eBay vs. Amazon – kuri platforma tinkamesnė jūsų verslo plėtrai?

2019/10/14

Rinkoje egzistuojant aibei įvairiausių e-komercijos ir pardavimo platformų, išsirinkti vieną verslo plėtrai – svarbi misija. Vis dėlto du vardai, iš karto ateinantys į galvą, kalbai pasisukus apie prekybą internete – eBay ir Amazon. Tačiau kaip ir platformų, taip ir nuomonių internete gausu. Šiame įraše pabandysime atsakyti į klausimą – kuo skiriasi šios platformos ir kaip pasirinkti sau tinkamesnę?

Esminiai skirtumai

Prieš pradedant vertinti svetainių struktūras, privalumus ir trūkumus, svarbu pažymėti, kuo šios skiriasi. Svarbų skirtumą pateikia tinklaraštis Salehoo, kurio autoriai pažymi, jog į Amazon reikia žiūrėti kaip į mažmeninės prekybos rinką, o į eBay – kaip į didmeninės prekybos gigantą. Didmeninėje rinkoje stengiamasi kuo daugiau parduoti mažmenininkams už kiek įmanoma konkurencingesnę kainą, o mažmeniniai prekybininkai vėliau pateikia produktus vartotojams Amazon ar kitose mažesnėse platformose.

Išskirtinis eBay bruožas slepiasi ne tik didmeninėje prekyboje. Ši platforma turi unikalią internetinių aukcionų funkciją. Pardavėjai gali patalpinti prekę su pradiniu statymu, o vėliau svetainės lankytojai gali siūlyti savo priimtiną kainą. Amazon tokios galimybės neturėsite.

Svarbu pažymėti ir dar vieną aspektą. Nors eBay ir yra laikoma labiau didmeninei prekybai pritaikyta platforma, tačiau ją renkasi ir pavieniai asmenys. Amazon dažniau laikomas įvairių įmonių, prekės ženklų prekybos vieta.

Mokesčių pinklės

eBay, pradėtas vystyti kaip internetinių aukcionų platforma, anksčiau pasižymėjo sudėtinga mokesčių apskaičiavimo sistema. Tačiau dabar, supaprastinus šį aspektą ir įgalinant valdomų apmokėjimų (ang. Managed payments) metodą, eBay, anot vartotojų, tapo lengvai naudojama svetaine su lengviau suvokiama pardavimų struktūra. Amazon, kita vertus, išlaiko painią ir sudėtingą mokesčių schemą.

Svarbu pastebėti, jog abi platformos taiko įvairias mokestines prievoles savo pardavėjams. Mokesčiai šiose platformose susideda iš šių dedamųjų:

  • Mėnesinis mokestis (ang.  monthly fee) - kiekvieną mėnesį pardavėjo sumokama pastovi suma.
  • Kategorizavimo mokestis (ang. listing fee) - mokestis, kurį turi susimokėti pardavėjas, kai prekę priskiria kuriai nors prekių kategorijai. Tai palengvina prekės paiešką pirkėjams. Svarbu pažymėti, jog mokestį pardavėjas privalo sumokėti, nesvarbu – parduoda prekę ar ne.
  • Galutinės vertės mokestis (ang. final value fee arba FVF) - mokestis, kuris atitenką platformai nuo kiekvieno pardavimo (procentinė dalis).
  • Uždarymo mokestis (ang.closing fee) - pardavus produktą, šis mokestis taip pat atskaičiuojamas iš pirkėjo sąskaitos.
  • Paypal mokestis - jei prekių apmokėjimas atliekamas per šią platformą, pardavėjas taip pat susimoka už aptarnavimą.

Tinklaraščio Where to sell atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog eBay, palengvindami mokestinę naštą savo pardavėjams, leidžia uždirbti daugiau. Pavyzdžiui, FVF mokestis eBay siekia 10 %, o Amazon - 15 %. Taip pat eBay netaiko uždarymo mokesčio, o Amazon šio dydis varijuoja, priklausomai nuo parduodamo produkto. Įvairūs medijų produktai (knygos, DVD/CD, t. t.) turi fiksuotą $1,35 (maždaug 1,22 Eur.) mokestį, o kitoms prekėms (baldams, drabužiams...) taikoma $0,45 dolerio (apie 0,4 Eur.) bazė plius $0,05 (~0,04 Eur.) už kiekvieną prekės svarą (apie 450 g.).

Tiesa, Amazon vartotojams nereikia mokėti PayPal mokesčio. Tačiau eBay vis plačiau diegiant valdomo apmokėjimo galimybę, šis mokestis taip pat dingsta ir iš šios platformos pardavėjų sąskaitų.

Prekių asortimentas bei pristatymas

Prekių kategorizavimo atžvilgiu, eBay pasižymi aptakesnėmis taisyklėmis. Amazon kategorijas apibrėžia griežti reikalavimai. Anot tinklaraščio FeedbackExpress, prekes kategorijoms priskiria pati kompanija – pardavėjas turi tik patariamąjį žodį. eBay pardavėjai gali pasirinkti, kur priskirti prekes, o kai jų parduodamas produktas neatitinka jokios kategorijos, galima pasirinkti kategorijos netaikyti.

Amazon prekės skirstomos į 40 kategorijų, tarp kurių – drabužiai, žaislai, elektros prietaisai, kompiuterinė įranga ir kt. Norint kelti prekes į didžiąją dalį kategorijų, kaip ir minėta tekste, reikia administratorių patvirtinimo. Jeigu sumokėti kategorizavimo mokesčiai, dalis platformų tampa atviros pardavėjams ir prekės ten patenka be patvirtinimo.

Galiausiai, kai prekės jau patalpintos, o pirkėjai jas nusiperka, belieka jas išsiųsti. Amazon siūlo net kelis prekių pristatymo metodus, vienas iš jų – mūsų jau pristatytas Fullfiment by Amazon. Taip pat pardavėjai gali patys rūpintis prekių pristatymu. eBay platforma vis dar neturi galimybės automatizuoti pristatymo procesą, tad prekių pristatymas yra visiška pardavėjo atsakomybė.

Tarptautiškumas ir pirkėjai

Žinoma, norėdami parduoti prekes, privalote atsižvelgti ir į tai, kokias šalis gali pasiekti jūsų produktai. Palyginimui, Amazon turi 12 tinklo domenų Šiaurės Amerikos, Europos, Azijos šalyse bei Australijoje. Šioje platformoje apsiperka žmonės iš 180 šalių. eBay šioje kategorijoje pirmauja – yra užregistruoti 25 įmonės domenai Šiaurės bei Pietų Amerikos, Europos, Azijos šalyse bei Australijoje ir Naujoje Zelandijoje, o svetainę, įmonės teigimu, aplanko pirkėjai net iš 190 šalių. Taigi, jeigu norite pasiekti daugiau tarptautinių pirkėjų, apsvarstykite eBay.

Tačiau svarbu pažymėti ne tik kiekybę, bet ir kokybę. Tinklaraščio Crazy Lister duomenimis, Amazon per mėnesį aplanko 300 mln. lankytojų, iš kurių 10 % naudoja mobiliąją programėlę ir prie svetainės prisijungia reguliariai. eBay mėnesinių lankytojų turi beveik dukart mažiau – 167 mln. eurų.

Kiti įrašai

sweed seb nord sampo nordea paypal paysera

Pristatymo regionai

Siuntų pristatymas

„Siųsk pigiau“ įrankiai

Pagalba

Apie mus

SP
Uždaryti