnę, vis daugiau žmonių susigundo galimybe prisijungti prie gausaus el. prekeivių rato. Priežasčių tokiam sprendimui ilgai ieškoti nereikia: didesnė ir lengviau pasiekiama auditorija bei kur kas mažesni kaštai, nei prekiaujant fizinėje erdvėje. Taigi, šįkart patarimais dalinamės su tais, kurie planuoja kurti savo el. parduotuvę. Jūsų dėmesiui – 8 svarbiausi žingsniai startui.

1. Paruoškite verslo planą

Savo internetinės parduotuvės atidarymo procesą pradėkite susidarydami išsamų verslo planą. Kurdami jį, atkreipkite dėmesį į šiuos punktus:

  • Koks jūsų el. parduotuvės tikslas?
  • Koks jūsų verslo išskirtinumas?
  • Kaip planuojate sudominti pirkėjus?
  • Kokiose valstybėse planuojate vykdyti savo verslą?
  • Kiek skirtingų prekių planuojate pardavinėti?
  • Kokias kainas planuojate nustatyti?
  • Kokius žingsnius turėsite atlikti iki el. parduotuvės paleidimo?
  • Kiek finansinių išteklių jums prireiks?

Žinoma, tai tik keletas esminių punktų. Kurdamiesi verslo planą apsvarstykite savo galimybes, pasverkite rizikas, įvertinkite stiprybes bei silpnybes. Kuo daugiau skirsite laiko viskam apmąstyti, tuo paprasčiau bus žengti tolimesnius žingsnius.

2. Susikurkite internetinio puslapio adresą

Savo svetainei pasistenkite parinkti tokį pavadinimą, kuris būtų trumpas, lengvai įsimenamas ir susijęs su jūsų veikla. Patariame kuriant savo internetinio puslapio adresą nenaudoti skaičių ar brūkšnelių, nes tai – detalės, kurios sunkiau įsimena ir trukdo vartotojui greičiau jus rasti.

Svarbu pasirinkti tinkamą domeno galūnę. Jeigu jūsų svetainė bus orientuota tik į Lietuvos pirkėjus, rinkitės .lt galūnę. Jeigu planuojate atkreipti ir užsienio lankytojų dėmesį, tuomet tinkamesnė .com galūnė, kuri dažniausiai pasirenkama dėl savo populiarumo ir universalumo. Šiek tiek rečiau el. parduotuvėms naudojamos .eu, .net, .org galūnės, nors dažnai tokios kainuoja mažiau. Tiesa, pasirinkę savo internetinės svetainės vardą, nepamirškite patikrinti, ar jis vis dar laisvas (tikrinti galite www.whois.com, www.domaintools.com, taip pat ir lietuviškose hostingo svetainėse).

3. Užregistruokite savo domeną

Susikūrę savo internetinės svetainės pavadinimą, turite jį užregistruoti. Domenų registracijos paslaugas teikia įvairūs tiekėjai (www.domenai.lt, www.serveriai.lt ir kt.), paprastai pasirūpinantys ir pačios svetainės talpinimo (hosting‘o) reikalais.

4. Pasirinkite platformą el. parduotuvei

Turinio valdymo sistemos (TVS) pasirinkimas bus paprastesnis, jei prieš tai pasitarsite su jūsų el. parduotuvę kursiančiu programuotoju (populiariausios platformos – Shopify, WooCommerce, Magento). Sprendimas priklauso ir nuo to, kiek prekių planuojate turėti el. parduotuvėje, kaip dažnai norėsite pats daryti pakeitimus ir pan.

5. Sukurkite patrauklų ir funkcionalų el. parduotuvės dizainą

Estetiška ir tvarkinga el. parduotuvės aplinka – dar vienas veiksnys, kuris kuria pridėtinę vertę. Siūlome neapkrauti savo svetainės spalvomis (naudokite 3 pagrindines spalvas), begalėmis nuotraukų (jeigu jos nieko nepasakoja apie prekes), skirtingų šriftų (geriausia išsirinkti vieną ar du, tačiau tarpusavyje derančius). Svarbiausia, kad dizaino sprendimai būtų pagrįsti ne tik estetika, bet ir funkcionalumu (jei el. parduotuvė vizualiai bus labai graži, bet pirkėjas sunkiai ras, pvz., mokėjimo mygtuką arba savo prekių krepšelį, gerų rezultatų sulaukti bus sunku).

Nepamirškite tinkamai susitvarkyti kontaktų puslapio, pateikti nuorodas į savo socialinių tinklų paskyras, įdiegti virtualaus asistento funkciją, kuris klientui leistų iškart užduoti jiems rūpimus klausimus apie prekes ir pan.

6. Parinkite mokėjimo už prekes būdus

Pirkėjams patogiausias – platus mokėjimo būdų pasirinkimas, tuomet kiekvienas gali išsirinkti sau tinkamiausią. Jei orientuojatės į Lietuvos rinką, apsvarstykite Paysera mokėjimų sistemą: ją įdiegus, pirkėjai galės atsiskaityti tiek naudodamiesi savo Paysera sąskaita, tiek elektronine bankininkyste, taip pat kredito kortelėmis. Jei planuojate prekybą ir užsienyje, labai patartina PayPal integracija.

7. Apsaugokite internetinį puslapį

Kaip minėjome, internetu apsiperkantiems žmonėms ypatingai svarbus jų pateikiamų duomenų saugumas. Pridėtinės vertės suteikia ir tai, jeigu turite tam tikrus saugumo sertifikatus. Pavyzdžiui, įsigiję Secure Sockets Layer (SSL) sertifikatą, galėsite naudotis SSL logotipu, taip pat prie jūsų svetainės adreso, kuris prasideda „http“ bus įterpta „s“ raidė bei pridedamas užrakto paveiksliukas. SSL dėka yra autentifikuojami duomenų šaltiniai, šifruojami duomenys, užtikrinamas duomenų vientisumas. Tai leidžia klientui labiau pasitikėti ir suprasti, jog savo veiklą vykdote saugiai ir sąžiningai.

8. Reklamuokitės

Turbūt šiandien net nekyla abejonių, jog savo el. parduotuvę pravartu reklamuoti socialinių tinklų (tokių kaip: Facebook, Instagram ar Pinterest) paskyrose. Itin didelės naudos jūsų verslui atnešti gali socialiniuose tinkluose paliekami teigiami pirkėjų atsiliepimai ir rekomendacijos.

Norint, kad žmonės jus greitai surastų Google, verta investuoti į paieškos sistemos optimizavimą (SEO).

Žinoma, galite pasinaudoti ir kitomis reklamos priemonėmis: mokama reklama paieškoje, naujienlaiškiais, remarketingu, vaizdine reklama ir kt. Tinkamiausią marketingo priemonių derinį atrasite tik eksperimentuodami, bet prieš tai turite atlikti „namų darbus“ ir įvertinti savo tikslinės auditorijos portretą. Nuo jo tiesiogiai priklauso konkretaus kanalo pasirinkimas: pvz., paaugliai ir jaunimas gerokai didesnį dėmesį skiria Instagram, nei Facebook, o Pinterest populiaresnis tarp moterų, nei tarp vyrų.

Kiti įrašai

sweed seb luminor revolut paypal paypal paypal paypal paypal

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti