Pretenzijos

Pretenzijos dėl pažeistos ar dingusios siuntos

1. Kada galima teikti pretenziją?

Pretenziją gali pateikti tik paslaugą užsakęs asmuo ar įmonė, prisijungęs prie savo Siųsk pigiau paskyros.

Pretenzijos pateikimo terminai priklauso nuo kurjerio (pvz., DPD pretenziją galima pateikti per 5 darbo dienas nuo siuntos pateikimo dienos, DHL – per 28 dienas nuo datos, kada Kurjeris priėmė siuntą). Išsamus terminų sąrašas pateiktas 7 skirsnyje.

2. Išimtys, kada pretenzijos nepriimamos

3. Ko prireiks pildant pretenziją

Privaloma:

  1. Dokumentas, įrodantis siuntos vertę (pirkimo kvitas, gamybos sąmata ir pan.). Pardavimo sąskaita–faktūra netinka.

Rekomenduojama pridėti:

  • Siuntos turinio ir pakuotės nuotraukas.
  • Kurjerio žymą apie pakuotės pažeidimą atsiėmimo metu.
  • Remonto centro pažymą (jei taikoma).

4. Kaip pateikti pretenziją

  1. Prisijunkite prie Siųsk pigiau paskyros.
  2. Užpildykite formą, pridėkite reikiamus dokumentus ir pateikite.

Pildyti pretenzijos formą

5. Pretenzijos nagrinėjimo trukmė

  • Įprastai – iki 30 darbo dienų nuo visų dokumentų gavimo.
  • LP EXPRESS ar Deutsche Post atvejais – iki 90 kalendorinių dienų.

6. Maksimali kompensacija

  • Standartinis draudimas – iki 100 € (išskyrus Deutsche Post, USPS, Lietuvos paštą).
  • Pateikus tik pardavimo dokumentus – iki 70 % vertės, bet ne daugiau kaip 499 €.
  • Papildomas draudimas vertingoms siuntoms (kaina – 2 % vertės, min. 11,60 € + PVM).

7. Pretenzijos pateikimo terminai 

Kurjeris Pretenzijos pateikimo terminas
DPD  per 5 darbo dienas nuo siuntos pateikimo dienos, bet ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos
Omniva    (i)    per 3 dienas nuo aplinkybių atsiradimo, tačiau ne vėliau nei per 28 dienų nuo siuntos išsiuntimo
  (ii)    ne vėliau kaip per 28 dienų nuo numatytos siuntos pristatymo dienos
  (iii)   Kurjeris neatsako, jei Užsakovas per 6 mėnesius nuo siuntos išsiuntimo apie ją nepasiteirauja
Venipak  ne vėliau kaip per 8 darbo dienų nuo siuntos gavimo, o praradimo atveju - per 8 darbo dienų nuo siuntos išsiuntimo dienos
LP EXPRESS per 6 mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos
SmartPosti, GLS   (i)    jei įprastinio siuntos gavimo metu Gavėjas negalėjo nustatyti žalos, Užsakovas gali ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas nuo siuntos perdavimo arba pristatymo Gavėjui dienos pateikti pretenziją dėl žalos atlyginimo, bet ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo siuntos išsiuntimo dienos
  (ii)    kompensacijos už siuntos praradimą, Užsakovas turi teisę reikalauti jei prekės nebuvo pristatytos: per 28 dienų nuo sutarto pristatymo termino pabaigos arba po 58 dienų nuo siuntos priėmimo iš Siuntėjo, jei nėra sutarto gabenimo termino
TNT (kai paslauga teikiama ne kaip pašto paslaugos teikėjo) per 19 dieną:
  (i)    po siuntos pristatymo (jei siunta buvo pažeista arba vėlavo), arba
  (ii)    po planuotos pristatymo datos (jei siunta prarasta, nepristatyta ar pristatyta klaidingai)
TNT (kai paslauga teikiama kaip pašto paslaugos teikėjo) per 6 mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos
FedEx (kai paslauga teikiama ne kaip pašto paslaugos teikėjo)   (i)    dėl žalos (matomos ar akivaizdžiai nepastebimos), vėlavimo (įskaitant pretenzijas dėl sugedimo) ar trūkstamo turinio - per 19 dieną po siuntos pristatymo
  (ii)    visas kitas pretenzijas, įskaitant pretenzijas dėl praradimo, nepristatymo ar klaidingo pristatymo - per 9 mėnesius nuo siuntos perdavimo Kurjeriui
FedEx (kai paslauga teikiama kaip pašto paslaugos teikėjo) per 6 mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos
DHL  per 28 dienų nuo datos, kada Kurjeris priėmė siuntą
Deutsche Post   (i)    siuntoms Europos sąjungos ribose ne anksčiau kaip 30 dienų nuo siuntos paėmimo dienos
  (ii)   siuntoms už Europos sąjungos ribų ne anksčiau kaip 60 dienų nuo siuntos paėmimo dienos
  (iii)  visoms siuntoms ne vėliau kaip 6 mėnesiai nuo siuntos paėmimo dienos. Nagrinėjimas gali užtrukti iki 10 savaičių
Nėgė per 3 darbo dienas po siuntos pristatymo
USPS siuntos apgadinimo atveju per 5 d.d. nuo siuntos gavimo dienos, siuntos praradimo atveju - per 21 d.d. po planuotos pristatymo datos
Raben siuntos apgadinimo atveju per 5 d.d. nuo siuntos gavimo dienos, siuntos praradimo atveju - per 21 d.d. po planuotos pristatymo datos

* Terminai skaičiuojami kurjerių taisyklėse nurodytomis darbo ar kalendorinėmis dienomis; pavėluotos pretenzijos gali būti atmestos.

8. Dažniausiai užduodami klausimai

  • Ar reikia saugoti pakuotę? Taip, saugoti reikėtų tol, kol pretenzija nebus išnagrinėta.
  • Ar galima susigrąžinti daiktus po kompensacijos? Pilnai kompensavus – ne, kompensavus remonto išlaidas – taip.

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-07-01